וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתרון הבריאותי המפתיע של סירופ המייפל

7.5.2015 / 7:51

הוא טוב על פנקייקים את זה אתם כבר יודעים, אבל מסתבר שלסירופ המייפל יש עוד כמה תכונות שוות. מחקר חדש מצא שאפילו חיידקים עמידים לא יכולים לעמוד בפניו

פנקייק עם סירופ מייפל. ShutterStock
תירוץ מעולה לאכול פנקייק עם האנטיביוטיקה/ShutterStock

סירופ מייפל נחשב לאחד הממתיקים הבריאים והטבעיים, כעת מחקר חדש טוען שהוא גם יכול לסייע להילחם בחיידקים הגורמים למחלות, כולל זנים עמידים לאנטיביוטיקה. המחקר מצא שתמציות מרוכזות של סירופ מייפל בשילוב עם אנטיביוטיקה צמצמו באופן משמעותי את הצמיחה של ארבעה זני חיידקים נפוצים ועמידים לאנטיביוטיקה שנפוצים בבתי חולים ומהווים איום ממשי על המאושפזים.

תמציות סירופ המייפל הצליחו לפגוע בקרום החיצוני של תאי חיידקים שנקראים חידקיי ביופלים וידועים במבנה העמיד שלהם ואחראים על מרבית מקרי הזיהומים ממחלות. התמצית המרוכזת של סירופ המייפל הורכבה בעיקר מתרכובות פנוליות טבעיות והיא הצליחה להגדיל את הרגישות של החיידקים לאנטיביוטיקה, ואף השביתה את המנגנונים התאיים שקשורים לעמידות לאנטיביוטיקה, טוענים החוקרים מאוניברסיטת מק'גיל במונטריאול. התמציות גם הקטינו את פעילותם של גנים בחיידקים הקשורים לעמידות לאנטיביוטיקה.

חיידקים. ShutterStock
לא יכולים לעמוד מול המתיקות של המייפל/ShutterStock

המחקר, מאוניברסיטת מק'גיל במונטריאול, השתמש בתמציות סירופ מייפל מרוכזות שנבדקו יחד עם האנטיביוטיקה ולחוד, נגד חידקי אי קולי ופרוטאוס מיראביליס, שהם גורמים נפוצים של זיהומים בדרכי השתן ושני זנים נוספים הקשורים לזיהומים נרכשים בבית חולים. הממצאים הראו כי תמצית סירופ מייפל לבדה הצליחה לדכא את הצמיחה של כל הזנים, אבל שילוב שלה עם אנטיביוטיקה היה יעיל יותר והוביל לצמצום היווצרותם של כ-70 אחוזים מהחיידקים.

מחקרי עבר כבר מצאו כי תרכובות הפנולים מכילות נוגדי חמצון ובעלות תכונות אנטי-סרטניות. כעת, החוקרים טוענים כי סירופ מייפל, טבעי כמובן, שניתן להשיגו בקלות, עשוי להפחית את המינון של אנטיביוטיקה כשנלחמים בחיידקים מסוג זה, מה שיוביל בעתיד אולי גם לשילובם בכמוסות אנטיביוטקיה.


עשרות מתכונים משגעים עם מייפל

עוד באותו נושא

חיידק קטלני ועמיד לאנטיביוטיקה גורם לבהלה בארה"ב

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • מייפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully