וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים גרושות בסכנה מוגברת להתקפי לב

16.4.2015 / 7:11

מחקר שארך כשני עשורים בארה"ב מצא כי לגברים ונשים שעברו גירושים יש סיכוי גבוה יותר ללקות בהתקפי לב. הסטטיסטיקה הייתה גבוהה בהרבה אצל הנשים, גם לאחר שנישאו מחדש

פרידות. ShutterStock
עוד משהו לחשוב עליו לפני שמתחתנים/ShutterStock

גירושים הם לא דבר פשוט, גם אין ילדים בסיפור. מחקר חדש של אוניברסיטת דיוק בצפון קרולינה מצא כי גירושים לא רק משפיעים על מצב הרוח הכללי, אלא אף עלולים לגרום להתקפי לב.

המחקר שארך כ-20 שנים ופורסם בכתב העת Circulation, טען כי לחץ כרוני, הקשור לגירושים, היה בעל השפעה לטווח ארוך על הגוף. התוצאות הראו כי נשים גרושות נטו יותר לקבל התקף לב מאשר בנות גילן שנשארו נשואות, גם במקרה שנישאו שנית.

במהלך המחקר, שנערך בין השנים 1992 ו-2010 וכלל 15,827 אנשים בגילאי 45-80 , בערך אחד מכל שלושה אנשים שהשתתפו התגרש לפחות פעם אחת. בקרב נשים שהתגרשו פעם אחת הסיכויים היו גבוהים ב-24 אחוזים לחטוף התקף לב בהשוואה לנשים שהיו נשואות. אצל אלה שהתגרשו והתחתנו בשנית הסיכויים עלו ל-35 אחוזים, ואלו שהיו גרושות מעל פעמיים, הסיכויים כבר עלו ל-77 אחוזים.

עוגות גירושין. ShutterStock
אל תאמינו להם. הם רוצים להתחתן יותר מאשר אתן רוצות/ShutterStock

אצל גברים לעומת זאת, הסטטיסטיקות היו צנועות יותר, ולגברים גרושים היו סיכויים של 10 אחוזים יותר לחטוף התקף לב מאשר של אלה הנשואים ורק במקרה של גירושים שניים ומעלה, המספרים עלו ל-30 אחוזים. התוצאות המפתיעות הראו כי במקרה של נישואים מחדש היו סיכוייהם של גברים גרושים לקבל התקף לב היו דומים לסיכויים של גברים שהיו נשואים לאורך כל התקופה. לטענת החוקרת הראשית פרופסור לינדה גו'רג', שהתראיינה ל-BBC הנתון הזה מוכיח כי "גברים מעדיפים להיות נשואים, מאשר להתמודד עם בת זוג מהעבר שאינה נשואה להם".

עוד באותו נושא

מי יותר לוקח ללב - גברים או נשים?

לכתבה המלאה

ממה נובעים ההבדלים?

לטענת החוקרים, אלה עם גירושי עבר מרובים היו בעלי השכלה נמוכה יותר, ללא ביטוח בריאות והחזיקו משרות של מעמד חברתי נמוך עם שיעורים גבוהים יותר של דיכאון, עישון, שתייה ולחץ דם גבוה. החוקרים גם מצאו הבדל נוסף בין גברים לנשים והוא שמלבד הגירושים עצמם, היסטוריה תעסוקתית ומצב עבודה היו הגורמים החברתיים שתרמו להגברת הסיכון להתקף לב אצל גברים. בקרב נשים, היו אלה תסמיני דיכאון ששיחקו תפקיד גדול יותר.

במחקר שנערך בשנה שעברה מצאו החוקרים כי קיים הבדל בין המינים - גם בצורה בה הם לוקחים ללב. החוקרים גילו כי אצל גברים מתח נפשי מתבטא יותר בשינויים בלחץ הדם ובקצב הלב, ואצל נשים לעומת זאת, התגובות הפיזיות חמורות הרבה יותר. הנשים במחקר חוו יותר מחסור של שריר הלב בחמצן (איסכמיה לבבית, כמו בהתקף לב) בשל ירידה בזרימת הדם ללב. בנוסף, בהשוואה לגברים, יותר נשים חוו הצטברות טסיות דם מוגברת, המהווה את ההתחלה של תהליך היווצרות קרישי דם. הנשים גם הדגימו עלייה גדולה יותר ברגשות שליליים וירידה גדולה יותר ברגשות חיוביים במהלך הבדיקות הפסיכולוגיות.

  • עוד באותו נושא:
  • התקף לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully