וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכוס: הסיבות הכי בריאות לשתות תה

20.2.2015 / 8:18

תה סובל מיחסי ציבור גרועים שקושרים אותו לזיקנה ולשעמום, אבל ביום חורף קר אף אחד לא באמת יכול לסרב לו. למה כדאי שתשתו דווקא תה ירוק, ואיזה יתרונות יש לו מלבד העובדה שהוא מחמם

תה עם לימון. ShutterStock
כל הסיבות לערוך מסיבת תה בבית/ShutterStock

כשבחוץ הגשם לא מפסיק לרדת והקור חודר גם אל תוך הבית, הדבר הכי כיפי שאפשר לעשות הוא להתכרבל על הספה עם כוס תה חם (ועוגיות, אבל זה כבר לכתבה אחרת). לשמחתנו לתה הירוק יש המון יתרונות בריאותיים שהופכים את ההרגל המנחם הזה למשתלם במיוחד. הנה כמה מהם:

מגן מפני השמנה

מחקרים גילו כי תה ירוק מסייע בתקופות האלה שבהן אנחנו רק רוצים לאכול, כמו נגיד הסערה הנוכחית. במהלך מחקר, עכברי מעבדה שסבלו מעודף משקל קיבלו תה ירוק יחד עם תזונה עתירה שומן. עכברים אלו עלו במשקל לאט יותר מעכברים שלא קיבלו את תוסף התה. מחקרים נוספים מראים כי לתה ירוק יש תכונות המגבירות את קצב חילוף החומרים וגם מפריעות לספיגה של השומן.

ב-2013 התפרסם במגזין המדעי American Society for Nutrition מאמר שבחן את ההשפעה של תה ירוק על העלאת שריפת השומן בגוף בזמן מנוחה ובזמן פעילות. השערת החוקרים שכתבו את המאמר הייתה שלתה הירוק יש השפעה של הגברת ייצור הגנים בתאי השריר הקשורים לתהליכי שרפת השומן. כך או כך, בשביל לקבל את ההשפעה המיטיבה של התה הירוק תצטרכו לשתות לפחות 3 כוסות ביום.

בשביל הלב

שתייה קבועה של תה ירוק תורמת לבריאות הלב ומפחיתה את רמות הכולסטרול בדם. מחקר שכלל מאות נבדקים, הראה כי לתה הירוק גם תכונות המסייעות באיזון פרופיל השומנים בדם.

נוגד החמצון EGCG המצוי בתה ירוק תורם לשמירה על הגוף ומנטרל תהליכי חמצון מזיקים. לכן, תה ירוק זכה למקום של כבוד בנייר העמדה של האיגוד הקרדיו-וסקולרי, הטוען כי רצוי לשקול שימוש בתה ירוק להפחתת הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי והפחתת רמות הכולסטרול בדם. מחקרים חדשים מצביעים על שתייה של 3 ספלי תה ירוק כמינון האופטימאלי המסייע בתהליכים המטבוליים בגוף.

עוד באותו נושא

לא בא לכם תה? המשקאות הכי בריאים לחורף חם

לכתבה המלאה
תה עם סקונס. ShutterStock
לא לחינם האנגלים אוכלים איתו סקונס/ShutterStock

שומר על השיניים

תה ירוק עשיר בחומרים נוגדי חמצון הנקראים קטכינים, אשר מעכבים את ההתפתחות של חיידקים הגורמים לפגיעה בחניכיים ולמחלות חניכיים. מחקר הנערך ביפן בשנת 2009 מצא כי לנבדקים אשר צרכו תה ירוק באופן קבוע היו חניכיים בריאות יותר מאשר לנבדקים אשר שתו תה ירוק בתדירות נמוכה יותר. בכל הוספה של כוס תה ירוק, נראה שיפור במצב החניכיים, כך שניתן להסיק כי שתיית תה ירוק באופן קבוע (לא ממותק, כמובן) יכולה לקדם את בריאות שיניים ולעזור להדוף את מחלות החניכיים.

מגן על העיניים

מחקר בכתב העת לכימיה חקלאית ומזון מצא כי נוגדי החמצון בתה ירוק עשויים להגן מפני גלאוקומה ומחלות עיניים נפוצות אחרות. מתברר כי החומר נוגד החמצון של התה הירוק יכול להגיע דרך מערכת העיכול לתוך הרקמות של העין. לדברי החוקרים, נוגדי החמצון שמצויים בתה הירוק הביאו להפחתת נזקים בעין, וההשפעה המיטיבה הזו נמשכה לתקופה של עד 20 שעות. לפי תוצאות המחקר ישנה חשיבות רבה לצריכה של התה הירוק באופן קבוע כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלו.

נלחם בחיידקים

מדענים רצו לבדוק האם תה ירוק עלול להפריע לאנטיביוטיקה כאשר הם נלקחים יחד, ובמקרה הם גילו נתון מעניין אפילו יותר. למרבה הפתעתם, התה לא רק שלא הפריע לאנטיביוטיקה, אלא גם עזר לה להילחם נגד מינים שונים של חיידקים, ביניהם גם סוגים ספציפיים של חיידקים שפיתחו עמידות אליה. התוצאה הראתה כי התה הירוק, כשניתן יחד עם אנטיביוטיקה, הגביר פי שלושה את האפקטיביות של הטיפול התרופתי.

סייתה ירוק. ShutterStock
סערה בכוס תה/ShutterStock

שומר על המוח

סיבה נוספת להפוך את התה הירוק למשקה היומיומי שלך היא העובדה שהוא מגביר את ייצור תאי המוח, ומשפר את הזיכרון והלמידה המרחבית. חוקרים אימנו עכברים למצוא את דרכם במבוך, כשהקבוצה שקיבלה EGCG מתה ירוק למדה מהר יותר והתמצאה טוב יותר במבוך מהקבוצה השניה.

אז, האם תה ירוק יעזור לך לאתר את הרכב שלך במגרש חניה עמוס? אולי כן, אולי לא. עם זאת בהתחשב במחקרים נוספים שמראים כי התה הירוק גם שומר על המוח מפני מחלות כמו אלצהיימר ופרקינסון, זה יהיה רעיון די טוב להכניס אותו להרגלי הצריכה היומיומיים.

עוד בנושא:
משקאות הבריאות שאתם לא מכירים
למה כולם שותים תה?
המשקאות הבריאים שיחליפו את הקפה בבוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully