וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בטניס: כך זוגיות תורמת לכושר שלכם

18.3.2015 / 7:10

לא ברור אם זו קנונייה של חברות דייטינג באינטרנט, אבל מחקר נוסף מאושש את העובדה שזוגיות לא רק שלא משמינה, אלא אולי אפילו מרזה, ובעיקר טובה לכושר

רז זלצרמן, אלכסה דול. ראובן שניידר
גם ללבוש בגדים ספורטיביים זה נחשב. רז זלצרמן ואלכסה דול מהמירוץ למיליון/ראובן שניידר

ההשפעה של זוגיות על אספקטים שונים של המצב הבריאותי מתבטאת באורחות חיים והרגלים מסוגים שונים, כמו עישון פעיל ופאסיבי, סוג האוכל והכמויות, וכעת מסתבר שגם פעילות גופנית.

מחקר חדש מאוניברסיטת ג'ון הופקינס לבריאות הציבור בבולטימור מוכיח כי בן זוג שמתאמן לא רק משפיע בצורה חיובית על הגוף שלו אלא גם מעלה את הסיכוי לכך שבן או בת הזוג שלו ילכו בדרכו ויגבירו אף הם את היקף הפעילות הגופנית.

צוות המחקר ניתח את התיקים הרפואיים של 3,261 זוגות שבהם אחד מבני הזוג לקח חלק במחקר להערכת גורמי סיכון להתפתחות טרשת עורקים ומחלות לב,שהחל עוד בשנת 1987. במהלך תקופת המעקב נשאלו בני הזוג בין היתר שאלות על היקף הפעילות הגופנית שלהם. בכל ביקור, רמות הפעילות הגופניות של כל בן זוג נרשמו. לאחר מכן צוות המחקר השווה את הדיווחים של המשתתפים להמלצות שקבע משרד הבריאות האמריקאי ועומדות על לפחות 150 דקות של פעילות אירובית בינונית בשבוע, או 75 דקות של פעילות אירובית נמרצת בשבוע.

במהלך תקופת המחקר גילו החוקרים שכאשר אישה עמדה ברמות המומלצות של פעילות גופנית בביקור הראשון, לבעלה היה סיכוי גבוה ב-70 אחוזים יותר לעמוד ביעדים הללו בביקורים הבאים, זאת לעומת בעלים אשר נשותיהן היו פחות פעילות מבחינה גופנית. כאשר הבעל עמד ביעדי הפעילות הגופנית בבדיקה הראשונה, לאשתו היה סיכוי גבוה ב-40 אחוזים לעמוד ביעד בביקור הבא, בהשוואה למי שבעלה לא עמד ביעד בעת הביקור הראשון.

טניסאים ישראלים אנדי רם יוני ארליך זוכים בטורניר אוסטרליה הפתוחה. Quinn Rooney, GettyImages
יותר קל בזוג. אנדי רם ויוני ארליך זוכים באליפות אוסטרליה הפתוחה/GettyImages, Quinn Rooney

תוצאות המחקר הנוכחי עומדות בקנה אחד עם תוצאותיו של מחקר גדול שפורסם לאחרונה בירחון הרפואי JAMA INTERNAL MEDICINE אשר מצא כי אנשים נטו יותר להפסיק לעשן, לבצע פעילות גופנית, וכמובן גם לרדת במשקל כזוגות.

מבין משתתפי המחקר שנערך בבריטניה מצאו החוקרים כי 50 אחוזים מהנשים המעשנות היו מסוגלות להפסיק לעשן אם בן הזוג שלהן הפסיק באותו הזמן. זאת בהשוואה לרק 8 אחוזים מהנשים שבן זוגן המשיך לעשן. גם בגברים היו שיעורי גמילה של 48 אחוזים כאשר בוצעה ביחד לעומת 8 אחוזים אם בת הזוג המשיכה לעשן.

באשר לפעילות פיזית התוצאות היו דומות. 66 אחוזים מהנשים ו-67 אחוזים מהגברים שבני הזוג שלהם לא עסקו בפעילות גופנית גם נמנעו ממנה, בעוד שרק 24 אחוזים מהנשים ו-26 אחוזים מהגברים לא עסקו בפעילות גופנית למרות שבן או בת זוגם עשו זאת.

גם התמודדות עם ירידה במשקל הראתה מגמה דומה. 36 אחוזים מהנשים ו-26 אחוזים מהגברים שניסו לרדת במשקל הצליחו בכך כאשר בני הזוג היו שותפים לתהליך. זאת לעומת 15 אחוזים מהנשים ו-10 אחוזים מהגברים שניסו לרדת לבדם במשקל.

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully