וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי המחלה המוזרה שתקפה את ג'וני מיטשל?

5.4.2015 / 12:00

היוצרת המוערכת, שנחשבת לאחת המשפיעות על סצנת הרוק והפופ של שנות ה-70, אושפזה לפני שבוע והעלתה למודעות מחלה נדירה שגורמת לאנשים לחוש בגירודים ודקירות בגוף, למרות שאין לכך הסבר רפואי

ג'וני מיטשל, פברואר 2015. GettyImages
ג'וני מיטשל בפברואר האחרון/GettyImages

ג'וני מיטשל אושפזה ביום רביעי האחרון בבית חולים בלוס אנג'לס, לאחר שנמצאה מחוסרת הכרה בביתה. הזמרת הקנדית האגדית בת ה-71 פונתה על ידי אמבולנס מביתה, אך באתרה הרשמי נכתב לאחר כמה שעות כי היא מתאוששת ומצב רוחה טוב. לאורך השנים סבלה מיטשל משורה של בעיות רפואיות כמו פוליו ומחלת השנית, אך לאחרונה דווח כי חלתה במחלה נדירה הנקראת מורגלונס (Morgellons).

המחלה המוזרה גורמת לחולים בה, לרוב נשים לבנות בגיל העמידה, לפצעים בעור ולתחושה של זוחלים מתחת לעור. כמו כן המחלה גורמת לחוטים סיביים שיוצאים מהפצעים, לא ברור אם מדובר באניצי חוטים שמגיעים מבגדים או תחבושות, או שהם נובעים מתהליך זיהומי בתאי העור. האנשים הסובלים מהמחלה מעידים על עייפות חמורה, קושי בריכוז ואובדן זיכרון לטווח הקצר.

מיטשל התייחסה בעצמה למחלה כשצוטטה אומרת כי היא שיתקה אותה לביתה והפכה דבר פשוט כמו לבישת בגדים למשהו בלתי אפשרי. "חוטים בכל מיני צבעים צצים מהעור שלי כמו פטריות צבעוניות אחרי הגשם", תיארה אז והוסיפה כי "מבחינה מדעית הן לא יכולות להיות מזוהות כצמחים, חיות או מינרלים".

ג'וני מיטשל, ספטמבר 1966. GettyImages
מיטשל בימים בריאים יותר/GettyImages

האם מדובר במחלה אמיתית?

למרות האמור, מורגלונס אינה אבחנה מקובלת מבחינה רפואית ומדענים נאבקו במשך כמעט עשור כדי למצוא את הגורמים לה, ולא העלו דבר בידם. בשנת 2012, המרכז לבקרת ומניעת מחלות ערך מחקר על 115 חולים שטענו כי הם חולים במחלה, אך לא נמצא גורם שיכול להסביר את הגורמים לזיהום.

חלק מהרופאים טוענים כי מדובר למעשה במצב פסיכיאטרי המאופיין באמונה חזקה אבל מוטעה שהעור של האדם שורץ חרקים או טפילים. חיזוק לכך מצאו החוקרים בקרב הנבדקים, שאצל כעשרה אחוזים מהם נמצאו רמות גבוהות של דיכאון ו-63 אחוזים מהם סבלו מבעיות בריאות שונות. בנוסף, מרבית התסמינים דומים מאוד לתסמיני הזיות על מחלת טפילים, הפרעה שהלוקים בה מאמינים כי הם סובלים מטפילים שלא ניתן לאתרם.

עד שלא ימצאו הגורמים למחלה, הטיפול בה נותר על בסיס פסיכולוגי, ואנשים כמו ג'וני מיטשל ימשיכו לסבול לא רק מאי נוחות אלא גם מסטיגמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully