וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים מטושטש? הנה כל הסיבות למה

18.5.2015 / 7:27

העולם כבר לא נראה ברור כל כך כמו פעם? מישיבה מול מחשב בחדר ממוזג ועד מחלות שונות ואפילו עליה של הסוכר בדם. הנה כל הסיבות שגורמות לראייה שלכם להיות מטושטשת

גבר רואה מטושטש. ShutterStock
לא רואים בבירור/ShutterStock

אתם כבר לא רואים כמו פעם וצריכים לאמץ את העיניים כדי לקרוא מה כתוב? טשטוש ראייה גורם לירידה בחדות הראייה שלנו וחוסר יכולת לראות פרטים קטנים בצורה ברורה בעין אחת או בשתיה והוא יכול להיגרם מסיבות שונות: אופטיות, פתולוגיות או נפשיות. זמיר פנקס, אופטומטריסט ברשת אופטיקנה, מונה את כל הגורמים שמפריעים לכם לראות ברור כמו פעם.

סיבות אופטיות

שינוי במרשם: עלייה בקוצר ראייה או ברוחק ראייה או פרסביופיה - לקות הפוקדת בעיקר בני 40 ומעלה, וסימניה הם כאשר לא מצליחים לקרוא מקרוב בגילאים אלו. לכן, כאשר אדם שלא הרכיב משקפיים רואה מטושטש יכול להיות שהוא פשוט זקוק למשקפיים.

עדשות מגע: התאמה לא טובה של עדשות מגע יכולה לגרום לטשטוש ראייה וליובש בעיניים.

סיבות בריאותיות

יובש בעיניים: זהו מצב שבו אין מספיק דמעות או שהן מתאדות מהר מדי מהקרנית והתוצאה היא לכלוך, הפרשות ואבק על הקרנית ומכאן טשטוש ראייה. המצמוץ מסייע לנקות את שארי הלכלוך מהעיניים שלנו, לכן הגברתו באופן רצוני יכולה לסייע לעיתים למצב.

קטרקט: עכירות של עדשה תוך עינית, המאפיינת בעיקר אוכלוסייה מבוגרת.

סוכרת: בשל עליית רמת הסוכר בדם, מתרחשים שינויים בריכוז הנוזלים בעדשת העין היכולים לגרום לטשטוש. סוכרת ברשתית יכולה גם היא לגרום לבצקות, והדבר יורגש בטשטוש הראייה.

לחץ תוך עיני גבוה: תופעה זו נפוצה אצל חולים הלוקים בגלאוקומה, והיא גורמת אצל מרביתם לטשטוש ראייה.

דלקת בעין: דלקת של הקרנית או הלחמית בעין, מייצרת הפרשות רבות שתורמות לחוסר חדות בראייה.

עוד באותו נושא

כל מה שלא ידעתם על קטרקט

לכתבה המלאה
כדורים. ShutterStock
יכולה להיות גם תופעת לוואי/ShutterStock

קרטוקונוס: מחלה שמופיעה בדרך כלל לרוב בסוף שנות העשרה או תחילת שנות העשרים ופוגעת בקרנית העין, והסימן הראשון והעיקרי שלה הוא טשטוש ועיוות הראייה.

שימוש בתרופות: יש תרופות שחלק מתופעות הלוואי שלהן זה טשטוש ראייה, כמו לדוגמא כדורים מסוימים מקבוצת SSRI או SNRI נוגדי דיכאון. גם אלכוהול או סמים יכולים לגרום לערפול חושים וטשטוש בזמן לקיחתם.

טשטוש ראייה יכול להעיד גם על גידול במוח או טראומה כגון שבץ, לכן בדיקה מיידית חשובה ביותר כיוון שהיא יכולה להביא לגילוי של מחלה או לקות חמורה.

גורמים פיזיולוגיים ונפשיים

מיגרנה: מיגרנה הנקראת אאורה כוללת סימנים מקדימים, הגורמים לשינויים במערכת הראייה כמו הבזקי אור וטשטוש ראייה. גם מתח נפשי גבוה ועייפות רבה יכולים להוביל לירידה בחדות הראייה.

גורמים סביבתיים

עבודה בסביבה ממוזגת: כאשר אדם עובד במשרד סגור מול מחשב ורוב היום פועל בו המזגן, סביר להניח שיסבול מיובש גרם לטשטוש.

תסמונת ראיית מחשב: כאשר נעשה שימוש ממושך וארוך בעבודה מול מחשב, הדבר מאמץ את העיניים יתר על המידה ועשוי לגרום לצריבה ויובש בעיניים וכן לטשטוש ראייה.

תנאי אקלים: במקומות יבשים, או במקרה של רוחות חזקות, סופות של חול ואובך עשוי להיגרם יובש בעיניים.

בכל מצב שבו רואים מטושטש, כאשר הטשטוש מופיע יש מאין או כשיש ירידה הדרגתית בחדות הראייה, מומלץ לגשת לבדיקה אצל אופטומטריסט או רופא עיניים על מנת לעמוד על הסיבות לכך. רק לאחר האבחנה, ואיתור הגורמים הרלוונטיים לטשטוש, יכול להינתן הטיפול הראוי.

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה
  • עוד באותו נושא:
  • ראייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully