וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מדעי: מונוגמיה בריאה יותר ללב שלכם

1.5.2015 / 8:00

פוליגמיה נחשבת לתופעה נפוצה בעיקר במדינות ערב, אפריקה ודרום מזרח אסיה, ואינה מקובלת חברתית בעולם המערבי. מחקר שמגיע מערב הסעודית מצא כי לתופעה הזו יש גם מחיר בריאותי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרבה נשים מרבה דאגות. מתוך הסדרה "אהבה גדולה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אומרים שאישה אחת זה מספיק, וכנראה שגם צודקים. מחקר מדעי חדש מצא כי ריבוי נשים – פוליגמיה, גם מביא לריבוי של מחלות לב. המחקר מגיע מערב הסעודית, שם פוליגמיה נחשבת לחוקית, ואלי אף מומלצת.

המחקר, שנערך בראשותו של הקרדיולוג ד"ר אמין דאוולה ( Daoulah), קרדיולוג מומחה, מצא כי גברים עם יותר מאישה אחת עלולים לסבול מעלייה של פי ארבעה למחלות לב. "יש ראיות לכך שלנישואים יש השפעה בריאותית מיטיבה, אבל עד עכשיו אף מחקר לא העריך את ההשפעה של פוליגמיה על בריאות הלב וכלי דם", אמר ד"ר דאוולה שהציג את ממצאיו בכנס הקרדיולוגיה באבו דאבי.

נטל כספי ורגשי גבוה

המחקר התבסס על בחינה של רשומות הבריאות של 687 גברים נשואים וגילה כי לאלו שהיו נשואים ליותר מאישה אחת, שיעור מחלת לב כלילית (CAD) ומחלות עורקים, היה גבוה יותר מאשר גברים מונוגמיים. למעשה גברים פוליגמיים היו בסיכון גבוה פי 4.6 למחלת לב כלילית, שגורמת לירידה באספקת הדם לשריר הלב בגלל היצרויות בעורקים המספקים דם ללב. בנוסף, גברים פוליגמיים היו בעלי סיכון מוגבר של פי 3.5 לחלות במחלות בעורק הראשי ופי 2.6 למחלות כלי דם.

פוליגמיה מודרנית. מערכת וואלה!
תופעה שנהוגה בעיקר במדינות ערב/מערכת וואלה!

"מצאנו קשר בין מספר גדול של נשים ומספר חסימות עורקי הלב", הסביר ד"ר דאוולה. "זה יכול להיות בגלל הצורך של הגבר לספק ולשמור על משקי בית נפרדים, מה שעשוי להכפיל את הנטל הכספי והרגשי. בנוסף, יש להתייחס לכל משק בית בהגינות ובאופן שווה, וסביר להניח שהלחץ של לעשות את זה עם כמה בנות זוג ואפילו כמה משפחות של ילדים הוא משמעותי".

פוליגמיה נהוגה במדינות רבות באפריקה, במזרח התיכון, במרכז ובדרום-מזרח אסיה, והיא כוללת נשים שלעתים קרובות מתגוררות במשקי בית נפרדים מבעליהן. ריבוי הנשים נחשב בחברות מסויימות כסמל סטטוס, כאשר במחקר הנוכחי לרוב הגברים היו שתי נשים, ורק שני גברים מתוכו היו נשואים ל- 4 נשים.

  • עוד באותו נושא:
  • פוליגמיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully