וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: הכירו את ה-CT המתקדם בעולם

25.2.2015 / 11:15

סורק חדש ומתקדם יאפשר בעתיד הקרוב לרופאים לקבל תמונה מדוייקות מאוד של האיברים הפנימיים שלכם, מה שעשוי להציל את חיייהם של מטופלים רבים. צפו בתמונות המדהימות

תמונה של הבטן ואב העורקים

חברת ג'נרל אלקטריק פרסמה תמונות מהניסוי הקליני הראשון של הדור הבא של סורקי הגוף. מכשיר ה-CT החדשני מתעד עצמות, כלי דם ואיברים ברזולוציה גבוהה מאוד ובשלושה מימדים.

החולים מוכנסים לתוך התא של הסורק, שזכה לכינוי "CT מהפכני" וקרן בצורת מניפה של קרני X עוברת על גופם. לאחר מכן, מחשב משחזר מודל דיגיטלי של הגוף, שכבה אחר שכבה. הסורק יכול לבנות תמונה של לב, בזמן שלוקח לפעימת לב אחת לפעום. התמונות שפורסמו נוצרו בבית החולים הבפטיסטי מערב קנדל בפלורידה, שהפך למתקן הרפואי הראשון בארה"ב שמשתמש במכשיר החדשני.

השילוב של חשיפה במינון נמוך, כיסוי רחב של איברים וטכנולוגיית תיקון תנועה, מאפשר לרופאים להפחית את הקרינה, ועדיין לקבל תמונות ברזולוציה גבוהה של כלי דם, רקמה רכה, איברים ועצמות. לאחר ניסוי קליני של שישה חודשים בשימוש במכונה, רופאים מקומיים אמרו שהם היו מסוגלים לאבחן אפילו את חולי הלב המאתגרים ביותר עם פעימות לב לא סדירות או גבוהות ולהפחית את מינון הקרינה לילדים חולים.

באתר החברה נכתב כי מלבד העובדה שהמכשיר החדש מספק נתונים באיכות גבוהה מאוד ורזולוציה מרחבית לרופאים, המטרה שלהם היא להפוך את "הבדיקות המתקדמות לשגרה, ואת הבדיקות השגרתיות למתקדמות".

CT  חדש. אתר gereports, צילום מסך
רק נראה כמו ציור. עורקי הגולגולת והצוואר/צילום מסך, אתר gereports
הגולגולת ומעגל ויליס
תמונה של הלב האנושי עם סטנטים משמש בדרך כלל לטיפול בעורקים צרים או חלשים
CT  חדש. אתר gereports, צילום מסך
האגן ואב העורקים/צילום מסך, אתר gereports
  • עוד באותו נושא:
  • סריקה
  • ct

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully