וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הילד שלכם אכל בגן היום?

17.5.2015 / 7:19

כשהורים אוספים את הילד מהגן או מהמטפלת שתי השאלות הכי נפוצות שהם שואלים הן איך הוא אכל היום וכמה הוא ישן. אז איך באמת יודעים וכיצד כדאי להשלים את התזונה בבית?

ילדים אוכלים בגן. ShutterStock
הוא אכל את הברוקולי?/ShutterStock

אחרי שהורים משחררים את האוצרות שלהם למשפחתונים לגנים (או אפילו לידיה של מטפלת מסורה) הנושאים שהכי מטרידים אותם הם אוכל ושינה. מן הסתם אלה שני דברים עיקריים בחייו של כל תינוק ופעוט והרגשת חוסר השליטה של ההורים היא שסוללת את הדרך לשאלות האלה.

כשמדובר במטפלת בגרסת "אחד על אחד" השליטה עדיין רבה והיא מבשלת לפעוט מה שההורים מבקשים. אבל כשמכניסים פעוט למשפחתון או לגן, השליטה על מה שהוא מכניס לפה יורדת ולא תמיד קל להבין כמה הילד אכל ומה בדיוק הוא אכל. במסגרת גדולה יותר צריך גם לקבל את העובדה שבגן מבשלים לא בדיוק כמו בבית וזה לפעמים לרעה (אם בבית מקפידים על מזון ספיציפי), אבל לפעמים גם לטובה. יש גנים שנושא האוכל והתזונה הבריאה מאוד חשוב להם והילד אוכל שם יותר טוב ממה שהיה אוכל בבית.

ילדה אוכלת. ShutterStock
היא גם אוכלת או שהיא רק משחקת עם האוכל?/ShutterStock

שליטה על מה שהילד אוכל בגן

יש גנים שיש בהם תפריט שבועי מסודר וקבוע והוא מועבר להורים. במקרה כזה תוכלו לדעת מה הילד אוכל כל יום ורק נושא הכמויות או מה הוא אכל מהמבחר ידרוש בירור מול הגננת והמטפלות.
בגנים בהם התפריט הכללי מוסכם אבל לא קבוע, אם הנושא עקרוני עבורכם יש צורך בבירור יומיומי וזה לא קל. אחד הפתרונות הוא לבקש מהגננת שתרשום מדי יום על לוח מחיק או על לוח המודעות בכניסה לגן מה הילדים אכלו היום בארוחות. כך ההורים יכולים להיות מעודכנים ולא צריכים להטריד את הגננת בשאלה החוזרת, בטלפונים או במיילים. כמובן שמידע ספיציפי על כל ילד הגננת תצטרך לתת באופן פרטני.

עוד בנושא:
מה צריך לאכול תינוק בגיל חצי שנה?
9 טיפים שיגרמו לילד שלכם לאכול בריא יותר
הספרים שיגרמו לילדים שלכם ליהנות מהאוכל

אם מאוד חשוב לכם לדעת מה בדיוק הילד אכל (נגע בסלק או אכל רק אורז?) כדאי מאוד לעדכן את הגננת מראש שהנושא בעל חשיבות מיוחדת עבורכם ולבקש ממנה לשים לב במיוחד מה הילד שלכם אוכל. בכל מקרה, כדאי לזכור – הרבה ילדים אוכלים בגן דברים אחרים לחלוטין ממה שהם אוכלים בבית. לפעמים משהו שהם לא נוגעים בו בבית הוא מאכל שהם טורפים בגן. זה בהחלט קורה וזה לא אומר שהגננת מוסרת לכם מידע לא נכון או לא זוכרת.

רונית דוייב, המנהלת המדעית של אבוט, סימילאק, עונה על שאלות שהורים מתחבטים בהן בנושא השלמת מזון לילדיהם אחרי הגן:

יש גנים שלא מגישים מנות בשריות (כמו גנים של ויצו או נעמת או גנים צמחוניים/טבעוניים) - האם להשלים לילד מנה בשרית בבית?
מומלץ להקפיד על תפריט מגוון מכל קבוצות המזון, הכולל מזונות העשירים בחלבון ובברזל, כמו עוף, בשר, דגים, קטניות וביצים. אם הילד לא אכל מנה בשרית בגן, יש לברר מה כן אכל. אם לא אכל מזונות העשירים בחלבון ובברזל, יש לשלב מזונות אלו בארוחה המוגשת בבית.

כמה ביצים מומלץ לתינוקות/פעוטות לאכול ביום? אם הילד אכל ביצה בארוחת הבוקר מומלץ להגיש לו ביצה נוספת בארוחת הערב?

לא קיימת המלצה רשמית לכמות ביצים מומלצת ביום או בשבוע לתינוקות/פעוטות. כדאי לשלב ביצים בתפריט כחלק מתזונה מגוונת ולהקפיד לשלב גם מזונות נוספים העשירים בחלבון כגון בשר, דגים וקטניות.

האם מומלץ לתת מנה חמה בארוחת ערב או להסתפק בארוחת ערב ישראלית (ירקות/לחם/ביצה/ממרחים)?

ניתן לתת מנה חמה בארוחת ערב, אך זה לא הכרחי, אלא תלוי בהרגלי האכילה של המשפחה. המטרה היא להגיש ארוחה הכוללת מגוון מזונות המספק את כל רכיבי התזונה הדרושים.

מערכת וואלה! בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully