וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות בסורוקה חלתה בשעלת - 150 תינוקות יקבלו טיפול

20.5.2015 / 0:36

אף שסיכויי ההדבקה נמוכים, החליטו בבית החולים בבאר שבע לתת טיפול מונע לתינוקות ששהו במחלקת היולדות ושייתכן כי באו במגע עמה. "הוחלט לנקוט משנה זהירות ולטפל על פי הפרוטוקול המחמיר ביותר"

תינוק. ShutterStock
תינוק/ShutterStock

אחות במחלקת יולדות ד' בבית החולים סורוקה בבאר שבע חלתה לאחרונה במחלת השעלת. בשל כך הוחלט במוסד הרפואי לתת טיפול מונע ל-150 התינוקות ששהו במחלקה בין 22-10 באפריל. יצוין כי האחות טופלה והבריאה, אך לאחר התייעצות עם משרד הבריאות, החליטו בסורוקה שיש לטפל בתינוקות שהיו בבית החולים בזמן שהאחות שנשאה את המחלה הייתה בעבודה.

בסורוקה ביקשו להדגיש כי הסיכויים להידבקות במחלה נמוכים, אולם החליטו לנקוט את עיקרון הזהירות המונעת. בשעות האחרונות קיבלו הורי התינוקות פנייה מבית החולים שמסבירה כי חרף הסיכוי הנמוך לחלות, מומלץ לחסן ילדיהם.

"נוכח העובדה שמערכת החיסון של תינוקות צעירים אינה בשלה עדיין, הוחלט לנקוט משנה זהירות ולטפל בכל היילודים על פי הפרוטוקול המחמיר ביותר", הדגישה ד"ר רימה מלמד, מנהלת השירות של ייעוץ במחלות זיהומיות בתינוקות ובפגים בחטיבה לרפואת ילדים. "עד עתה לא ידוע לנו על תינוקות שחלו במחלה".

אף שעל פי בית החולים כל ההורים שקיים חשד כי ילדיהם נחשפו למחלה קיבלו על כך הודעה, פתח בית החולים מרכז מידע שמספרו 1255177. מרכז המידע יפעל בין השעות 8:00 בבוקר עד חצות.

שעלת היא מחלת חורף נשימתית, התוקפת בעיקר ילדים ומתאפיינת בחום, נזלת ושיעול מתמשך שאינו עובר. עד שנכנס לשימוש החיסון הניתן כיום במסגרת סל הבריאות, הייתה המחלה נפוצה הרבה יותר, אולם מאז שהחלו בישראל לחסן, פחתו משמעותית שיעוריה. עם זאת, בשנים האחרונות נרשמה בישראל עלייה במספר החולים. השעלת מסוכנת במיוחד אצל ילדים מתחת לגיל שנה. כ-1% עד 2% מהתינוקת בני פחות משנה שנדבקים במחלה - מתים.

עוד ידיעות בריאות בוואלה!NEWS
רגע לפני שקופצים למים: מדריך רפואי לעונת הרחצה
כך חוסר שינה משפיע לכם על עור הפנים
"רוצה עוד זמן עם הילדים": אפרת נאבקת עבור הטיפול שיאריך חייה

(עדכון ראשון: 22:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully