וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך בדיקה שגרתית: בת 18 מתה בבית החולים שיבא

24.2.2015 / 11:53

הצעירה, שהייתה חולת אפילפסיה, מתה באופן פתאומי בעת שעברה ניטור במכשיר אא"ג, כדי לבחון מיקום מדויק של מקור התקפים אפילפטיים. הסיבה, ככל הנראה - טעות של אחד העובדים. האחות שהייתה אחראית על ביצוע הבדיקה הושעתה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקרה דווח למשרד הבריאות. בית החולים שיבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

אירוע חריג במרכז הרפואי שיבא: צעירה בת 18 מתה הלילה (שלישי) במהלך בדיקת אא"ג (EEG) ממושכת. הצעירה הייתה חולת אפילפסיה והגיעה לבית החולים כדי לעבור ניטור וידאו באמצעות המכשיר, כדי לבחון מיקום מדויק של מקור ההתקפים אפילפטיים ושל סוג ההתקפים. במהלך השעות הקטנות של הלילה השני לניטורה היא מתה באופן פתאומי, ככל הנראה בעקבות טעות של אחד מהעובדים שהפעילו את המכשיר. המקרה דווח למשרד הבריאות והאחות שהייתה אחראית על ביצוע הבדיקה הושעתה.

הבדיקה במכשיר אא"ג היא ארוכה מאוד ונמשכת בין 24 ל-48 שעות. במהלך הבדיקה נעשה ניטור וצילום רצוף של הנבדק, על מנת לאתר הפרעות חשמליות של המוח, כגון אפילפסיה, לצורך התאמת טיפול להפרעות אלה. מדובר בבדיקה שגרתית באופן יחסי.

מבית החולים שיבא נמסר כי "ההנהלה המומה מאירוע בלתי צפוי וחריג זה, נפגשה עם משפחת הצעירה והתחייבה לשקיפות מלאה בבירור המתבקש, לרבות כל המסקנות שיעלו מהבירור". לטענת בית החולים, "בשלב ראשוני זה, שבו נראה כי מדובר בין השאר בכשל אנושי, תושעה עבודת האחות האחראית על ביצוע הבדיקה עד לגמר הבירור. הנהלת המרכז הרפואי פנתה מידית להנהלת משרד הבריאות להקמת ועדת בדיקה, על פי חוק זכויות החולה, לבדיקת מקרה חריג ועצוב זה".

מדוברות משרד הבריאות נמסר בתגובה: "המקרה דווח למשרד הבריאות. המשרד ילמד את מהלך הדברים וחומר המקרה מבית החולים, וישקול הקמת ועידת בדיקה"

עוד בוואלה! חדשות:
הפרות סדר ליד בית לחם: פלסטיני בן 19 נהרג, חייל נפצע קל
הכוורת של מני נפתלי: חמישה עורכי דין ויועץ תקשורת
ארה"ב: התלמיד נפצע - הרובוט מחליף אותו בכיתה

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully