וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמסה: חמישיית בנות ראשונה נולדה בארה"ב

15.4.2015 / 11:52

חמישיית בנות בריאה נולדה לזוג הורים אחרי טיפול הפרייה. בלידה היו מעורבים למעלה מעשרה אנשי צוות רפואי, ובסופה נולדו אוליביה, אווה, לוז, פארקר וריילי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההורים המאושרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשבתן שללדת ילד אחד זה קשה? אוליביה, אווה, לוז, פארקר וריילי, חמישיית בנות, נולדו בשבוע שעבר בניתוח קיסרי בבית החולים לאישה ביוסטון טקסס. הבנות, לפי בית החולים, נולדו בריאות ובמשקל תקין והן מקבלות "רק תמיכה צנועה שעוזרת לנשימה שלהן". מדובר בחמישייה הראשונה של בנות בלבד שנולדה בעולם מאז 1969, והיחידה בארה"ב, אמרו בבית החולים.

להורים המאושרים והעייפים, דניאל ואדם באזבי, כבר יש ילדה בת 3 בשם בלייק, שנולדה גם היא אחרי טיפול של הזרעה תוך רחמית (IUI). "כולן היו בטווח המשקל המתאים לגיל ההיריון שלהן, מה שנבע מהמאמצים המצוינים של האמא ששמרה על ההיריון שלה בצורה הטובה ביותר", אמרה ד"ר ג'יין פינקוסקי ריברה, המנהלת הרפואית של בית החולים בו נולדה החמישייה.

תהליך הפריה יעיל ושכיח

הזרעה תוך רחמית מתבצעת לרוב בעקבות מקרי עקרות בלתי מוסברים או ספירת ואיכות זרע נמוכה. במהלך הטיפול מוזרקת דרך צנתר כמות מרוכזת של זרע שעבר השבחת זרע אל תוך חלל הרחם של האישה.

בווידאו שפרסמו ההורים בבלוג שפתחו כשנודע להם כי הם מצפים לחמש בנות, הם מעידים כי הם עייפים מאוד ושאיבדו את תחושת הזמן מאז שחבורת הבנות שלהם נולדה. לידת חמישייה היא אירוע נדיר מאוד, ועל פי הסטטיסטיקה של מרכז הבריאות הלאומי בארה"ב, בשנת 2014 נולדו 66 חמישיות ברחבי היבשת.

עוד בנושא:
לראשונה: ילדים נולדו לאמם מרחם סבתם
הסכנה שבלידות בית
תאומות זהות נולדו כשהן מחזיקות ידיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully