וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי בריאות: סיגריות אלקטרוניות הן איום בריאותי

29.1.2015 / 13:58

הוויכוח סביב בטיחותן של הסיגריות האלקטרוניות מסרב לגווע בארץ ובעולם, וכעת בכירים מהמחלקה לבריאות הציבור בקליפורניה מבקשים לאסור את השימוש בהן לחלוטין

סיגריה אלקטרונית. ed andrieski, AP
צעיר מעשן סיגריה אלקטרונית/AP, ed andrieski

פקידי בריאות ממדינת קליפורניה מצהירים בדו"ח חדש כי סיגריות אלקטרוניות הן איום בריאותי, במיוחד לילדים. במדינה מתכננים כעת לפתוח בקמפיין רדיו וטלוויזיה שיקרא לאזרחים
להימנע משימוש בהן, ומהרשויות לפקח על המוצרים תחת אותו פיקוח מחמיר של מוצרי טבק.

אתמול פרסמה המחלקה לבריאות הציבור בקליפורניה דו"ח שבו נקבע כי סיגריות אלקטרוניות פולטות כימיקלים העלולים לגרום לסרטן ולהתמכרות לניקוטין. סיגריות אלקטרוניות הקרויות בארה"ב E-cigarettes הן מעין מכשיר אידוי אלקטרוני הפועל באמצעות חימום נוזל ניקוטין במחסנית הסיגריה. בצורה זו שואף האדם המעשן אדים ולא את עשן הטבק השרוף. אף שהיא נחשבת לתורמת להפסקת עישון, ויוצריה אומרים שהיא בטוחה לשימוש יותר מטבק, ממצאים של השנים האחרונות הראו כי בפועל, הסיגריה האלקטרונית מסוכנת לא פחות, גורמת לסרטן ואף מעודדת אנשים לעשן.

קליפורניה אינה המדינה הראשונה הקוראת לפקח על הסיגריות האלקטרוניות. מדינות אחרות, כמו אוקלהומה וארקנסו, כבר הוציאו אזהרה לציבור בדבר שימוש בסיגריות אלקטרוניות. ההצהרה של מדינת קליפורניה מגיעה לאחר שהשבוע הוצע חוק במדינה בקורא לאסור שימוש בסיגריות האלקטרוניות במקומות ציבוריים, ובעקבות העובדה כי מספר החנויות לממכר סיגריות אלקטרוניות במדינה גדל פי ארבעה בין שנת 2011 ל- 2013, וכעת הוא עומד על 7,000 קמעונאים.

סיגריה אלקטרונית. ed andrieski, AP
מזיק כמו סיגריה רגילה/AP, ed andrieski

בדו"ח של מחלקת הבריאות נכתב כי ה"שימוש בסיגריות האלקטרוניות עולה בקרב בני נוער ומבוגרים צעירים ומאיים ליצור דורות חדשים של מכורים לניקוטין". בסקר גדול שנערך בבתי ספר התיכון וחטיבות הביניים בשנת 2013 התגלה כי 6.3% מתלמידי כיתה ז', 12.4% מתלמידי כיתות ט' ו-14.3% מתלמידי כיתות יא', השתמשו בסיגריות אלקטרוניות. הממצאים הראו כי השימוש בסיגריה האלקטרונית בקרב בני הנוער היה גבוה יותר משימוש בסיגריות המסורתיות. ואם לא די בכך, הדו"ח גם ציין כי חלה עלייה חדה בהרעלת ניקוטין בקרב ילדים צעירים, עם 154 מקרי הרעלה מסיגריה אלקטרונית במהלך 2014.

באפריל האחרון, מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הציע כללים שיאסרו מכירה לקטינים, ובמקביל דרש מיצרני הסיגריות האלקטרוניות להגיש לאישור את המוצרים שנמכרים. גם בישראל, משרד הבריאות אסר על שיווק סיגריות אלקטרוניות כבר לפני שנים וקבע כי אסור לייצר, לשווק או לאחסן אותן, ובכך קיווה להצטרף למספר מדינות בעולם שכבר אסרו את השימוש במוצר. בחודש דצמבר האחרון, לאחר שחברת אי.סיג בע"מ, אחד מיבואני הסיגריות האלקטרוניות לארץ, פנו אל בג"ץ ,הוא אישר בהחלטה עקרונית את יבוא הסיגריות לארץ, ובכך הפך את החלטת משרד הבריאות לאסור את כניסתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully