וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חוקרים יצרו זרע במעבדה

10.5.2015 / 16:58

כשמדברים על בעיות פוריות בדרך כלל מתייחסים לנשים, אבל בפועל גברים רבים ברחבי העולם סובלים מחוסר פוריות, רק שזו תופעה פחות מדוברת. חברה צרפתית טוענת כי הגיעה לפריצת דרך בתחום

אילוסטרציה. ShutterStock
בקרוב?/ShutterStock

אחרי שחוקרים הצליחו לגדל איברים שונים, לב ואפילו פין במעבדה, הגיע תורו של הזרע הגברי. חוקרים צרפתיים טוענים כי הצליחו לראשונה ליצור זרע אנושי במבחנה. פריצת הדרך, אם אכן תאושר, עשויה להוות תקווה גדולה עבור גברים עקרים בכל העולם.

לטענת צוות החוקרים, הם הראשונים בעולם שפיתחו את הטכנולוגיה הנדרשת כדי להשיג זרע שנוצר באופן מלא במבחנה, ושיוכל לשמש גם להפריה חוץ-גופית. בתהליך לקחו החוקרים תאי רביה ראשוניים הקרויים ספרמטוגוניום ( spermatogonium) והפכו אותם לזרע בוגר. תהליך זה שבו תאי הרבייה הבסיסיים מתפתחים לזרע, הוא מאוד מורכב ולוקח בדרך כלל באופן טבעי 72 ימים. בעבר חוקרים הצליחו לייצר את התהליך הזה בניסויים בעכברים, אך זו הפעם הראשונה שחברה מצהירה כי הצליחה גם בתאים אנושיים. המחקר טרם פורסם במלואו ומומחים לפוריות אמרו כי הם מברכים על החדשות, אך בזהירות.

בעיה שלא מדברים עליה

לפי נתונים של החברה האמריקאית לרפואת פריון, בקרב 40% מהזוגות העקרים הגבר הוא הסיבה או לפחות תורם לעקרות. הבעייה השכיחה ביותר בתחום העקרות הגברית היא תוצאה של בעיות באיכות הזרע, כדוגמת ייצור מועט, מבנה בלתי תקין, תנועתיות מופחתת או חסימה שעוצרת את הפרשת הזרע. בעיות אלה יכולות לנבוע מסיבות רפואיות שונות, החל מבעיות מבניות ועד זיהומים ומחלות שמשפיעות על כל הגוף וכלה בגורמים סביבתיים.

מעבדת Kallistem שנמצאת בעיר ליון בצרפת היא חברת ביוטכנולוגיה. החברה נוסדה בשנת 2012 במטרה להקדים ולטפל בפוריות גבר. לדבריהם במעבדה פותחו שתי טכנולוגיות מקוריות העוזרות לשימור וטיפול בפוריות הגבר. בעוד כשנה רוצים בחברה להתחיל בניסויים פרה-קליניים, ואם אלה יעברו בהצלחה, החברה מקווה שבמהלכם היא תוכל לסייע ללידתו של תינוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully