וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זמן לוקח לרפא לב שבור לפי המדע?

21.1.2015 / 11:55

גרושים או רווקים אחרי פרידה קשה? יש לנו חדשות בשבילכם. מחקר מדעי מצא כמה זמן לוקח ללב שבור להחלים, והחדשות הן שזמן הוא אכן חבר נאמן

פרידות. ShutterStock
לב שבור הופך שלם אחרי שלושה חודשים/ShutterStock

יש כל מיני נוסחאות לרפא לב שבור. חלק אומרים שצריך לעבור את כל חמשת שלבי האבל, אחרים טוענים שזמן הריפוי הוא כמחצית מהזמן שהייתם ביחד, ויש שמעדיפים להדחיק או לאכול הרבה גלידה. לשמחתנו, המדע לא השאיר את הפינה הזו פתוחה, ובמחקר שהתפרסם במגזין Positive Psychology נמצאה התשובה לאחת השאלות הכי הרות הגורל בחיים האלה - כמה זמן לוקח ללב שבור להחלים?

אף שרובנו נוטים לקשר לפרידה ולהחלמה ממנה, רגשות שליליים וקשים, שמתחילים במצבי רוח מרובים ויכולים להגיע גם לדכאןן, צמד החוקרים מאוניברסיטת מונמווט בניו ג'רזי, שהנהיג את המחקר הנוכחי, חיפש אחרי הרגשות החיוביים שמגיעים אחרי הפרידה.

ג'ניפר אניסטון. AP
יכולה ללמד את החוקרים דבר או שניים על פרידות. ג'ניפר אניסטון/AP

לשם כך הם גייסו 155 סטודנטים לתואר ראשון שחוו פרידה בששת החודשים האחרונים. התוצאות הראו כי ל-77 אחוזים מתוך הקבוצה שנבדקה לקח 11 שבועות מרגע הפרידה ועד שהצליחו לייצר רגשות חיוביים, לצמוח מהחוויה כאדם ואף לייצר מטרות לחיים, כך העידו.

עוד באותו נושא

מי יותר לוקח ללב - גברים או נשים?

לכתבה המלאה

לגרושים לוקח יותר זמן

בסקר אחר שהתפרסם על ידי אתר היכרויות בריטי נמצא כי לאנשים שהיו נשואים והתגרשו לקח יותר זמן להתאושש מהפרידה. הרבה יותר זמן. הסקר שבחן 4,000 מקרים, הראה כי לאנשים שהתגרשו לקח 18 חודשים עד שהצליחו ורצו להמשיך הלאה ולהשאיר את הדאגות והמחשבות מאחור. עם זאת, 5 אחוזים מתוך אלה שהשתתפו בסקר הודו כי לקח להם כמה שנים כדי להמשיך הלאה.

למרות שענייני הלב מתנהלים אחרת אצל אנשים שונים וכל מקרה לגופו, המדע בכל זאת מצא שיש כנראה חיים אחרי האהבה.

ובינתיים בפינת הנוסטלגיה

  • עוד באותו נושא:
  • לב
  • פרידות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully