וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תסדרו את ארון התרופות לקראת פסח

29.3.2015 / 8:57

מתי בפעם האחרונה פתחתם את דלת ארון התרופות שלכם? אם עבר כבר יותר מדי זמן, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה שתלמד אתכם איך לארגן את הארון הכי חשוב בבית

משככי כאבים. ShutterStock
לעשות סדר בבלאגן/ShutterStock

אם בפעם האחרונה שחיפשתם פלסטר לאצבע פתחתם את ארון התרופות שלכם וחטפתם כאב ראש מהבלגן ששרר בו – הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם. אם היו בו בקבוקים ריקים, תרופות שתוקפן פג לפני הולדת הילד הבכור וכמה דברים שאיבדתם לפני שנים, בכתבה הבאה תלמדו כל מה שצריך לדעת על סדר הפסח בארון התרופות שלכם.

הסם המסוכן והחוקי בארון התרופות שלכם

מיקום זה שם המשחק

המיקום של ארון התרופות חשוב משני טעמים. הראשון הוא שתרופות צריכות איחסון במקום יבש ככל האפשר ורצוי שלא יהיה תחת שמש קופחת. לכן, אף שמרבית האנשים ממקמים אותם באמבטיה, לא מומלץ למקם את ארון התרופות בחדרי רחצה לחים או מול חלון שמואר בשמש ישירה רוב שעות היממה. דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת, הוא העניין הבטיחותי. מיקום ארון התרופות בגובה הרצפה בייחוד כאשר גרים בבית ילדים קטנים הוא מסוכן. חשוב למקם את ארון התרופות במקום שיהיה נגיש לכם, ופחות זמין לילדים.

מיון ראשוני

לפני שניגשים לסידור ארון התרופות כדאי לעבור על התוכן שלו ולראות באופן כללי מה מהדברים צריך לעבור מקום. מוטב להעביר פריטים שאינם קשורים כמו סבונים ומוצרי קוסמטיקה למקום אחר כדי למזער את הסיכון לבלבול ולטעויות. הדבר גם יעזור לפנות מקום לתרופות ולמוצרי העזרה הראשונה שכדאי שתמיד יהיו בבית.

בשלב השני בידקו את התרופות ואת תאריכי התפוגה שלהן. לכל מוצר שבארון התרופות יש תאריך תפוגה, שהוא היום האחרון שהיצרן מבטיח את יעילותה ובטיחותה המלאה של התרופה. תאריכי תפוגה מוטבעים על גבי תרופות מרשם ותרופות ותכשירים שניתן לקנות ללא מרשם רופא. יצרני תרופות נדרשים על פי חוק להטביע תאריכי תפוגה על מוצרי מרשם לפני השיווק. דוגמאות חשובות לתרופות שהוכחו כי אסור להשתמש בהן לאחר תאריך התפוגה הן מזרקי EpiPen הניתנים במקרים של אלרגיות מסכנות חיים כמו אלרגיה לבוטנים או לעקיצת דבורים, אינסולין שמשמש לאיזון רמות הגלוקוז בדם אצל חולי סוכרת, ניטרוגליצרין שמסייע לחולי לב להקל על כאבים בחזה ועוד תרופות רבות.

לאור זאת, מוטב להשליך תרופות שפג תוקפן ולחדש את המלאי בעיקר כשמדובר בתרופות מרשם חשובות. באופן כללי תרופות ישנות לא מומלץ להשליך לפח הביתי. אפשר לאסוף אותן ולהביאן לבית המרקחת הקרוב לביתכן שם נמצאים פחים מיוחדים ואקולוגיים להשמדת התרופות באופן בטוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ארון תרופות. ShutterStock
ארון מסודר יקל עליכם בכאב הראש הבא/ShutterStock

אם יש לכם די מקום בארון מומלץ מאוד לחלק את התרופות בקבוצות בתוך תאים או קופסאות נפרדות לפי השימושים שלהן. לדוגמא לחלק תרופות נגד כאבים בקופסא או שקית נפרדת עליה ניתן לציין "נוגדי כאב". הדבר חשוב בעיקר אצל אנשים מבוגרים או כבדי ראייה ואצל כאלה שנוטלים תרופות רבות.

מוצרים נלווים

מוצרים נלווים בארון התרופות צריכים גם להיבדק באותה ההזדמנות. אם יש לכם מד חום או מד לחץ דם זו ההזדמנות לבדוק שהסוללה עדיין מלאה ושהכל עובד ולהחליף בהתאמה את מה שצריך. חדשו את המלאי של מוצרים בסיסיים בארון התרופות שכדאי שתמיד יהיו בבית כדוגמת פלסטרים, משככי כאבים, תרופות נגד אלרגיה, פדים, וחומרי חיטוי.

תרשום תרשום: מיתוסים על נטילת תרופות
לא מצליחים לבלוע תרופות? יש פיתרון
התרופות בבית מסוכנות לילדים

  • עוד באותו נושא:
  • תרופות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully