וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קבע: אין כזה דבר טפשת היריון

9.4.2015 / 8:00

זהו, נגמרו התירוצים. מחקר חדש מצא כי לא באמת קיימת תופעה כזו של טפשת היריון. הסיבה לירידה בזיכרון שנשים רבות חוות היא בכלל בראש שלהן

אילוסטרציה. ShutterStock
נגמרו התירוצים/ShutterStock

טפשת היריון היא אולי אחד התירוצים הכי טובים שיש לנשים לטעויות שהן עושות. שכחת את המפתחות בדלת? טפשת היריון, לא זוכרת פתאום איך קוראים לחמותך? טפשת היריון. אבל כל זה נגמר. מחקר חדש קבע שפשוט אין דבר כזה.

המחקר שנערך על ידי אוניברסיטת בריגהם יאנג בארה"ב, לקח שתי קבוצות של נשים. הקבוצה הראשונה הייתה של 21 נשים שעמדו ללדת בשבועות הקרובים, ואילו הקבוצה השנייה הייתה של 21 נשים שלא הרו מעולם. שתי הקבוצות נדרשו לעבור מבחנים מנטליים, כאשר קבוצת הנשים בהיריון, עברה מבחן נוסף כחודשיים לאחר הלידה.

מצפות לטפשת, ממש כמו לתינוק

הממצאים הראו כי הנשים בהיריון תיפקדו טוב ממש כשם שתיפקדו הנשים שלא היו בהיריון. בנוסף, נמצא כי התוצאות לא היו קשורות רק לטיב הזיכרון של הנשים, אלא גם ליכולות אחרות כמו טווח ריכוז וערנות שלא הושפעו על ידי ההיריון. נתון מפתיע אחר הראה כי מרבית הנשים דירגו את ציוני המבחנים שלהן נמוך בהרבה ממה שהם היו בפועל, מה שאומר שהן ציפו להכשל.

אילוסטרציה. ShutterStock
לא פשוט/ShutterStock

בכתב העת שפרסם את המחקר Clinical and Experimental Neuropsychology טען החוקר הראשי, פרופסור מיכאל לרסון, כי כאשר 80 אחוזים מהנשים מצפות לטפשת היריון, רוב הסיכויים שתשומת הלב שלהן מופנית לכל מקרה של אובדן זיכרון, כך שנדמה להן כי הן שוכחות יותר מהרגיל.

מחקרי עבר שנערכו היו חלוקים בנושא. חלק מהמחקרים טענו כי רמות ההורמונים שעולות בזמן ההיריון, הן אלה שעשויות לתרום לחוסר הזיכרון והבלבול בהיריון. לעומת זאת, מחקרים אחרים טענו כי נשים בזמן היריון דווקא נעשות חכמות יותר. מחקר מאוניברסיטת ייל אף מצא כי החומר האפור במוח מתרחב בחודשים שלאחר הלידה.

טפשת או לא טפשת, אחד ההבדלים שכן נמצאו במחקר בין נשים בהיריון ואימהות חדשות לבין נשים שלא ילדו, היו שהראשונות דיווחו על רמות גבוהות יותר של דיכאון ורמות נמוכות יותר של הנאה וסיפוק.

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully