וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאיפות גדולות: תרופת הקנאביס שלא מצריכה רישיון

מערכת וואלה!

22.4.2015 / 17:11

תרופה חדשה המכילה קנאביס רפואי מציעה טיפול יעיל עבור חולים במחלות טרשת נפוצה, פרקינסון, טורט, פוסט טראומה ועוד. היתרון: היא לא מצריכה רישיון. החיסרון: בקבוקון קטן עולה 1,000 שקלים

מערכת וואלה

הניסיון ההולך ומצטבר בטיפול בקנאביס רפואי מוביל גם חברות תרופות מובילות למצוא דרך לטפל בקנאביס במינונים מדוייקים. הסנונית הראשונה של תרופות מעין אלה היא הסטיווקס (Sativex) של חברת GW, שנועדה לטיפול בטרשת נפוצה. רק שבניגוד לקנאביס רפואי היא לא דורשת רישיון וכל רופא יכול לרשום אותה.

"אני מקווה להכשיר יותר ויותר רופאים בארץ איך להשתמש בכל התכשירים הקנבינואידים. ברגע שנצבור ניסיון קליני, נוכל לעזור להרבה יותר חולים", אומר באולפן וואלה ד"ר איליה רזניק, מומחה לפסיכיאטריה וטיפול בקנאביס שעומד לחנוך את האקדמיה לקנאביס רפואי בצ'כיה.

הסיכוי שתרופות אחרות יעזרו הוא נמוך

ספריי הסטיווקס שמחירו עומד על כ-1,000 שקלים לבקבוק הוא הסנונית הראשונה שהוכיחה את היעילות בטיפול בטרשת נפוצה. "הסיכוי שתרופות אחרות יעזרו לקישיון השריר ולכאבים מהמחלה הוא נמוך מאוד", אומר ד"ר רזניק. "התרופה עוזרת לחולים לפתוח את ידיהם ואת הגפיים, ואני משתמש בה גם עבור חולים עם מחלות נוירו-פסיכיאטריות אחרות כמו פרקינסון, טורט, אלצהיימר ופוסט טראומה".

התרופות החדשות, לדברי ד"ר רזניק, משלבות ריכוזים של החומרים הפעילים THC ו-CBD. "השילוב הזה מאפשר לאדם לקבל את כל התועלת מבלי להגיע לאופוריה ולכן זה לא ממסטל. אני קורא מכאן לרופאים, כן להתנסות וליזום טיפול בקנאביס".

צפו בדיון באולפן

לפניות לצוות התכנית שאיפות גדולות TVcanabis@gmail.com

צפו בכל הפרקים של שאיפות גדולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully