וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אנחנו מושכים יותר כשאנחנו מרכיבים משקפי שמש?

20.4.2015 / 11:49

אחת הדרכים לשדרג את המראה בקלות היא להרכיב משקפי שמש, ולא להסיר אותם. תשאלו את עורכת ווג אנה ווינטור שלא מוותרת על משקפי השמש שלה בשום אירוע. מה הסיבה לכך?

אנה ווינטור בגאלת המט, ניו יורק, אפריל 2003. Mark Mainz, GettyImages
אנה ווינטור. מה מסתתר מאחורי המסיכה?/GettyImages, Mark Mainz

אחד הסימנים הכי מחשידים באתרי היכרויות הוא כאשר בעל או בעלת הכרטיס מציגים תמונות פרופיל שלהם כאשר הם מרכיבים משקפי שמש. גם אם הם נראים לוהטים, יש סיכוי טוב שכאשר נפגוש אותם נטולי משקפי שמש, הם ייראו הרבה פחות טוב מאשר בתמונות. למה זה קורה?

"משקפי שמש מסתירים קמטים, סימני עייפות שיכולים לבוא לידי ביטוי בכתמים כהים או שקיות מתחת לעיניים, עפעפיים נופלים ופגמים שונים באזור העיניים", אומרת גלוריה בבאי, מנהלת הקולקציה של רשת אופטיקנה, "ככל שהעדשות יהיו יותר כהות כך הפגמים יוסתרו יותר. משקפי שמש מטשטשים את מה שהטבע לא בירך, ובדומה לאיפור בעיניים מסתירים את מה שאנחנו לא רוצים לחשוף".

ויקטוריה בקהאם. ספלאש
ויקטוריה בקהאם. לא שיש לה מה להסתיר/ספלאש

לדברי בבאי, כשאנו מרכיבים משקפי שמש, גם פנים שהן במקרה הטוב לא ממש סימטריות ובמקרה הפחות טוב בעלות עיוות מסוים, ייראו אטרקטיביות וזאת משום שהעדשות הכהות מכסות את חוסר הסימטריה סביב העיניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מסתוריות, ריחוק וביטחון

כאשר אנו פוגשים אדם, השיפוט הראשוני שלנו על פי רוב יהיה על סמך מבט בעיניו. ברגע שמאפילים על העיניים בעדשות משקפיים כהות, מיד אנו יוצרים נוכחות מסקרנת יותר. ונסה בראון, מרצה בכירה לאמנות ועיצוב באוניברסיטת נוטינגהאם טרנט בבריטניה, ערכה לאחרונה מחקר על המשמעות שאנו מעניקים לחפצים שגרתיים ויומיומיים. בספר אקדמי פרי עטה שיצא בשנה הקרובה היא בוחנת את היחסים הפסיכולוגיים והתרבותיים בין משקפי שמש לבין מה שנחשב אצלנו ל"קול". לפי המחקר שלה, יתרון גדול למשקפי שמש הוא המסתוריות שהם מעניקים.

בראון מסבירה כי קשר עין מסייע לנו לדעת אם לאדם שעומד מולנו יש ביטחון, אינטליגנציה וכנות. מנגד, משקפי שמש משאירים אותנו בעלטה ולא מאפשרים לנו ליצור תפיסה כזו או אחרת על האדם שמרכיב אותם. אגב, זה עובד לשני הכיוונים כי האדם שמרכיב את משקפי השמש מרגיש גם הוא חסום".

מלבד מסתוריות, משקפי השמש מעניקים גם תחושת ביטחון. בבאי מסבירה כי "משקפי שמש בעלי עדשות כהות יוצרים דיסטנס, מסתירים מבטים ומעניקים ביטחון למי שמרכיב אותם".

בראד פיט, אנג'לינה ג'ולי. GettyImages
בראד פיט שומר על דיסטנס/GettyImages

משקפי שמש לא תמיד היו שם, הם אביזר יומיומי מודרני יחסית. מכירתם אמנם החלה בשנת 1920, אבל הם לא הפכו למוצר שבשגרה עד כשני עשורים לאחר מכן. לפני שהפכו להיות מוצר כה מסחרי, משקפי השמש שימשו בעיקר בפעילויות ספורט אתגרי – ספורט מים וסקי, והיו קשורים לטכנולוגיות חדשות כמו טיסה במטוס, שקישרו אותם לתכונות של נועזות ומודרניות. בהמשך, כוכבי הוליווד של שנות ה-50 וה-60 החלו להשתמש במשקפי שמש על מנת להגן על עצמם מהטרדות של הציבור וצלמי פפראצי, וכך התחזק הקשר שבין משקפי שמש ועולם הזוהר.

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה
  • עוד באותו נושא:
  • משקפי שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully