וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים פיצחו: אגוזי מלך עשויים לעזור במניעת סרטן

17.5.2015 / 7:29

הם עשירים במינרלים, ויטמינים וחומצות שומן, וכעת מתברר שהיתרונות האלה יכולים לעזור גם בהאטת הצמיחה של סרטן המעי הגס, שנחשב לסרטן השני בשכיחותו בקרב גברים ונשים

בורגר פטריות ואגוזים של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
מלך/נמרוד סונדרס

לא סתם קוראים להם אגוזי מלך. מחקר אמריקאי חדש מצא כי מלבד כל היתרונות הבריאותיים שהם אוגרים בתוכם, אגוזי המלך גם עשויים להאט את הצמיחה של סרטן המעי הגס, הסרטן השני בשכיחותו בקרב נשים וגברים בישראל.

חוקרים מאוניברסיטת הרווארד מצאו כי תזונה המכילה אגוזי מלך עשויה להאט צמיחה של גידול במעי גס על ידי גרימת שינויים בגנים של הסרטן. זהו המחקר הראשון שבוחן אם צריכת אגוזים יכולה לגרום לשינויים בחומצות מיקרו-ריבונוקלאית (מירנה), שהן חומצות גרעין שמרכיבות בין היתר את החומר התורשתי, והוא פורסם בכתב העת המדעי Nutritional Biochemistry.

החוקרים ערכו ניסוי על שתי קבוצות של עכברים. קבוצה אחת ניזונה מדיאטה שהוגדרה מראש, עם תוספת של שמן תירס, ואילו הקבוצה השנייה אכלה את אותה הדיאטה אך בשילוב של כ-57 גרם אגוזי מלך ביום. לאחר 25 ימים, החוקרים מצאו כי בקבוצת העכברים שקיבלה את תוספת האגוזים, גידולי המעי הגס היו קטנים יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת. רקמות הגידולים של העכברים האלה הכילו פי 10 חומצות שומן אומגה 3 וחומצות אחרות, כולל חומצת אלפא-לינולנית ALA, בהשוואה לקבוצת הביקורת וגודל הגידולים היה קטן יותר בהשוואה לקבוצה השניה.

ניתן למנוע מחצית מהמקרים בעזרת תזונה

רמות הביטוי של חומצות הגרעין היו גבוהות יותר אצל העכברים שניזונו מאגוזים, מה שמצביע על כך ששינויים תזונתיים אכן יכולים להשפיע על התפשטות סוגי סרטן מסוימים, מפני שבכוחן של חומצות אלה להשפיע על התאים הסרטניים. לפי הערכת החוקרים ניתן למנוע מחצית מהמקרים של סרטן המעי הגס בעזרת דיאטה, פעילות גופנית ומשקל בריא, מה שעשוי למנוע את מותם של רבים ברחבי העולם.

כאמור, סרטן המעי הגס הוא השני בשכיחותו בישראל ומדי שנה מאובחנים כ-3,000 חולים חדשים ו-1,300 בני אדם מתים מהמחלה. כרבע מהחולים מאובחנים בשלב מאוחר של המחלה, מה שפוגע בסיכויי ההחלמה שלהם באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully