וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאצ'ה: האבקה היפנית שתעשה אתכם בריאים

14.4.2015 / 7:30

אבקה המכילה תה ירוק יפני שטחון דק דק הופכת לאט לאט לרכיב האהוב ביותר על חובבי בריאות בארץ ובעולם. כל מה שאתם חייבים לדעת על מאצ'ה

אבקת מאצ'ה. ShutterStock
מאצ'ה. מסייעת גם בשמירה על משקל תקין/ShutterStock

אחרי שנרגענו מטרנד הקייל ונשנשו גוג'י ברי להנאתנו, מפציע טרנד בריאות חדש וירוק במטבח שלנו. לטרנד החדש קוראים מאצ'ה – אבקה דקה ועדינה של תה ירוק מעלים צעירים שמגיעים הישר מיפן. אבקת המאצ'ה, שצבעה ירוק עז, מכילה את כל מה שטוב בתה ירוק, ונחשבת למרכיב איכותי במיוחד.

מאצ'ה מופקת משיח ירוק בשם קמילה סיננסיס (Camellia Sinensis). את האבקה מפיקים מן השיח בצורת עיבוד עדינה של אבני ריחיים, שיטה המשמרת את מרבית הערכים התזונתיים הפעילים שיש בתה הזה, להבדיל מתה ירוק רגיל שבו חולטים את העלים במים חמים שהורסים חלק מהרכיבים התזונתיים שלו.

מוריד כולסטרול, מוסיף שלווה

מאצ'ה עשירה בנוגדי חימצון בשם פוליפנולים הנלחמים ברדיקלים חופשיים, מונעים סרטן ותורמים לאיזון רמת הכולסטרול, לחץ הדם ורמות הסוכר בדם. במאצ'ה יש גם חומצת אמינו בשם L-theanine בריכוז גבוה, חומצת אמינו זו גורמת לתחושת רוגע, ויש לה תכונות אנטי חרדתיות חזקות. היא גם תורמת למצב של מיקוד וחידוד החשיבה ויש לה מעין אפקט מדיטטיבי.

תה מאצ'ה. ShutterStock
תה מאצ'ה. פי 137 יותר EGCG/ShutterStock

אם שתיתם בעבר תה ירוק, בטח שמעתם על נוגד החימצון EGCG - רכיב חשוב שקיים בכל תה ירוק. אבקת מאצ'ה מכילה פי 137 יותר EGCG מתה ירוק רגיל, מה שמקנה לה עדיפות בריאותית. ה-EGCG נחשב לנוגד החימצון הכי חזק בטבע, הוא אנטי דלקתי, אנט סרטני, מוריד כולסטרול, תורם לירידה במשקל, מעכב את מחלת האלצהיימר, מחזק את תאי הגוף ומזרז חילוף חומרים.

בנוסף לכל אלה, שתיית מאצ'ה לצד ארוחה תורמת לשיפור חילוף החומרים, ובכך לשמירה על משקל תקין. אם שותים מאצה באופן קבוע ויומיומי, המשקה גם מסייע בהורדת הכולסטרול ובתמיכה בכבד.

תה ירוק במקום קפה?

עוד באותו נושא

לרוויה: משקאות הבריאות שאתם לא מכירים

לכתבה המלאה

במקום קפה, וכרכיב בעוגיות

ניתן להשתמש במאצ'ה בתה, בשייקים, במרקים וכרכיב באפיית עוגיות וקינוחים. לתה המאצ'ה יש טעם ייחודי, מר מתוק. מכיוון שהוא מרוכז זמן החליטה שלו קצר (בין דקה לשתיים). חליטה ממושכת יותר תהפוך אותו למר מדי. בבישול ובאפייה טעם האבקה פחות דומיננטי, ופחות מריר.

יש לציין כי מאצ'ה מכילה קפאין יותר מתה ירוק רגיל, אך בכמות קטנה יותר מקפה. כיוון שהמאצ'ה מכילה את רכיב התיאנין, שחרור הקפאין נעשה בצורה איטית יותר בדם וגורם לערנות לאורך זמן, מה שיכול לתרום להורדת צריכת הקפה היומית. בכל מקרה, ההמלצה לא לשתות מאצ'ה סמוך לשעת השינה.

ניתן לרכוש את האבקה הירוקה בחנויות טבע ובחניות תה

מקרונים ממאצ'ה ופירות יער. ShutterStock
מקרון מאצ'ה ופירות יער. גם בריא וגם נותן צבע מהמם למקרונים/ShutterStock

ולסיום, אזהרה: מי שנוטל מדללי דם (דוגמת אספירין) צריך להתייעץ עם הרופא המטפל לפני השימוש כיוון למאצ'ה יש יכולת לדלל את הדם באופן טבעי, ולכן היא עלולה להתנגש עם התרופה. גם למי שנוטל תרופות לסוכרת מומלץ להתייעץ עם רופא.

עתליה דלל היא נטורופתית N.D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully