וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכן גופך לפסח: הצרות שמביאות המצות

מערכת וואלה! בשיתוף אלטמן

25.3.2015 / 11:34

למנהג העיקרי של חג הפסח יש מחיר של קשיי עיכול ועצירויות. אבל יש מה לעשות וזה מתחיל במודעות לפני ערב החג ובהקפדה על כמה כללים פשוטים. 7 טיפים להתמודדות עם הבלגן בבטן

אילוסטרציה. ShutterStock
זה אולי טעים, אבל זה בטוח לא קל לבטן/ShutterStock

פסח שוב מגיע ואתו, כמו תמיד, עולה סוגיית המצות והעיכול. עבור מי שדוגם כמה מצות בליל הסדר מדובר בהתמודדות נקודתית, אבל עבור אלה שבמשך שבוע ימים עוברים לחיות על מצות במקום פרוסות לחם וחווים שינוי קיצוני בתזונה – מדובר לעיתים בבלגן גדול בבטן.

כמובן שבעלי הקיבה הרגישה הם אלה שיסבלו יותר מכאבי בטן ועצירות, אבל עבור כולם מומלץ להקדים תרופה למכה ולהקל על מערכת העיכול לפני שמתחילה אי הנוחות.

7 טיפים להתמודדות עם העצירות בפסח

הרבו בשתיית מים
הצרות שמחוללות המצות נובעות מתכונתן לספוח אליהן נוזלים בקיבה, מה שגורם לשיבושים בתהליכי העיכול ולעצירות. בנוסף המצה דלה בכמויות מים לעומת פרוסת לחם ובסיבים תזונתיים. עשו לכם כלל על כל מצה שאתם אוכלים שתו שתי כוסות מים. רוצים להיות על הצד הבטוח? הקדימו לארוחה כוס מים וקנחו בעוד כוס.

תה ירוק או תה צמחים
התה מרגיע את הבטן, מספק נוזלים ולצמחים השונים בהיותם צמחי מרפא יש אפקט והשפעה על מערכת העיכול. תה קמומיל מקל על כאבי בטן ולתה שומר יש סגולה של ספיחת גזים. בנוסף לתה ירוק גם תה נענע ומרווה יקלו על התופעות.

נטילת פרוביוטיקה
תכשיר פרוביוטיקה ייעודי למערכת העיכול מספק תוספת משמעותית של חיידקים ידידותיים למערכת. חיידקים אלה מסייעים לפעילות תקינה של המערכת ומחזירים אותה לאיזון. מומלץ ליטול תוסף שמכיל כמה זנים שונים של חיידקים פרוביוטיים כדי לספק הגנה רחבה.

שזיפים מיובשים
ייתכן שהסיבה האמיתית שבעדות מסוימות הקינוח המסורתי של החג הוא קומפוט - קשורה למעלותיו המופלאות של השזיף המיובש. השזיפים (וגם מיץ שזיפים טבעי ומי הבישול של השזיפים המיובשים) תורמים ליציאות קלות ומסייעים במצב של עצירות ונפיחות.

הוסיפו ירקות ופירות
ארוחות החג ידועות בנטייתן להיות כבדות ומפוצצות. שימו לב שאתם אוכלים ירק בכל ארוחה ומקפידים לצרוך ירקות טריים ומבושלים לצד פירות ולא רק פחמימות, בשר ועוף. סלט עלים ירוקים עם שמן זית ולימון הוא תוספת ירק מצוינת משום שהמרכיבים שלו (עלים, שמן זית, לימון) ידועים בתרומתם להסדרת מערכת העיכול.

תוסף סיבים תזונתיים
פירות וירקות מכילים סיבים תזונתיים כמו גם דגנים מלאים וקטניות, אבל אם ידועה רגישות גבוהה או שבפועל המיחושים קשים אפשר ליטול תוסף מיוחד של סיבים שיסייעו בשחרור עצירות.

אל תגזימו
בחג יש לנו נטייה לאכול ארוחות ענק ותוספת המצות רק מקשה על הפעולה התקינה של מערכת העיכול שמוצאת עצמה נאבקת בכמויות מזון ונדרשת לייצר כמות גדולה מהרגיל של חומצות עיכול ואנזימים לפירוק המזון. היו מודעים וקשובים לגוף שלכם ולמה שאתם מכניסים לפה ומנעו מהקיבה מלהתמודד עם צונאמי של מאכלים ומצות.

למידע נוסף על פרוביוטיקה באתר אלטמן


הכתבה הוכנה בשיתוף אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully