וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד דלא משמין: לשתות בלי להרוס את הדיאטה

אם אתם יוצאים למסיבת פורים ושותים שניים-שלושה קוקטיילים, זה כאילו אכלתם 4 משולשי פיצה. באמת. אז באיזה משקאות צריך לבחור כדי לא להשמין? הנה כמה הצעות בפחות מ-200 קלוריות

קוקטיילים. ShutterStock
משמח, אבל לא דיאטטי/ShutterStock

זה לא משנה אם אתם חוגגים את פורים במסיבות, בבארים, במסעדות או בסעודת פורים משפחתית - רוב הסיכויים שתשתו אלכוהול במהלך החג, והרבה. בכל זאת, זו מצווה. אבל האם אפשר לעבור את זה בלי להשמין?

אלכוהול נספג בגוף דרך הקיבה והמעי הדק. גופנו מתחייחס אל האלכוהול כאל רעל והוא מתפרק בכבד לפני מרכיבי מזון אחרים. גרם אחד של אלכוהול שווה 7 קלוריות, אשר נהוג לכנותן כקלוריות ריקות שכן הן אינן תורמות לגופנו ערך תזונתי כלשהוא.

1/3 בירה - 150 קלוריות

1/2 ליטר בירה - 220 קלוריות

כוס יין (כ-150 מ"ל) - 130-170 קלוריות

צ'ייסר (30 מ"ל) וודקה, טקילה, וויסקי, רום או עראק: 70 קלוריות

שוט (60 מ"ל) וודקה, טקילה, וויסקי, רום או עראק: 140 קלוריות.

קוקטיילים. ShutterStock
שניים-שלושה כאלה, והגעתם ל-1,000 קלוריות/ShutterStock

קוקטייל מורכב בדרך כלל מערבוב של כמה משקאות אלכוהולים, מיץ ממותק או פרי, והוא מכיל 200 עד 500 קלוריות למשקה, כך ששתייה של שניים או שלושה קוקטיילים בערב יכולה להגיע ל-1,000 קלוריות (כמו בערך 4 משולשי פיצה).

עוד באותו נושא

לא רק בפורים: כל הסיבות הבריאות לאכול פרג

לכתבה המלאה

מעט כללים שיחסכו הרבה קלוריות

• העדיפו משקאות שלא מכילים שמנת או חלב המכילים כמות גבוהה של קלוריות.

• אם יש אפשרות דיאטטית חלופית למיץ במשקה, העדיפו אותה (דיאט ספרייט במקום ספרייט, לדוגמה). אם תערבבו את המשקאות והקוקטיילים במשקאות דיאט במקום הגרסה הרגילה, תקטינו משמעותית את מספר הקלוריות בכוס השתייה שלכם.

• שתיית האלכוהול גורמת לנו לאיבוד שליטה, וגם לרעב. כל התחושות האלו מובילות אותנו לאכול בזמן השתייה או אחריה. מסיבה זו השתדלו להתרחק מהצ'יפס, הבוטנים, הזיתים ועוד מאכלים עתירי קלוריות, שומן וסוכר הנמצאים ליד המשקאות.

קוקטיילים. ShutterStock
עדיף להימנע ממשקאות שמכילים חלב או שמנת/ShutterStock

• שתו מים. שתיית האלכוהול גורמת לנו לחוש תחושת צמא ויובש. העדיפו לשתות מים במהלך הערב, הם אינם מכילים קלוריות, וביום המחר יתרמו להרגשה כללית טובה יותר.

המשקאות שיעזור לכם לעבור את החג בלי להשמין

מרגריטה עם סירופ אגבה - 170 קלוריות
המתכון הקלאסי של מרגריטה מכיל טקילה, מיץ לימון וליקר. כדי להפחית את כמות הקלוריות, ניתן להוסיף סירופ אגבה וכך לחסוך בקלוריות. מרכיבים: 60 מ"ל טקילה, מיץ מלימון וחצי מסוג ליים, 1 כפית סירופ אגבה. מערבבים בתוך שייקר, עם הרבה קרח. ניתן להוסיף מלח על שפת הכוס ולקשט בלימון.

קוסמופוליטן: יותר סודה, פחות ליקר - 150 קלוריות
המשקה המקורי מכיל 220 קלוריות ל-120 מ"ל משקה. הסוד לחסכון בקלוריות במשקה זה הוא להוסיף כמות גדולה יותר של סודה, על חשבון קצת ליקר (טריפלסק). מלאו שייקר בקרח ומזגו: 60 מ"ל וודקה, 10 מ"ל סודה, 10 מ"ל מיץ אוכמניות, 1 לימון סחוט.

קוקטיילים. ShutterStock
יותר סודה, פחות ליקר/ShutterStock

סקיני פינקולדה - 200 קלוריות
פינה קולדה מכיל תערובת של רום וחלב קוקוס ממותק ויכול להגיע לכ-300 קלוריות למשקה. כאשר מכינים את המשקה עם שוט אחד (60 מ"ל) של רום בטעם קוקוס, מוסיפים כ-4 תותים טריים, 3 כפיות של סירופ אגבה ומערבבים עם קרח, מקבלים משקה טרופי דיאטטי, יחסית..


דיאט לונג איילנד - 200 קלוריות
אם תחליפו בתה קר או בדיאט קולה את הקולה שנמצאת במתכון המקורי תפחיתו משמעותית את כמות הפחמימה. יש להוסיף 20 מ"ל מכל אחד מהמרכיבים הבאים: וודקה, ג'ין, רום, טקילה, טריפלסק ומיץ ליים. את שאר הכוס למלא בתה קר ללא סוכר או בדיאט קולה.

מוחיטו דל סוכר - 150 קלוריות
מוחיטו הוא קוקטייל קובני קלאסי, המשלב רום וסוכר עם מיץ לימון ונענע. השילוב של מתיקות עם רעננות המגיע מהנענע והלימון מאזן את טעם הרום והופך את המשקה לטעים במיוחד. משקה מוחיטו מקורי יכול לכלול עד כ-300 קלוריות, הגרסה שלפניכם מכילה כמחצית הקלוריות למשקה. לערבב בשייקר 1 כוס קרח, 6 פלחי לימון, 1.5 כף מיץ לימון, 2 כפות עלי נענע כתושים. ערבבו 1/2 כפית דבש מחוממת, 60 מ"ל רום, 120 מ"ל סודה. ערבבו הכל בעדינות כדי לפזר את הדבש. לסנן ולמזוג לתוך כוס מלאה בקרח כתוש. קיימות גרסאות בהן במקום הסודה מוסיפים משקה ספרייט. אפשר כמובן להחליף לדיאט ספרייט ולחסוך בקלוריות.

דיאט וודקה רדבול – 70 קלוריות
וודקה רדבול הוא שילוב של משקה אנרגיה עם משקה אלכוהול. משקה אנרגיה מכיל כמות גבוהה של קפאין ושל סוכר. כמות הקלוריות של משקה מסוג זה יכולה להגיע לכ-250, כתלות בכמות הוודקה אותה מוסיפים למשקה. כאשר אתם בוחרים במשקה רדבול דיאט, אתם חוסכים את הקלוריות והסוכר. אם תפחיתו במידת הוודקה לכוסית (כ-30 מ"ל), המשקה יכלול כ-70 קלוריות בלבד.

חשוב לציין כי השילוב של משקה אנרגיה המכיל קפאין (חומר המעורר את גופנו) עם משקה אלכוהול המדכא את גופנו, עלול לגרום לנו לא להרגיש את ההשפעות הפיזיות של האלכוהול על גופנו ולגרום לנו להמשיך ולשתות כמות גדולה יותר של אלכוהול. לכן, חשוב לשתות בזהירות ובאחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully