וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים ללדת: הכל על קורס הכנה ללידה

מערכת וואלה! בשיתוף סימילאק

3.3.2015 / 9:27

מרתון או סדנה פרטית? קורס הכנה לידה אינו חובה, אך הוא מומלץ, מסייע בהפגת חרדות, מספק מידע חשוב ומציע כלים שיהפכו את הלידה לחוויה טובה יותר. מדריך

משתתפים בקורס הכנה ללידה. ShutterStock
מה מתאים לכם? הכנה אחד על אחד? בקבוצה מצומצמת? הכול אפשרי/ShutterStock

מתישהו בסביבות השבוע ה-30 נופל האסימון שבקרוב תתרחש כאן לידה. רוב ההיריוניות, במיוחד כשמדובר בהיריון ראשון, בוחרות ללכת יחד עם הבעל לקורס הכנה ללידה (ורצוי מאוד להירשם מספיק זמן מראש כדי להבטיח את מקומכם במסגרת שבחרתם ובתאריכים הרצויים). מה שפעם היה קורס בסיסי של תרגול נשימות ותנוחות זוגיות תומכות הפך היום, כמו כל דבר שקשור בהורות, לאופציה אחת מיני רבות.

לצד שיטות שונות של הכנה ללידה (קורס רגיל-מסורתי לצד היפנובירת'ינג, שיטת קיי ועוד) יש כיום כמה פלטפורמות בהן אפשר לקחת חלק בקורסים השונים. קורס הכנה אינו חובה (הרי ללדת זה טבעי וכולן יולדות בסוף, לא?), אבל ככל שהגוף והנפש מוכנים יותר – החרדה יורדת וכך עולים הסיכויים לחוויית לידה טובה יותר, תחת שליטה, הקרובה יותר לאופן בו האישה מדמיינת אותה. בכל הקורסים מדברים על הסימנים ללידה, מתי להגיע לבית חולים, סוגי הצירים, תנוחות להרפיה, משככי כאבים ועוד.

מתלבטות מה מתאים לכן? אלה האופציות העומדות לפניכן:

האפשרות העממית – קורס מטעם מחלקת יולדות בבית חולים או דרך קופת חולים

האופציה הכי נגישה המונה בדרך כלל 4-6 מפגשים. הקורסים מתקיימים במסגרת מחלקות היולדות של בתי החולים ומועברת על ידי מיילדות. הקורס כולל מספר מפגשים יחד עם זוגות נוספים והם כוללים הסברים תיאורטיים על ההכנה ללידה, הצירים, ירידת מים וגם תרגול מעשי (נשימות ופרקטיקות נוספות שיכולות לעזור) וסיור במחלקת יולדות של בית החולים. בקורסים מדברים ומשוחחים אודות לידה טבעית ולידה עם אפידורל.

האפשרות הקבוצתית המצומצמת

קורסים שמספר הזוגות המשתתפים בהם הוא מוגבל ומתקיימים בדרך כלל בחלל נעים ונוח. אפשרות זו מועברת באווירה יותר נינוחה ופחות "מוסדית" והדגשים בקורס משתנים גם בהתאם למסגרת הנבחרת וגם בהתאם למדריכה המעבירה אותו (מיילדת מוסמכת, דולה, מדריכת הכנה ללידה). לעיתים כולל גם הקורס מפגש המוקדש להכנה להנקה וגם מפגש נוסף לאחר הלידה בו מעבדים את החוויה הפרטית.

עוד באותו נושא

בדיוק ילדת? הכי חשוב שתדאגי לעצמך

לכתבה המלאה

האפשרות הפרטנית

מתאימה לזוגות שרוצים יחס אישי ולא רואים עצמם שוכבים/יושבים/עומדים ליד זוגות אחרים ומתרגלים נשימות והרפיה ותנוחות אינטימיות לתמיכה. האופציה הזו גם טובה לזוגות שמתמודדים עם היריון בסיכון שיכול להשפיע על מהלך הלידה או עם תופעות אחרות להן הם מחפשים מענה אישי. מתאים גם למי שנזכר ברגע האחרון ולמי שזמנו מוגבל. יש זוגות שבוחרים באופציה זו בלידה שנייה לשם ריענון או אחרי לידה טראומטית.

גבר ואישה בקורס הכנה ללידה. ShutterStock
הדרכה פרטית. למי שלא מתאים לעשות הרפיות, תנוחות וקולות מוזרים ליד אנשים זרים/ShutterStock

האפשרות למרתון מזורז

יש זוגות שלא נוח להם להתחייב לקורס ארוך הנפרש על פני כמה שבועות ומתקיים בדרך כלל בשעות הערב והם מחפשים מענה מזורז ואינטנסיבי יותר. קורסים כאלה מתקיימים במהלך סופשבוע וכוללים לעיתים גם לינה. כי למה לא ללמוד ללדת ותוך כדי גם ליהנות?

האפשרות הביתית

יש זוגות שמרגישים שהם אינם רוצים להירשם לקורס ולהוציא על ההכנה כסף ומסתפקים באפשרות של צפייה בקורס הכנה ללידה ב DVD או באמצעות סרטונים באינטרנט.

קורס הכנה ללידה בווידאו של פורטל "דולה":
קורס הכנה ללידה של הופ הורים:

האפשרות האלטרנטיבית

בנוסף לקורסים המעשיים מתקיימים במסגרות שונות קורסים לנשים בהיריון וזוגות לקראת לידה הכוללים מפגשי צפייה בסרטי לידה ומעגלי שיחה לזוגות, לנשים ולגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully