וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחת? מעולה. עכשיו תביאי ילדים

הילה וייסברג

10.4.2015 / 9:28

את השאלה "אז מה עכשיו, ילדים?" שומעת כל אישה נשואה בכל הזדמנות, גם המפורסמות שבהן. לצערנו התשובה "הפסיקו להתערב בענייני האישיים" אינה נשמעת באותה תכיפות. למה זה קורה?

שי ושני. עידו שחם
שי ושני. רק חצי מהצמד נאלץ לענות לשאלות אישיות מדי/עידו שחם
"החיטוט העיתונאי בענייני הריונות ושאר ביציות, הוא לא רק נחלתן של הנשואות הטריות, אלא של הנשים כולן. אלה נשאלות לגבי נישואים, אלה לגבי הילד הראשון, השני ושלישי, ואלה – על הקושי לג'נגל בין קריירה להורות. ברור, כי רק נשים מג'נגלות"

בגמר המרוץ למיליון שנערך ממש לא מזמן תיחקרה מנחת האירוע ירדן הראל את הזוכה שני אלון, בת 27, בנוגע לתוכניותה לעתיד. "אז מה עכשיו, ילדים?", התעניינה הראל (30), בעצמה נשואה טרייה, ללא ילדים ("אין לכם מושג כמה פעמים אני שומעת 'נו מתי כבר? למה אתם מחכים?'", הודתה בראיון לפנאי פלוס מ-2013). הרשו לי לנחש שלו בן זוגה של אלון למרוץ, שי גבריאל (נשוי ואב לשניים), היה מחזיק בסטטוס משפחתי אחר – נשוי טרי לדוגמה – המנחה לא היתה ממהרת להצמידו לקיר עם אותה השאלה. אבל אלון היא אשה, ולא סתם אלא אשה נשואה, ויש לה גם כמה מאות אלפי שקלים בבנק. אז מה עוד נותר לה לעשות? ילדים כמובן.

השאלה הכל-ישראלית ההיא של הראל לא היתה מושכת את תשומת ליבי (בייחוד לאור העובדה שאלון עצמה העלתה את עניין הילדים, וירדן רק זרקה לה את הכדור), אלמלא הייתי נתקלת בשורה ארוכה של ריאיונות דומים, שהתרחשו באותו השבוע ממש. הזמרת רוני דואני, שגם היא התמודדה באותו המרוץ, וגם היא - רחמנא לצלן - נשואה זה כמה שנים ללא ילדים, התראיינה בשבוע שעבר לידיעות אחרונות, ונדרשה לספק תשובות לעניין בטנה השרירית. "רק עכשיו נהיו לי קוביות בבטן, תנו לי ליהנות מזה קצת", השיבה – וחטפה על הראש מגולשים.

אבל החיטוט העיתונאי בענייני הריונות ושאר ביציות, הוא לא רק נחלתן של הנשואות הטריות, אלא של הנשים כולן. אלה נשאלות לגבי נישואים, אלה לגבי הילד הראשון, השני ושלישי, ואלה – על הקושי לג'נגל בין קריירה להורות. ברור, כי רק נשים מג'נגלות.

כך לדוגמה, הודתה באחרונה (שלא מיוזמתה אני משערת) השחקנית מיה דגן בריאיון ל"לאשה": "לא יהיו לי עוד ילדים. אחת מספיקה לי". וכשרואיינו בשנים האחרונות נשים מצליחות כעיתונאית איילה חסון וח"כ שלי יחימוביץ' לתוכניתו של הפסיכיאטר יורם יובל, "שיחת נפש", הן נשאלו על ייסורי מצפון אימהיים, על המחיר הכרוך בקריירה תובענית וכמובן – על הג'נגול. הו הג'נגול. האם יובל היה מפנה שאלות דומות גם למרואיינים גברים? אמנם לא צפיתי בתוכניות כולן, אך ככל הזכור לי – התשובה היא לא.

מיה דגן. נמרוד סונדרס
מיה דגן. למה היא צריכה להודיע לאומה כמה ילדים היא מתכננת?/נמרוד סונדרס

למען האמת, איני באה בטענות למדיה, אף שממראיינים אינטליגנטים הייתי מצפה ליותר. בכל הנוגע לשאלות על הורות, המדיה היא סך הכל שיקוף של הרחוב הישראלי, המסורתי במידה, שלא לומר שובניסטי. רחוב שמרשה לעצמו לחטט, לתהות, לחקור ולרדות בכל מי שמעז, יותר נכון מעזה, לסטות מהמיינסטרים. מה שמעניין עוד במקרה של הראל ואלון הוא, שהמחוטטים (הראל) אינם חסים על אנשים במצבם (אלון). הסיבה לכך ברורה, גם אם מצערת: הסובלים מחיטוט, הפנימו את הקוד שלפיו החיטוט לגיטימי, ולכן שמחים להפנות את הזרקור מעצמם אל האחר.

אלא שבשורה התחתונה, נשים כמו הראל, אלון, דואני, דגן, חסון, יחימוביץ' ואחרות סופגות את החיטוט, וממשיכות בשלהן. ניתן להניח שעם הזמן, ככל ששוברות המיינסטרים ייהפכו לרוב, וככל שהתשובה – "הפסיקו להתערב בענייני האישיים" – תיהפך ללגיטימית, השאלות המטרידות ייפסקו, או לכל הפחות, יופנו באופן שווה גם כלפי גברים. שלא לדבר על כך, שנשים המנסות להרות וחוות קשיים, לא במיוחד רוות נחת כשמכל מקום שואלים אותן מתי יביאו ילדים.

ועוד דבר שניתן לומר על אותן נשואות טריות שאין ששות להתעבר הוא, שייתכן מאוד ומדובר בטרנד. לפני כמה שבועות פירסם ניו יורק מגזין כתבה שנשאה את הכותרת "כשגברים רוצים ילדים – ונשים לא כל כך בטוחות". מדוע נשים מהססות? לא קשה לשער: את עיקרו של מחיר ההיריון וההורות, הן משלמות. יש שרוצות בכך, או אף רואות במחיר פריווילגיה, ויש שלא. אלא שבישראל תהיות בנושא הורות, שלא לדבר על הסתייגות ממנה, אינן לגיטימיות. עוד לא נתקלנו בסלבריטאית נשואה המודה בפה מלא שהיא לא מעוניינת בילדים. לא עכשיו, ולא אף פעם. אם תאמר זאת, הרי, אף אחד הרי לא ילהק אותה לפסטיגל. וזה יהיה חבל, לא?

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully