וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירה תשמח לבב אנוש

23.1.2015 / 8:26

כמו בכל דבר בחיים, צריכה מוגזמת של אלכוהול אינה טובה לבריאות. מנגד, חוקרים מאוניברסיטת הרווארד ערכו ניסוי שארך 25 שנים ומצאו כי משקה אלכוהולי אחד הוא דווקא מעולה ללב

חמש עובדות על בירה. ShutterStock
רק משקה אחד, לא 1+1/ShutterStock

יותר מדי אלכוהול זה לא טוב לבריאות, אבל כוס בירה יכולה לשפר את מצבכם הרפואי בכלל, ואת מצב הלב בפרט.

מחקר חדש שארך 25 שנים וכלל 14,629 משתתפים, גברים ונשים בגילאי 45-64, בדק ומצא כי שבעה משקאות בשבוע בגיל המעבר מורידים אצל גברים את הסיכון לאי ספיקת לב ב-20 אחוזים, בהשוואה לכאלה שלא שתו בכלל. אצל נשים הסיכויים ירדו ב-16 אחוזים. החוקרים מאוניברסיטת הרווארד מעריכים כי השוני בין ההשפעה על המינים קשור למטבוליזם שונה.

משקה אלכוהולי הוגדר במחקר הנוכחי ככזה המכיל 14 גרם אלכוהול - כחצי ליטר בירה, כוס קטנה של יין שמכילה 125 מ"ל או קצת פחות משוט וודקה וויסקי.

הלב לא מצליח להזרים דם לגוף

אי ספיקת לב הינו מצב שפוגע בעשרות מיליוני בני אדם ברחבי העולם. הוא מתרחש עקב ירידה בתפקוד הלב שאינו מצליח להזרים דם לגוף באותה יעילות שעשה קודם לכן. הסיבה העיקרית בגללה מתרחשת אי ספיקה לבבית היא התקף לב שגורם לפגיעה בשריר הלב. גם לחץ דם גבוה, מחלת שריר לב (קרדיומיופתיה), קצב לב לא סדיר, זיהומים נגיפיים, שתיית כמויות מופרזות של אלכוהול, צריכת סמים ועוד, יכולות לתרום לכישלון של פעילות הלב.

אילוסטרציה. ShutterStock
לא רק יין משמח לבב אנוש, אלא אלכוהול בכלל/ShutterStock

משתתפי המחקר חולקו לשש קטגוריות: נמנעים - כאלה שהעידו שאינם שותים אלכוהול, שתיינים לשעבר, כאלה ששתו 7 משקאות בשבוע, כאלה ששתו 7-14 משקאות בשבוע, 14-21 משקאות בשבוע ו-21 משקאות ומעלה בשבוע.

הממצאים הראו כי 42% מהמשתתפים היו נמנעים, 19% היו שתיינים לשעבר, 25% דיווחו שהם שותים 7 משקאות שונים בשבוע ורק 3% העידו ששתו 14 משקאות שונים ומעלה.

במהלך תקופת המעקב 1,271 גברים ו-1,237 נשים מתוך קבוצת המחקר פיתחו אי ספיקת לב. האחוזים הגבוהים ביותר של אלה שלקו באי ספיקת לב היו בקרב השתיינים לשעבר, ואילו בקבוצה ששתתה 7 משקאות בשבוע, נרשמו האחוזים הכי נמוכים. כשבחנו את מקרי המוות, מצאו החוקרים כי הסיכון למוות מוקדם עלה בקרב אלה ששתו 21 משקאות ומעלה, גברים או נשים.

לא סיבה מספיק טובה כדי לשתות

המחקר מצביע שלמרות ששתייה כבדה היא מסוכנת לבריאות, צריכה מתונה של אכוהול בשלבים מוקדמים של גיל המעבר יכולה להתקשר להפחתה בסיכויים לחלות בא ספיקת לב. "חשוב להדגיש שהמחקר שלנו אכן מציע שקיים קשר בין שתיה מתונה לירידה בסיכויים לחלות באי ספיקת לב, אך זה לא אומר שזה המשתנה היחידי שמשפיע, למרות שניסינו לנטרל את המשתנים האחרים", הסביר ד"ר סקוט סולומון מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד.

כמובן שהמתנגדים לצריכת אלכוהול, העלו את הבעיה כי לא רק תפקוד הלב הינו חשוב אלא גם גורמים בריאותיים אחרים שאלכוהול יכול רק להרע את מצבם. בין הגורמים הם מנו מחלות כבד, מחלות עורקים וסרטן. לטענתם, יש דרכים טובות ובריאות יותר להגן על הלב, כמו אכילה נכונה ופעילות גופנית, לכן אם לא התחלתם לשתות אלכוהול, אין סיבה שזו תהיה הסיבה שבגללה תתחילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully