וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 300 קלוריות: 6 ארוחות בוקר בריאות

מורן קילזי

12.5.2015 / 7:00

נמאס לכם לאכול כל בוקר פרוסה עם ממרח? אם כן, הכתבה הזו במיוחד בשבילכם. מטורטייה ועד חביתיות, הנה 6 רעיונות שיגוונו לכם את ארוחת הבוקר ויעשו אותה בריאה ומזינה יותר, כולל מתכונים

טורטיה עם חביתה. ShutterStock
כדאי לגוון. גם על הבוקר. טורטיה עם חביתה/ShutterStock

בין אם ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר במהלך היום, ובין אם לא, רוב המחקרים מראים כי אכילה שלה, בדרך כלל גוררת אחריה סדר יום תזונתי בריא ומאוזן יותר. הנה כמה הצעות לארוחת בוקר מזינה ובריאה שתגרום לכם להמשיך ולשמור על הגזרה ועדיין ליהנות ממגוון טעים של מזונות שייתנו לכם אנרגיה למהלך היום.

טורטייה עם ביצים מקושקשות

אם נמאס לכם מהלחם, טורטייה היא רעיון נחמד לגיוון. היא הולכת מצוין עם כל מילוי שתשימו בה – מביצים ועד בשר טחון, ומומלץ תמיד לשים איזה רוטב או ממרח שישדרגו את המנה.

במתכון זה מוספות ביצים לטורטייה שיספקו לגופנו חלבון מלא. ארוחה המכילה שילוב של פחמימה עם חלבון תספק לגופנו אנרגיה ושובע לאורך זמן, מה שימנע מאיתנו נישנושים מיותרים במהלך היום.

אופן ההכנה: מחממים מעט את הטורטייה על מחבת. לאחר מכן מורחים על הטורטיה גבינת שמנת 5%, מוסיפים מעל ביצה מקושקשת ועגבנייה חתוכה לקוביות. מקפלים את חלקה התחתון של הטורטייה כלפי פנים ואז את הצדדים.

קלוריות: 300

מבחן החביתה: האם ארוחת הבוקר בריאה או לא?

סלט אבוקדו וגבינה. ShutterStock
אחד השומנים הבריאים שקיימים בטבע/ShutterStock

סלט אבוקדו משודרג

אבוקדו הוא אחד השומנים הבריאים שקיימים בטבע. בנוסף הוא מספק לגופנו חומצה פולית וויטמיני B. אבוקדו עם מעט מיץ לימון ומלח משדרג כל סלט או כריך. כדי לשדרג את סלט האבוקדו נוסיף לו גבינה צפתית שתוסיף טעם ותספק לגופנו כמות נאותה של סידן וירקות טריים שהמכילים ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.

אופן ההכנה: חתוכים לקוביות חצי אבוקדו, 50 גרם גבינה צפתית ורבע בצל סגול, חותכים לחצאים עגבניות שרי ומוסיפים עליי בייבי. שמים הכל בקערה ומתבלים במיץ לימון, מלח ומעט פלפל שחור.

קלוריות: 200

9 סיבות בריאות לאכול אבוקדו

חביתיות גבינה. ShutterStock
דומה לפנקייק אבל יותר בריא/ShutterStock

חביתיות גבינה עם יוגורט

בכל הקשור למוצרי חלב העדיפו את אלו הדלים בשומן וזכרו שספיגת הסידן אינה קשורה דווקא לכמות השומן שבמוצר אלא יותר בצריכת השומן הכללית בתזונה היומית שלכם.

אופן ההכנה: שמים בקערה 1 גביע גבינה 5% (250 גרם), ½ שקית אינסטנט פודינג וניל, ביצה, 2 כפות קמח, קורט מלח ובוחשים לבלילה אחידה שתייצר כ-15 חביתיות. מחממים מחבת טפלון ומורחים אותה עם מעט שמן בעזרת נייר סופג (או שניתן לשים תרסיס שמן). כשהמחבת חם, שופכים חצי מצקת מהבלילה ומטגנים קלות והופכים לצד השני. לפני ששמים כל חביתית משמנים שוב מעט את המחבת. שהחביתיות מוכנות מורחים עליהן מעט יוגורט במתיקות מעודנת ואוכלים.

קלוריות (3 חביתיות + גביע יוגורט): 250

7 המאכלים שהכי טוב לפתוח איתם את הבוקר

דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
טובה למערכת העיכול ולתחושת שובע/ShutterStock

דייסת קוואקר

דייסת קוואקר מהווה מקור טוב לסידן וסיבים תזונתיים התורמים למערכת העיכול ולתחושת שובע שנמשכת לזמן ארוך יותר.

אופן ההכנה: שמים בתוך פינג'אן 3 כפות שיבולת שועל, ½ כוס חלב 3%, ½ כוס מים, כפית דבש ומעט קינמון. מבשלים תוך כדי ערבוב את כל המרכיבים עד להסמכה. לאחר מכן ניתן לשים מעל פרי חתוך כמו תפוח עץ/ בננה או מעט צימוקים/חמוציות.

קלוריות: 250

4 הדייסות הכי בריאות שיש

מוזלי עם זרעי צ'יה. ShutterStock
ערימה של בריאות/ShutterStock

מוזלי בריאות

המוזלי קל ופשוט להכנה, עשיר בסידן, ומהווה מקור לוויטמינים ומינרלים נוספים בזכות היוגורט והפירות.

אופן ההכנה: יוגורט 3%, כפית טחינה גולמית, כפית דבש. מערבבים את המרכיבים. חותכים מעט פירות טריים (אגס, תפוח, בננה, תותים) ומוסיפים לתערובת.

קלוריות: 295

עוד סיבה מעולה לאכול יוגורט

סלט גזר וסלק. ShutterStock
עדיף לאכול טרי/ShutterStock

סלט גזר וסלק אדום

לרוב אנו נוהגים לאכול סלק מבושל, אך הפעם דווקא מדובר בסלק טרי שלא עבר בישול. הסלק הוא מקור טוב לויטמין C, לחומצה פולית ולאשלגן. הגזר עשיר בבטא קרוטן (המשמש ליצירת ויטמין A בגופנו) ומכיל סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. כאשר אוכלים סלק וגזר בצורתם הטרייה, גופנו נהנה מהויטמינים שלהם אשר רבים מהם נהרסים בבישול.

אופן ההכנה: מגרדים בפומפייה גסה 2 גזרים וסלק אדום (לא מבושל), מוסיפים שן שום כתושה ו-25 גרם גבינה צהובה 9% מגוררת. מתבלים עם מלח, פלפל ומיץ לימון טרי.

קלוריות: 195

בטטה וגזר: כתום הוא הבריא החדש

מורן קילזי היא דיאטנית קלינית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully