וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה אלכוהול אתם שותים ביום וכמה זה מסוכן לכם?

20.5.2015 / 11:06

ניסוי שערכו שני אחים תאומים, שהם במקרה גם רופאים, בחן את ההבדלים בין שתייה מאסיבית לכזו שנחשבת מתונה. התוצאות שהם מצאו היו לא קלות לעיכול

כריס ואלכסנדר ואן טולקנס. צילום: דיילי מייל,
כריס ואלכסנדר ואן טולקנס/צילום: דיילי מייל

כריס ואלכסנדר ואן טולקנס, הם לא רק תאומים חתיכים אלא גם רופאים מתמחים במחלות זיהומיות שמככבים בסדרה דוקומנטרית חדשה של ה-BBC שעוסקת בהשפעות המזיקות של אלכוהול על הגוף שלנו.

"כשהייתי מתמחה בחדר המיון היו לילות שלמים שהייתי רואה חולים ופצועים שהגיעו אחרי תאונות דרכים, נפילות, אלימות במשפחה, והכל משתיית אלכוהול", אמר אלכסנדר לדיילי מייל. הוא ואחיו החליטו להשתתף בניסוי, האם באמת יותר גרוע לשתות אלכוהול בכמות גדולה ולאורך זמן קצר מאשר לשתות אותו כמו שרובנו עושים, לאורך השבוע במנות קטנות יותר.

ה-Binge Drinking, שהיא שתיית כמות גדולה מאוד של אלכוהול בבת אחת, או כפי שהיא מכונה "שתיית הילולה", הפכה לתופעה נפוצה מאוד בעולם, בייחוד בקרב צעירים, והיא בעלת השפעות בריאותיות לטווח הקצר ולטווח הארוך. היא מוגדרת כשתייה של 8 יחידות אלכוהול לגבר, ושש לנשים, כאשר יחידה מוגדרת ככוס יין קטנה או בקבוק בירה.

בהנחה שכולם מודעים לכך שצריכת אלכוהול יכולה להוביל לבעיות בכבד, מחלות לב ובעיות פסיכולוגיות, ביקשו האחים לבדוק האם זה משנה איך ומתי אתם שותים את האלכוהול שלכם?

לצורך הניסוי, כריס ואלכסנדר שתו בדיוק את אותה כמות בכל השבוע במשך ארבעה שבועות, אבל בדרכים שונות מאוד. כריס היה שותה 3 יחידות של אלכוהול בכל יום, מה שאומר 21 בשבוע, ואילו אלכסנדר שתה את כל כמות האלכוהול ביום שבת אחד בערב. למרות שאלכסנדר הודה כי הוא חשב שהוא התאום בר המזל, כי הוא ישתה לילה אחד ולאחר מכן יהיו לו שישה ימים להתאושש, אחרי ערב שכלל 21 צ'ייסרים של וודקה ב-4 שעות, הוא התחרט. ובעוד שהוא נלחם כדי להתאושש, אחיו ששתה 3 יחידות אלכוהול בכל יום, התחיל לסבול מהפרעות שינה.

עוד באותו נושא

המחיר האמיתי של כוס יין בערב

לכתבה המלאה

הבדל משמעותי אחד

במהלך הניסוי עברו שני האחים בדיקות דם. התוצאות היו מזעזעות. הציטוקינים והאינטרלוקינים, שהם מגבירי דלקת בגוף, היו גבוהים ולא ירדו גם אחרי שישה ימי המנוחה של אלכסנדר, ונשארו גבוהים גם אצל אחיו ששתה באופן מתון יותר. אחרי ארבעה שבועות של הניסוי הם אף עלו. מדדים אלה קשורים למחלות כמו סרטן, מחלות לב ודמנציה.

אף שהיה נדמה שתוצאות הניסוי הזמניות הראו שלא ממש חשוב כמה שותים ואיך, היה הבדל אחד גדול בין שני האחים. בדיקות הדם של אלכסנדר ששתה באופן מופרז במשך יום אחד בשבוע, גילו שיש לו בדם פי שלושה רעלנים פנימיים - מה שאומר ששתיית ההילולה, גירתה את רירית הקיבה ואת קיר המעיים והחלו לדלוף מהם חיידקים למחזור הדם שלו.

אז מה הניסוי בעצם הראה? שאלכוהול זה רע, במיוחד אם שותים אותו בכמויות גדולות בערב אחד. "התוצאות של המחקר מדכאות", כתב אלכסנדר, "אין דבר כזה גבול בטוח כשמדובר על אלכוהול. אנחנו מדברים על כוס קטנה כל יום. יותר מזה, והחסרונות פשוט גוברים על היתרונות".

  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully