וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגליים הורגות אתכן: נעלי העקב יכולות להפוך אתכן לנכות

24.4.2015 / 16:10

זה לא הפתעה שנעלי עקב גורמות לכאבים בכף הרגל להרבה מאוד נשים ברחבי העולם. מחקר חדש מראה שהפגיעה ברגל משפיעה גם על הברכיים שלא עומדות בעומס ונשחקות

אישה על עקבים עם שקיות שופינג. ShutterStock
שווה את זה?/ShutterStock

לא סתם קוראים להם Killer heels. מחקר שנערך לאחרונה מזהיר ששימוש בנעלי עקב גבוהות, עלול להגביר את הסיכון לדלקת מפרקים ניוונית בברך (OA) בקרב נשים.

מחקר של אוניברסיטת פרינסטון ערך סריקות של ברכיהן של נשים בריאות, כשהן צועדות בנעליים שטוחות, עקבים בגובה 5 סנטימטרים ועקבי סטילטו בגובה 12 ס"מ, עם או בלי אפוד גוף שסיפק משקל נוסף. הם מצאו כי בנעלי העקב, כף הרגל של הנשים מוחזקת בתנוחה מעוקמת, כך שמפרקי הברכיים שלהן נפגמו, כמו גם הסחוס שמשמש כבולם זעזועים של הגוף. הליכה על כריות כף הרגל, גורמת לעיוות של השלד ומוציאה אותו מהתנוחה הטבעית והבריאה שלו.

אישה לובשת עקבים. ShutterStock
מגבירות את הלחץ לא רק על כף הרגל אלא גם על הברכיים/ShutterStock

לטענת החוקרים הזווית הלא טבעית של כף הרגל מגבירה את הלחץ על הברכיים ב-25 אחוזים, ומעמיסה עליהן משקל שפוגע בהן, גם בעמידה ולא רק בהליכה. לדברי החוקרים "רבים מהשינויים שנצפו עם העלייה בגובה העקב והמשקל היו דומים לאלה שראו עם הזדקנות והתקדמות של דלקת מפרקים ניוונית. הדבר מצביע על כך ששימוש בעקב גבוה, במיוחד בשילוב עם משקל נוסף, עשויה לתרום לסיכון לדלקת בנשים". החוקרים מצאו כי נשים שנועלות עקבים של 12 ס"מ על בסיס קבוע עלולות לסבול גם מדלקות בגיד ופגיעה בגיד אכילס.

עוד באותו נושא

להתמודד עם דלקת מפרקים כבר בגיל 6

לכתבה המלאה

מחלת המפרקים השכיחה בעולם

דלקת מפרקים ניוונית (אוסטיאוארתריטיס) היא דלקת המפרקים השכיחה בעולם, והיא גורמת לרוב הנכויות והמוגבלויות בעולם. מפרקי הברך הם אלה שעומדים בהכי הרבה לחץ ומשקל, לכן הם אלה שנפגעים ברוב המקרים. שחיקה של הסחוס העוטף את המפרק, גורמת לחיכוך של המפרקים, ועלולה לגרום לכאבים לא רק בברכיים, אלא במפרקים אחרים בגוף ולתנועה מוגבלת.

  • עוד באותו נושא:
  • נעלי עקב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully