וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא מה המקום הכי מסוכן בבית לילדים

31.3.2015 / 12:16

אצל חלק נקיונות הפסח כבר מאחוריהם, ואצל אחרים עוד לפניהם. כך או כך, גם בימים רגילים יש להזהר מהשארת חומרי הניקוי בהישג ידם של הילדים. מחקר חדש חושף, איפה המקומות הכי מסוכנים בבית, ומאיזה חומר הכי כדאי להזהר?

אילוסטרציה. ShutterStock
זה אולי נראה כמו משחק, אבל זה מסוכן/ShutterStock

בתקופת ניקיון הפסח המסורתי, מתפרסם מחקר ישראלי החושף את הסכנה בחומרי ניקוי ביתיים. המחקר החדש כולל נתונים על מקרי פגיעה של ילדים בגילאי 0-17 מחומרי ניקוי בין השנים 2008-2014. הנתונים שנלקחו מ-12 בתי חולים שונים ברחבי הארץ איתרו 93 מקרים של אשפוז ילדים עקב פגיעה מחומרי ניקוי בשנים האלה. התוצאות מראות כי מרבית הילדים סבלו מהרעלה לאחר ששתו את חומרי הניקוי שהיו בהישג ידם. לרוב במטבח או בחדר האמבטיה.

המערך הלאומי לנתוני היפגעות ובטיחות ילדים (NAPIS) שערך את המחקר, בשיתוף ארגון בטרם לבטיחות ילדים, איתר נתונים מבתי החולים סורוקה, העמק, רמב"ם, הצרפתי, הלל יפה, זיו, וולפסון, נהריה, ברזילי, פוריה, קפלן, הדסה עין כרם, ורמב"ם.

ילדים עוזרים בעבודות הבית. ShutterStock
רוב הפגיעות קורות במטבח/ShutterStock

הממצאים העיקריים הראו כי רוב הילדים (כ- 80%) אושפזו בגלל הרעלה, כאשר רובם (88%) נפגעו כאשר בלעו את חומר הניקוי. כ- 20% מהילדים נכוו מחומרי ניקוי כאשר באו במגע עם העור. עוד נמצא מעל רבע מהילדים (28%) נפגעו ממסיר שומנים, 22% נפגעו מאקונומיקה ו-14% נפגעו מכלור. חומרים אחרים שמהם נפגעו ילדים הם: סודה קאוסטית, חומרי ניקוי לכביסה, מסיר אבנית, חומר ניקוי לאסלות, מטהר אוויר ואשלגן - שנעשה בו שימוש לצורך ניקוי.

עוד באותו נושא

התרופות בבית מסוכנות לילדים

לכתבה המלאה

הילדים חשבו שחומר הניקוי הוא משקה

נתון נוסף מדאיג היה כי ב- 87% ממקרי ההיפגעות אוחסנו חומרי הניקוי או הושארו בהישג ידם של הילדים, על הרצפה, על השיש או בארון נמוך. ב- 28% ממקרי הפגיעה, הועבר חומר הניקוי לכלי אוכל ושתיה וכתוצאה מכך טעו הילדים לחשוב כי מדובר במשקה או במזון. עוד נמצא כי רוב הילדים (89%) נפגעו בביתם שלהם, ורק 11% נפגעו בבית של קרוב משפחה או אדם אחר.

חומרי ניקוי. ShutterStock
מסירי שומנים הם ברשימת החומרים הכי רעילים/ShutterStock

ארגון בטרם לבטיחות ילדים מזהיר את ההורים מפני רשימת החומרים הרעילים ביותר הכוללת: תכשירים להסרת שומנים וניקוי תנורים, תכשירים לפתיחת סתימות בכיור, תכשירים לניקוי אסלות, תכשירים למדיחי כלים, תכשירי הדברה, רעלים נגד עכברים, נפט, מדללי צבע, תכשירים להסרת אבנית מקומקומים, תרופות וצמחים רעילים.

כללי זהירות

לדברי אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, אלו הכללים הכי חשובים בשימוש בחומרי ניקוי וכימיקלים.

1. נועלים ומאחסנים חומרי ניקוי, חומרי הדברה ותרופות בארון נעול, הרחק מהישג ידם של ילדים ומחזירים למקום בתום השימוש.

2. משאירים את חומרי ניקוי באריזתם המקורית ולא מעבירים לבקבוקים שנועדו לשימוש אחר כמו בקבוקי שתיה ולא לכוסות שתיה.

3. אין לערבב חומרי ניקוי, ובפרט לא חומצות ומלבינים. תערובות כאלו עלולות להיות מסוכנות ביותר במקרה של שאיפה.

4. אין לאחסן חומרי ניקוי בסמוך למוצרי מזון.

5. קוראים את הוראות השימוש והבטיחות המופיעות על האריזה של חומרי הניקוי ופועלים לפיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully