וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמצאה הפשוטה שעתידה להציל מליונים

25.2.2015 / 8:00

מזרק חד פעמי, שנשבר אם מנסים להשתמש בו בשנית, עשוי להציל את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. ארגון הבריאות העולמי מקווה שבחמש השנים הבאות אלו המזרקים היחידים שתראו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המזרק החכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך לא המציאו את זה קודם? צייר בריטי שקרא כתבה על התפשטות מחלת האיידס באמצעות מחטים משותפות, המציא מזרק חד פעמי שנשבר אחרי השימוש. המזרק החכם נמצא בשימוש כבר כמה שנים במספר רב של מדינות מתפתחות בעולם, והוא כבר הציל את חייהם של רבים. כעת, מדיניות חדשה של ארגון הבריאות העולמי תציל את חייהם של מילוני בני אדם נוספים.

על פי הערכות, עד שנת 2010, 1.7 מיליון בני אדם חלו בצהבת B, עד 315 אלף בני אדם חלו בצהבת C וכ-33,800 נדבקו בנגיף ה-HIV כתוצאה משימוש במזרקים לא בטוחים. על פי המדיניות החדשה של ארגון הבריאות העולמי, בשנת 2020 כל המדינות בעולם יונחו להשתמש במזרקים חכמים, וכעת הארגון מעודד יצרנים להתחיל להרוויח משיווקם בהקדם.

מרק קוסקה, שהמציא את המזרק, יצר בשנת 2006 גם את קרן הצדקה SafePoint, כדי להפיץ את המסר של הסכנה בשימוש חוזר של מחטים. לדבריו, בעשור האחרון 64 מדינות מתפתחות השתמשו בהמצאתו, וכעת התמיכה של ארגון הבריאות העולמי היא "קו פרשת המים".

"תמיד רציתי להיות גיבור ולהציל את העולם", הוא אמר השבוע ל-BBC, "מגיל שש או שבע תהיתי איך אני יכול לעזור וידעתי שאני טוב עם הידיים שלי. כשקראתי בעיתון שמזרק שעשו בו שימוש חוזר הוא מסלול ההולכה מרכזי ל-HIV, ידעתי מה אני רוצה לעשות". לשם כך הוא ביקר במפעלי מזרקים ברחבי העולם ולמד עיצוב בהזרקת פלסטיק, עד שסופו של דבר יצר את הרעיון של מזרק שנשבר אם המשתמש מנסה למשוך חזרה את הבוכנה לשימוש שני. "היופי של המכשיר הוא העיצוב הפשוט שלו", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully