וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכפת לו: הדובי ששומר על הילד שלכם

27.1.2015 / 8:00

אין כמעט תינוק אחד אחד בעולם שלא קיבל דובי באחד מימי ההולדת שלו. מוצר חדש מבקש לקחת את הדובי הרך והאהוב ולהפוך אותו לכלי מעקב רפואי שיכול למדוד לילד חום ודופק, וכל זאת מבלי להפחידו

הדובי השומר של הילדים. יוטיוב, צילום מסך
חבר עם יכולות מעקב רפואיות/צילום מסך, יוטיוב

בשנת 1902 הוזמן הנשיא האמריקאי תיאודורו (טדי) רוזוולט למסע ציד אחר דובים על ידי המושל של מדינת מיסיסיפי. מספרים שהנשיא הצטרף לחבורת הציידים והם רדפו ופצעו דוב, ואז הזמינו את הנשיא על מנת לירות בו את הירייה האחרונה. הנשיא טען כי סירב לעשות כן, אך ביקש שמישהו אחר ירה בדוב רק כדי לגאול אותו מייסוריו. הסיפור הזה, בין אם היה אמיתי או בדייה, השפיע על יצרן צעצועים לייצר דוב צעצוע מפרווה ולקרוא לו Teddy Bear כאות הוקרה לנשיא, שאגב שנא את הכינוי טדי.

זהו תחילתו של סיפור ארוך במסגרתו הפך הדובי לאגדה וכוכב ספרים, וצעצוע אהוב למיליוני ילדים ברחבי העולם כולו. כעת דוב הפרווה הופך מצעצוע משחק של הילד לחבר עם יכולות מעקב רפואיות. חברת ID Guardian גייסה לאחרונה 400 אלף דולר על מנת לייצר דוב צעצוע מפרווה לילדים ובו חיישן המסוגל לבדוק בארבע שניות בלבד, דופק, חום ורמת חמצן בדם ולשדר את המדדים האלה לטלפון החכם של ההורה. לדוב קוראים איך לא, Teddy the Guardian, ובעברית - טדי הדוב השומר.

אבל לא רק שם קיבל הדוב הפרוותי, אלא יוצריו נתנו לו גם לב מיוחד במרכז גופו, (מה שקצת מזכיר את דובוני איכפת לי) שעתיד להגיב לחלק מהשינויים בגופו של הילד ולשנות את צבעו בהתאם. בנוסף, הלב של הדוב יפעם לפי קצת לבו של הילד. באתר היצרן כתוב כי הדוב מיוצר בעבודת יד ומחומרים איכותיים המיוצרים באירופה.

הדובי השומר של הילדים. יוטיוב, צילום מסך
חיישנים שבודקים חום וקצב לב בארבע שניות בלבד/צילום מסך, יוטיוב
הדובי השומר של הילדים. יוטיוב, צילום מסך
לב פועם ומשנה צבעים בהתאם לילד/צילום מסך, יוטיוב
הדובי השומר של הילדים. יוטיוב, צילום מסך
הנתונים נשלחים ישירות למכשיר החכם של ההורים/צילום מסך, יוטיוב

לא בטוח אם טדי הדוב ישנה את בריאות הילד באופן דרמטי, וספק כמה הורים ירצו להפוך את הצעצוע לכלי מעקב רפואי, אך כרגע לפי ההשקעה במוצר, נראה כי יש לא מעט אנשים שמאמינים בו.

החיישנים שמותקנים בדוב הבודקים טמפרטורה וקצב לב נמצאים במגוון רחב מאוד של טכנולוגיות לבישות ואחרות, אך ללא ספק מדובר באריזה מעניינת המבקשת לשים את המעקב הבריאותי במקום אחר והרבה פחות מאיים לילד. ומה שיכול לגרום להפחתת חרדה במדידת חום או בכלל בהתייחסות לנתונים אחרים.

המוצר הוצג בתערוכת האלקטרוניקה האחרונה בלאס וגאס, והוא עתיד לצאת אל השוק באביב הקרוב.

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר


לכל הטורים של בריאות דיגטלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully