וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאיפות גדולות: קנאביס רפואי הציל אותי מזכרונות המלחמה

מערכת וואלה!

9.4.2015 / 8:01

ישראל רוזלי לקה בפוסט טראומה אחרי שלחם בקרב החווה הסינית במלחמת יום כיפור. אחרי לילות בלי שינה, מראות קשים שלא עוזבים וחיפוש אחרי סכנה, מפגש עם המריחואנה החזיר אותו לחיים

צילום, עריכה ובימוי: מערכת וואלה

אחד הנושאים הבוערים ביותר בכל הקשור לשימוש בקנאביס רפואי, הוא טיפול בחולים שסובלים מפוסט טראומה ומהלם קרב. מחקרים חדשים בתחום, וגם עדויות אישיות, מצאו כי טיפול בקנאביס רפואי מאפשר לחולים האלה לחזור לחיים נורמלים. זה גם המקרה של ישראל (איז'ו) רוזלי שלחם בחווה הסינית במחלמת יום הכיפורים, לקה בפוסט טראומה לאחר שחברו נהרגו לידו, והצליח להשתקם בעזרת הקנאביס.

"כשחזרתי מהצבא מצאתי אדם שרק רוצה להתעמת, ללכת מכות, ללכת על הצוק, להכנס לסכנה ולהינצל ממנה כל פעם מחדש", רוזלי מספר. אחרי המלחמה, הרבה מאוד חיילים הרגישו לבד כמו רוזלי, אבל בניגוד לפצועים, ולמתים, עליהם איש לא נתן את הדעת. כשחזר ממלחמת לבנון הראשונה, כל הפצעים שניסה להדחיק נפתחו מחדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לילות ללא שינה

בתקופה הזו, שינה עבור איז'ו הייתה כמו מוות. "אתה ישן ואתה לא יודע אם תקום יותר", הוא מסביר, "כל לילה אתה מתעורר בביעותים מהתמונות הקשות שראית". את הלילה הראשון שבו ישן לילה שלם הוא חייב למריחואנה. "זה היה בסיני, אחרי שעישנתי את ה'טבק הירוק' שלהם. פעם ראשונה שלא התעוררתי במהלך הלילה, וכך גם בימים שאחרי. הפכתי רגוע יותר, הצלחתי להתרכז, לגמור את האוניברסיטה, להתחתן ולהקים משפחה".

כיום רוזלי הוא סבא לנכדים, או כמו שהוא מגדיר את זה - מעגל שני של הישרדות. "אני מרגיש שניצחתי את החווה הסינית", הוא אומר בחיוך.

לפניות לצוות התכנית שאיפות גדולות TVcanabis@gmail.com


לצפייה בכל הפרקים של שאיפות גדולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully