וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדים שמתחילים לאכול מוצקים מאוחר נמצאים בסיכון לסרטן"

30.4.2015 / 10:21

חוקרים מארה"ב טוענים כי שלב ההיכרות עם מוצקים לתינוקות בני כמה חודשים עשוי להיות לא פחות מקריטי. לטענתם, אם מתחילים בשלב הטעימות מאוחר מדי זה מעלה את הסיכון לסרטן בילדים

תינוק אוכל. ShutterStock
אז מתי באמת עוברים?/ShutterStock

זה אולי הנושא הכי מדובר בעולם ההורות - מה התינוק צריך לאכול, ומתי מתחילים. גורמי בריאות רבים מזהירים לא להתחיל בשלב הטעימות מוקדם מדי, ומשרד הבריאות אף הבהיר להורים כי את שלב הטעימות יש להתחיל בגיל חצי שנה, ולא ארבעה חודשים כפי שהיה נהוג בעבר. ואולם, כעת מחקר חדש קורא תיגר על הסדר שכולנו מכירים, וקובע כי לתינוקות שהתחילו לאכול מזון מוצק מאוחר יותר מאחרים יש סיכון מוגבר לחלות בלוקמיה לימפובלסטית חריפה (ALL), שנחשבת לסרטן הילדים הנפוץ ביותר.

המחקר, שהוצג במפגש השנתי של האגודה האמריקאית לחקר הסרטן, בחן 172 ילדים מטקסס שאובחנו כחולים במחלה ו-344 ילדים בריאים. ילדים שנכללו במחקר הואכלו דרך חלב אם או תחליף מזון לתינוק (תמ"ל), או שילוב של השניים, טרם שלב אכילת מזון המוצק.

לתינוקות שהחלו לאכול מזון מוצק בסביבות גיל 10 חודשים ומעלה היה סיכון גבוה פי ארבעה לחלות במחלה, בהשוואה לאלה שהחלו לאכול מוצקים בסביבות גיל 8 חודשים."אני חושב שחשיפת מזון לתינוקות היא חשובה כי היא אוניברסלית", הסביר ג'רמי שרואו, החוקר הראשי מאוניברסיטת טקסס, לכתב העת האינטרנטי LiveScience. "החשיפה ניתנת לשינוי, כדי שנוכל לשנות את הדרך שתינוקות ניזונים, על פי הידע שלנו ושיטות עבודה המומלצות".

במבה בוטנים. רותם דרוב
אל תחכו עם הבמבה/רותם דרוב

הממצאים הראו כי בקרב תינוקות שהחלו עם מזון מוצק בין גילאי 5 ו-6 חודשים לא הייתה השפעה על הסיכון לחלות. לעומת זאת בקרב ילדים שהתחילו לאכול מזון מוצק בין גילאי 7 ו-9 חודשים הסיכוי לחלות במחלה היה גבוה פי שלושה בהשוואה לילדים שהתחיל לאכול מזון מוצק בסביבות גיל 4 חודשים. בשל כך, החוקרים משערים כי היכרות עם מזון מוצק לאחר גיל 6 חודשים עשויה להיות בעלת השפעה שלילית על המערכת החיסונית שלהם.

מחקר דומה שנערך על ידי אותו צוות המחקר קבע כי כל עיכוב של חודש בתחילת ההיכרות עם המזון המוצק היה קשור לסיכון גבוה יותר לחלות ב-14 אחוזים.

"דחיית היכרות של מוצקים עלולה לעכב אתגרים חיסוניים לילד, ולהפריע להתפתחות התקינה של מערכת החיסון, ובכך להגדיל את הסיכון שלהם", הסביר ג'רמי שרואו, החוקר הראשי מאוניברסיטת טקסס, לכתב העת האינטרנטי LiveScience. "לילדים עם אח גדול, לעומת זאת יש סיכוי גבוה יותר לקבל את החשיפות החיסונית שלהם במקום אחר, לכן עבורם חשיפה מאוחרת יחסית למזון מוצק אינה קריטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully