וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה מיליון דולר: כך תשיגו חיוך מושלם

ד"ר אורון שמואלי

26.4.2015 / 7:37

מעטים הם האנשים שמרוצים מהצבע של השיניים שלהם, אבל היום יותר מבעבר יש מה לעשות עם זה. כל השיטות להבהרת שיניים, וגם - איך מזונות שונים ותרופות הופכים אותן לצהובות?

חיוך עם שיניים לבנות. ShutterStock
קורה עם הזמן/ShutterStock

כולם יודעים שהדרך לחיוך מושלם מתחילה בשיניים לבנות, ושחיוך יכול להיות שווה מיליון דולר. אם בעבר שיניים צהובות היו גזירה שרק עשירים יכלו להיפטר ממנה, בשנים האחרונות הפכה הבהרת השיניים נגישה לאוכלוסיה וכיום אפשר למצוא פתרונות רבים לביצוע הבהרה, במרפאת שינים או בבית.

קיימים גורמים שונים לשינוי צבע השן עם הזמן, כמו מחלות שונות, שחיקת זגוגית השן, שהיא האמייל החיצוני, והסתיידות השן עם השנים, שגורמת לשינוי הצבע לכהה יותר. סיבה נוספת היא הצטברות של חומרים שונים שמשנים את צבע השן, כמו עישון, מזון מסוים (כמו קפה, תה וקולה) וכן שימוש בתרופות בגיל צעיר, כמו קבוצת האנטיביוטיקה טטראציקלין שידועה כגורם היכול להכתים את השן בזמן היווצרותה ובעודה בלסת.

קמומיל. ShutterStock
לא רק סיגריות. גם תה יכול להכתים את השיניים/ShutterStock

הבהרת השיניים היא תהליך שבו מבוצע שינוי בגוון השן בעזרת חומר פעיל מחמצן המועשר בריכוזים שונים ומגיע כג'ל. החומר המחמצן עובר דרך זגוגית השן (האמאיל) אל הדנטין ושם הוא מחמצן את המולקולות שגורמות לצבע הכהה וגורם להבהרת השן.

אף שהתהליך נחשב פשוט יחסית ואין בו משום פגיעה בשן, חשוב תמיד להיוועץ ולהיבדק על ידי רופא השיניים לצורך תיאום ציפיות שכן אין יכולת לדייק ולקבוע מראש את התוצאה הסופית של צבע השיניים שיתקבל לאחר ההבהרה ורצוי לתעד את הצבע ההתחלתי. בנוסף, בדיקת רופא תאפשר למצוא גורמים חיצוניים אחרים שמשפיעים על צבע השן, דוגמת רובד חיידקים, ולמרות שטיפולים משקמים דוגמת כתרים, לא עוברים כל שינוי, יתכן ויהיה צורך להחליף שחזורים ישנים - שלא נמצא את עצמנו בסופו של טיפול עם צבעיי שיניים שונים לחלוטין.

עוד באותו נושא

המאכלים שישמרו על השיניים שלכם

לכתבה המלאה

סוגי הבהרה הנפוצים

לפני הכל חשוב לזכור כי הקפדה על צחצוח יומיומי, טיפול להסרת פלאק על ידי שיננית והימנעות מגורמי הכתמה הם אלה שמובילים בסופו של דבר לשימור צבע השיניים זמן רב לאחר ההבהרה, תהיה אשר תהיה.

1. הבהרה ביתית: זוהי השיטה הנפוצה והיעילה ביותר, בה הרופא מכין סד לכל לסת אשר בו מונח הג'ל על ידי המטופל עצמו למשך הלילה או למספר שעות ביום. את התהליך הזה מומלץ לעשות לכל לסת בנפרד וכעבור שבוע אפשר לראות את ההבדל בצבע השיניים. תהליך טיפולי זה נמשך שבועיים עד מספר שבועות. תיתכן רגישות בחניכיים אם הונחה כמות יתר של ג'ל. בנוסף, תיתכן רגישות חולפת בשיניים. בסיום תהליך ההבהרה של כל לסת יש להגיע לביקורת אצל רופא השיניים המטפל.

2. הבהרה מרפאתית: תהליך זה מושג על ידי אקטיבציה של החומר הפעיל בעזרת מקור אור או לייזר המחמם את אזור הטיפול ומאיץ את פעולת ההבהרה. בטיפול מסוג זה, אנו מבודדים היטב את אזור החניכיים שכן ריכוז החומר הפעיל גבוה בדרך כלל. לעיתים נהוג לחזור על טיפול זה לצורך השגת תוצאה רצויה.

הבהרת שיניים. ShutterStock
חשוב להתייעץ ברופא כדי שהשיניים יצאו באותו צבע/ShutterStock

3. הבהרה פנימית: טיפול זה נעשה אך ורק על ידי הרופא במרפאה ומיועד לשיניים אשר איבדו את חיותן כתוצאה מטראומה או טיפול שורש קודם ועברו בשל כך שינוי בצבעם. בטיפול זה מונח החומר הפעיל (החמצן המועשר) לתוך השן ונאטם עם שחזור לפרקי זמן אותם קובע הרופא המטפל.

4. הבהרה חלקית: כיום ניתן להשיג ערכות הלבנה בבתי המרקחת והתמרוקיות המגיעים בצורות שונות, כמו סטריפים המודבקים על השיניים, עליהם נמצא החומר הפעיל. בנוסף, קיימות משחות שיניים המבצעות פעילות של הברקה והבהרה אך משך זמן המגע של המשחה לשן קטן וריכוז החומר נמוך יותר בשיטה זו, כך שסיכויי ואיכות ההבהרה הם נמוכים.

ד"ר אורון שמואלי הוא מנהל רפואי ברשת מרפאות השיניים כללית סמייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully