וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא משאירים בבטן: מדריך להורה לתינוק הפולט

מערכת וואלה! בשיתוף סימילאק

31.8.2015 / 11:00

התינוק פולט? נסו לשנות את קצב ההאכלה, את תנוחת ההאכלה או את הפורמולה - המדריך שכל הורה צריך להכיר

אמא מחזיקה תינוק בוכה. ShutterStock
אצל חלק מההורים התופעה מלווה בתסכול גדול ובחוסר אונים/ShutterStock

פורסם לראשונה ב-23.03.2015

כמעט כל התינוקות פולטים בחודשים הראשונים לחייהם. אף שהתופעה נורמלית לחלוטין קשה להתכחש לאי הנוחות שהיא מייצרת. מלבד תחושת אי הנוחות המלווה אותן, פליטות הן גם מקור לדאגה - הן עלולות להיות מלוות בבכי, באי שקט, בקשיים בשינה, בשיעול טורדני ובסירוב לאכול. אצל חלק מההורים התופעה מלווה בתסכול גדול ובחוסר אונים.

נכון – קשה מאוד למנוע את הפליטות לחלוטין, אבל אפשר בהחלט לצמצם את תדירותן ולהקל על התינוק ועלינו. מה גורם לפליטות ואיך אפשר לנסות למנוע אותן? מדריך להורה לתינוק הפולט.

מה גורם לפליטות?

הגרון והקיבה מחוברים ביניהם באמצעות שריר. אצל חלק מהתינוקות השריר הזה איננו בשל וחוסר הבשלות הזה מביא את תכולת הקיבה לסגת חזרה לתוך הפה. התופעה חולפת, כמו תופעות ינקות רבות, עם התחזקות מערכת השרירים בגוף התינוק. עד שהשרירים יתחזקו באופן טבעי אתם עלולים להתמודד עם הפליטות.

מה עושים?

סבלנות: רוב התינוקות מפסיקים לפלוט עד לזמן שבו הם מתחילים לשבת (ואז כוח המשיכה עוזר להם לשמור על האוכל במקומו). לעתים רחוקות יותר הפליטות ממשיכות גם כשהתינוק מתחיל ללכת. ברוב המקרים מדובר במצב חולף. במרבית המקרים אין כל מקום לדאגה: רוב התינוקות עולים במשקל למרות הפליטות.

סביבה רגועה: תינוקות פולטים כשהם סובלים מגירוי יתר. אימהות רבות ממליצות על סביבת האכלה רגועה ועל הימנעות מגירוי התינוק אחרי האוכל. סיימתם להאכיל אותו? הניחו אותו על הכתף לכמה דקות ואל תמהרו להניח אותו על משטח הפעילות או במיטה. הימנעו ממשחק ומטלטול.

בועות אוויר: לפעמים תינוקות פולטים בגלל בועת אוויר בקיבה או בוושט. כדי לוודא שדבר אינו מפריע להם, אפשר להרים אותם לשיהוק כמה פעמים במהלך ההאכלה, ולא רק בסופה. חשוב לשלוט בכמות האוויר והחלב שהתינוק בולע. חור קטן מדי בפטמת הבקבוק עשוי לגרום לבליעת אוויר רבה, חור גדול מדי עשוי לגרום לזרם חלב מהיר מדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילוסטרציה. ShutterStock
הימנעו מגירוי יתר/ShutterStock

פורמולה: מרבית התינוקות הפולטים ניזונים מפורמולה ולא מחלב אם. הסיבה לכך לא ברורה לגמרי, אבל היא גם נותנת תקווה להורים שמאכילים את ילדיהם בפורמולה. אם פורמולה אחת גורמת לפליטות, אולי אחרת תעבוד. פורמולת סימילאק Spit-up Relief, למשל, מכילה הרכב שמנים צמחיים קל לעיכול המסייע לבריאות העצם ולספיגת סידן, חומרים המסייעים להתפתחות המוח והעיניים, מערכת החיסון ומערכת העיכול, ואין בה לקטוז. כאשר עמילן האורז, מרכיב המפתח בפורמולה, בא במגע עם קיבת התינוק, הוא נוטה להסמיך וכך מונע את חזרת הפורמולה לוושט.

האכלת יתר: כמו מבוגרים, גם לתינוקות עדיף לאכול כמה ארוחות קטנות מאשר ארוחה אחת גדולה. אם אפשר, נסו להימנע מהאכלת יתר, כי יותר מדי חלב יכול לגרום לפליטה או להקאה. יש לשלוט בכמויות ההאכלה. אם לתינוק בטן מלאה מדי, קיים סיכוי גדול יותר שהוא יפלוט. כדאי גם להימנע מהאכלת התינוק כשהוא רעב מאוד. אל תחכו לרעב. יניקה מהירה מדי גורמת לעתים קרובות לבעיות של פליטה.

תנוחה אנכית: אל תאכילו את התינוק בשכיבה. אחרי ההאכלה והשיהוק, במשך 15?20 דקות, מקמו את התינוק בתנוחה אנכית – במנשא או על הידיים, על הכתף שלכם - ואל תשכיבו אותו על הרצפה או במיטה. כשאתם מחזיקים אותו בתנוחה אנכית, הימנעו מהפעלת לחץ על הבטן אחרי ההאכלה. אל תניחו אותו, למשל, במושב בטיחות מיד אחרי האוכל, כי זה עלול ליצור לחץ על הבטן שלו.

הכתבה הוכנה בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully