וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הקרדשיאן: יותר נשים עושות הגדלת ישבן

10.3.2015 / 11:12

העובדה שהגדלות חזה הפכו לפופלריות יותר בעשור האחרון לא מאוד מפתיעה. אבל מה לגבי הגדלות ישבן? נתונים חדשים חופשים שנשות ארה"ב בוחרות לשים שתלים בישבן. ומה קורה בישראל?

קים קרדשיאן בטקס פרסי הגראמי, לוס אנג'לס 2011. Larry Busacca, GettyImages
האם היא אחראית לבשורת הישבן?/GettyImages, Larry Busacca

מהפכת קים קרדשיאן תופסת תאוצה: על פי נתונים שפרסמה לאחרונה האגודה האמריקאית לניתוחים פלסטיים, מספר הפונות לניתוחי שתלי ישבן כמעט הוכפל בשנה האחרונה, והמספרים עלו מ-942 ל-1,863. רק כדי לסבר את האוזן, הפרוצדורה של שתלי ישבן לא תועדה בכלל בשנת 2000, מפני שלא היה להם ביקוש. גם הביקוש להגדלת חזה עלה משמעותית- 35 אחוזים יותר משנת 2000.

למרות התוצאות האלה, הנתונים שפרסמה האגודה מראים כי בשנים האחרונות אנחנו דווקא מרגישים יותר טוב עם עצמנו, ואחוזי ניתוחי העפעפיים, מתיחות הפנים, השתלות שיער, ושתלי הסנטר ירדו מאז שנת 2000. החריגים היחידים בקרב נשים היו ניתוחי הגדלת שפתיים והרמת לחי שעלו במעט בשנים האחרונות. אצל גברים, ככל הנראה בשל מגפת ההשמנה שעולה בכל העולם, יותר ויותר בוחרים לעשות ניתוחי הקטנת חזה. אצל שני המינים, הפכה הפרוצדורה להסרת עור מיותר לפופולרית יותר ויותר, בעיקר מתיחת בטן והידוק העור בידיים. דווקא שאיבות השומן ירדו כמעט בחצי בעשור האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאשר מסתכלים על מצב ההליכים הקוסמטיים הלא פולשניים, המצב שונה. השימוש בבוטוקס למשל עלה ב-748 אחוזים משנת 2000 לשנת 2014. מילוי רקמות רכות, וגם תהליך לשיוף העור, שמשמש בעיקר חולי אקנה, עלו בכ-200 אחוזים. גם הסרת שיער וטיפולים להעלמת צלוליטיס עלו, ולעומתם השימוש בקולגן ירד בעשור האחרון.

לפי הנתונים שהציג הארגון תעשיית הניתוחים הפלסטיים כולה הצטמקה ב-12 אחוזים משנת 2000, מה שמצביע על כך שאולי אנשים מקבלים באופן כללי יותר את הגוף שלהם, אבל רק כל עוד הוא מלא במקומות הנכונים.

עוד באותו נושא

נשים עם ישבן גדול מגדלות ילדים חכמים יותר

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
עלייה של 748 אחוזים בעשור האחרון בשימוש בבוטוקס/ShutterStock

בישראל המצב שונה

בעוד שבארה"ב כולן רוצות ישבן גדול יותר, בישראל מעדיפים ניתוחים שמרניים יותר. על פי סקר שערך באחרונה האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, רק 11 אחוזים מהנשים עברו ניתוח פלסטי, 6 אחוזים מתוכן באף, 3 אחוזים בחזה, אחוז אחד בבטן ופחות מאחוז אחד עברו ניתוח בישבן.

מצד שני, כך עולה מהסקר, 92 אחוזים מהנשים בגילאי 20-60 היו רוצות לשנות משהו בגוף שלהן. עיקר השינויים - הסרת עודפי שומן – 31 אחוזים ושינוי בבטן – 25 אחוזים. כ-10 אחוזים מכלל הנשים היו רוצות לטפל בקמטים שבעור הפנים, 8 אחוזים לא היו רוצות לשנות דבר בגופן, 7 אחוזים מעוניינות לשנות את הישבן, 7 אחוזים את החזה ו-6 אחוזים היו רוצות לשנות את אפן, 2 אחוזים עפעפיים ואחוז אחד אשר היו רוצות לשנות את האוזניים שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully