וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחולי סוכרת לחולי סוכרת: 11 טיפים שיעזרו לכם להתמודד

10.3.2015 / 9:31

סוכרת נעורים הינה מחלה כרונית שפוגעת בעיקר בילדים ובני נוער, שנאלצים בעקבותה לקבל זריקות יומיומיות. כדי להקל על השוק הראשוני של המחלה שמגיעה בהפתעה, חולי סוכרת ותיקים מנדבים את הטיפים הכי יעילים שלהם

זריקת אינסולין. AP
מחלה כרונית חשוכת מרפא שדורשת זריקות יומיומיות/AP

אולי הטכנולוגיה מתקדמת, אבל לחולי סוכרת רבים, זה לא ממש משנה, מכיוון שהם מתמודדים עם מחלה כרונית חשוכת מרפא . לפחות לעת עתה. רבים מחולי סוכרת הנעורים, עוברים כבר בבית החולים סדנה מזורזת על מושגים כמו אינסולין, A1c, זריקות, ספירת פחמימות, גמלת ילד נכה ועוד כאלה שלעיתים אף קשה להגות את שמם. סדנה זו מהווה מבוא בלבד לתואר שלם בסוכרת שהם מתחילים, ולצערם לא יסתיים בעתיד הקרוב לעין. כדי להקל על השוק הראשוני, סוכרתיים ותיקים אספו את הטיפים הכי חשובים שיש להם לתת לחולים חדשים.

1. דברו עם סוכרתי ותיק. שיחה עם אדם בעל ניסיון שמבין אתכם ללא מילים וגם יכול לתרום לכם טיפים קטנים וחשובים הינה יקרת ערך.

2. זכרו כי זו אינה ריצת ספרינט אלא מרתון ארוך. כמו כל מסע, גם במסע לאיזון הסוכר בדם תמיד יהיו עליות ומורדות וחשוב לשמור על אורך רוח ואופטימיות.

3. אפשר לעצמך לקבל מידע והמלצות ממקורות ידע רבים ומגוונים. כמובן שצריך לדעת איפה לגלוש ועל אילו אתרים ניתן לסמוך, אך חיפוש מושכל ברשת יכול לעזור לניהול המחלה.

4. שתפו את המחלה ודברו עליה. למרות שלעיתים מפתה לשוחח רק על ספירת פחמימות ואיזון רמות הסוכר, הגילוי של סוכרת נעורים מוביל לשינויים ותחושות רגשיות דרסטיות שחשוב לשתף ולדבר עליהן, במיוחד עם הסובבים אתכם. בצורה זו הם יבינו כי השד איננו כל כך נורא וגם יוכלו לעזור במצבי חירום.

אילוסטרציה. ShutterStock
לא רק ספירת פחמימות ואיזון סוכר/ShutterStock

5. אין מכשול שאתם לא יכולים לעבור. תאמינו שאתם יכולים לעשות הכל לצד הסוכרת ולצד זה נסו להפסיק לברוח ממנה ולהתחיל לרוץ לצידה. למדו לחיות איתה- היא תהיה שם אתכם בימים הטובים והרעים.

6. טפלו בעצמכם נכון מרגע הגילוי. זה יהפוך את האיזון בהמשך לקל יותר וכך תוכלו להיפטר במהירות מהרגלים מפתים ומסוכנים. זכרו כי הסוכרת היא אומנם מחלה הקשורה בלבלב, אך חוסר טיפול נכון במחלה, עלול להוביל לפגיעה גם באיברים אחרים בגוף ולנזק לטווח הארוך.

7. אתם לא יוצאי דופן. זכרו שיש עוד סוכרתיים רבים כמותכם.

8. התייחסו לסוכרת כאתגר. תאמינו שאם היא הגיעה לפתח דלתכם, כנראה שיש בכם את הכוחות להתמודד עימה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בגדי ריצה. ShutterStock
משמעת עצמית וטיפול אפקטיבי לסוכרת/ShutterStock

9. עשו ספורט והישארו בתנועה. גם כי זה מוכח מחקרית כאפקטיבי לחולי סוכרת נעורים וגם כי אין ספק שזה פשוט גורם להרגיש טוב כשאתם מצליחים.

10. שימרו על משמעת עצמית. זכרו כי סוכרת היא מחלה הדורשת משמעת עצמית תמידית ונצלו משמעת זו לטובת אפיקים שונים בחייכם- עוד תופתעו לגלות בכמה מצבים המשמעת תפעל לטובתכם.

11. והכי חשוב- דעו ולשלוט בסוכרת ואל תיתנו לה לשלוט בכם.

הטיפים נאספו על ידי האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל JDRF

עוד בנושא:
החיים עם סוכרת נעורים
6 דרכים להוריד את רמות הסוכר בגוף
האם הלבלב הביוני ינצח את הסוכרת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully