וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוח בריא: פותחים שולחן מבלי להכביד על הרוכסן

18.5.2015 / 7:30

חשבתם שכשיש אורחים צריך לזרוק את הדיאטה ועקרונות התזונה מהחלון? חשבו שנית. אספנו עבורכם כמה כללים לאירוח שיותירו את האורחים שלכם, שבעים, מרוצים והכי חשוב - בריאים

שולחן ערוך. ShutterStock
תפתחו לאורחים שלכם שולחן של מטעמים בריאים ומזינים/ShutterStock

ישראלים אוהבים לארח. בחגים, בסופי שבוע, בכל הזדמנות בעצם – כאלה אנחנו. הבית תמיד פתוח וכל ביקור של חברים או משפחה הוא סיבה למסיבה. ואיזו מין מסיבה זאת אם לא נפתח שולחן? כשזה מגיע לאירוח, הרבה פעמים אנחנו שוכחים את כל העקרונות שלנו על מזון בריא ועל דיאטה, ופונים לאמצעי האירוח המוכרים והזמינים לנו – עוגות, עוגיות, שתייה ממותקת וכיוצא באלה. באופן טבעי, אנחנו רוצים "לפנק" את האורחים שלנו, שיצאו שבעים ומרוצים וכמובן שחשוב לנו גם להותיר רושם טוב עם מעדנים ערבים לחיך ולעין.

אבל אנחנו כאן כדי להראות לכם, שאירוח מרשים וטעים יכול להיות גם בריא ואפילו לא משמין. אם תחשבו על זה – הגשת מטעמים בריאים לאורחים שלכם הופכת אתכם למארחים המושלמים – לא רק שאתם דואגים לחיך של בני המשפחה והחברים שסמוכים אצל שולחנכם, אלא גם לגזרתם ולבריאותם.

ליקטנו עבורכם כמה טיפים ורעיונות למתכונים בריאים ומזינים, שמתאימים במיוחד לאירוח. אנחנו ממליצים לכם לגזור ולשמור, משום שהאורחים שלכם עוד עשויים לבקש מכם את המתכון.

זוגלובק. דני לרנר,
שדרגו מנות מוכרות ואהובות עם תוספות בריאות ומזינות./דני לרנר

השתמשו בחומרי גלם בריאים לשדרוג מנות מוכרות
פירות וירקות מוסיפים צבע לכל מנה. והערך המוסף – בריאות! כידוע, פירות וירקות עשירים בויטמינים, מינרלים ובסיבים תזונתיים. בזכות הסיבים, ירקות תורמים גם לתחושת שובע, כך שאם תשלבו אותם במנות שאתם מגישים, תבטיחו שהאורחים שלכם יצאו על בטן מלאה, אך ללא תחושת כובד.

סלטים מגוונים ומעניינים, מירקות טריים או צלויים בתנור, הם אופציה מעולה לאירוח. תוכלו לשדרג אותם בעזרת תוספות כמו קוביות פסטרמה (שמכילות רק 1%-2% שומן), פרוסות פרי, תערובות אגוזים וכדומה. בנוסף, השתמשו בירקות כדי להחליף תוספות משמינות במנות מוכרות ואהובות. רוצים דוגמה? בבקשה. מנה של פריטטה צבעונית היא רעיון מצויין המתאים במיוחד לאירוח בוקר או לבראנץ'. זוהי חלופה בריאה ומזינה לארוחות הבוקר העשירות ועתירות הכולסטרול שמוגשות במסעדות במקום תוספות כמו גבינות שמנוניות, שלבו בפריטטה שלכם ירקות וקוביות פסטרמה שיוסיפו לה טעם, צבע ורכיבים מזינים, מבלי שהערך הקלורי ירקיע שחקים.

Finger food
מנות קטנות ומסוגננות הן דרך מצויינת להותיר רושם על האורחים שלכם. הן יוצרות תחושה של אירוע יוקרתי ומושקע והן נוחות במיוחד לאכילה באירועים חברתיים שבהם לא יושבים סביב שולחן. הן דורשות מעט יותר השקעה והכנה מראש, אך אלה בהחלט משתלמות כשרואים את התוצאה הסופית וכשהמחמאות מהאורחים מתחילות לזרום. גם כאן, אפשר להחליף את המנות המטוגנות ועתירות הקלוריות שמוכרות לנו מאירועי קייטרינג, באופציות בריאות ומזינות. למשל, מנה של גלילות פסטרמה צלויה ממולאות בסלט ירוק. מדובר במנה שמתכתבת עם סגנון הקרפצ'יו, ועושה זאת בסטייל שקשה לעמוד בפניו. למעטפת הפסטרמה, המכילה רק 1%-2% שומן, יש ארומה של גחלים שמשתלבים מצויין עם הפריכות והרעננות של העלים הירוקים שממלאים אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זוגלובק. בועז לביא,
יתנו לאורחים שלכם תחושה שהם באירוע יוקרתי ומושקע. גלילות פסטרמה עם סלט ירוק/בועז לביא

משהו קר, אבל בלי סוכר
משקאות קלים ומוגזים מכילים לעתים קרובות כמות רבה של סוכר ושל קלוריות. במקום להגיש לאורחים שלכם בקבוקי פלסטיק קנויים וממותקים, למה שלא תכינו שתיה בעצמכם? מלאו קנקנים גדולים ושקופים במים והוסיפו להם מגוון תוספות, שלהן תפקיד כפול: גם לתת טעם למים וגם לקשט אותם. להלן כמה רעיונות ממש פשוטים ליישום שניתן להוסיף לקנקנים: ענבים ירוקים ואדומים ימתיקו מעט את המשקה ויוסיפו לו צבע, השרו פרוסות לימון ועלי גרניום למשקה ארומטי ומרענן, חליטות תה צמחים ניתן להכין ולקרר מראש, פירות יער, שניתן לקנות קפואים, גם יצננו את המשקה וגם יתנו לו גוון ורדרד מקסים ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם.

אירוח לכל גיל
אם אתם הורים לילדים, אתם בוודאי תזדהו עם הסיטואציה הבאה: הילד או הילדה קבעו עם חברים מביה"ס או הגן ויחד איתם מגיעים גם ההורים. פתאום אתם מוצאים את עצמכם מארחים עוד משפחה עם ילדים לארוחת ערב או לנשנוש של אחר הצהריים. במקום לשלוף חטיפים לא בריאים לילדים וחפיסה של עוגיות להורים, מה דעתכם להגיד ארוחה קלילה ובריאה שכיף לנשנש יחד? טורטיות מגולגלות במילויים שונים הן פיתרון מושלם לסיטואציה כזאת. תוכלו למלא אותם למשל בפסטרמה עשירה בחלבון ודלה בשומן (1%-2% שומן בלבד), באבוקדו או בגבינה רזה, והחלק הכי טוב – טורטיה מגולגלת היא מסווה מושלם לירקות, שילדים לא תמיד מסכימים לאכול. טיפ של אלופים: את הטורטיות אפשר לאחסן במקפיא, כך הן נשמרות לאורך זמן. ואז נותר רק לשלוף אותן, להפשיר למלא ולגלגל ביום פקודה.

תזונה בריאה ומאוזנת מעולם לא היתה קלה יותר. למתכונים מהירים וטעימים לחצו כאן

מערכת וואלה! בשיתוף זוגלובק
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully