וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדענים אופטימים: בשנת 2050 כבר לא נמות מסרטן

15.1.2015 / 8:00

על פי הסטטיסטיקות מחלת הסרטן אחראית לכרבע ממקרי המוות מוקדמים, אבל חוקרים מאנגליה טוענים כי בעוד כמה עשורים נדע איך לטפל ולמנוע אותה בקרב ילדים ומבוגרים עד גיל 80

סרטן. ShutterStock
נרשמת ירידה במספר מקרי המוות ממחלת הסרטן כל שנה/ShutterStock

עד שנת 2050 מוות מסרטן כבר לא יהיה רלוונטי, להוציא אנשים בני השמונים פלוס. את האמרה הזו פרסמו חוקרים מאוניברסיטת קינגס קולג' באנגליה שהגדירו את נקודת הזמן הנוכחית כ"נקודה מיוחדת בהיסטוריה האנושית", שבה בעזרת מחקר וטיפולים חדשנים ניתן לצמצם את מקרי הסרטן, כך שאנשים מתחת לגיל 80 לא ימותו ממנו עוד.

מאז שנת 1990, לפני כרבע מאה, נרשמה כל שנה ירידה של כאחוז במספר המתים ממחלות הסרטן בעולם. זאת בעיקר בעקבות ירידה באחוזי המעשנים, אבחון מהיר יותר, מודעות גבוהה יותר וכמובן טיפולים יעילים וחדשניים. החוקרים אם כן, מצפים שהמגמה הזו תמשך בעשורים הקרובים. "זה ריאלי לצפות שעד 2050, מוות מסרטן בקרב ילדים ומבוגרים עד גיל 80 יהפוך לנמנע באמצעות שינויים באורח החיים, טכנולוגיה חדשנית וטיפולים ותרופות יעילות יותר", כתבו.

מריחואנה. ShutterStock
אחד הגורמים שעשויים למנוע סרטן. עישון/ShutterStock

בדו"ח הציגו המומחים סטטיסטיקות לפיהן רק באנגליה לבדה מתגלים כל שנה כ-325 אלף מקרים חדשים של סרטן, זאת על אף שבשני העשורים האחרונים מקרי המוות מהמחלה ירדו בכ-30 אחוזים. עוד נתון מעניין גילה כי הסיכוי של אדם מתחת לגיל 20 לחלות באחת ממחלות הסרטן הוא 1 ל-5,000, ומגיל 50 ואילך עולים האחוזים ל-1 מתוך 100, מגיל 65 ומעלה הם כבר מאמירים ל-1 מתוך 30.

מחלת הסרטן עדיין נחשבת לאחד מגורמי המוות העיקריים בעולם, וסטטיסטיקות מראות כי היא אחראית לכרבע ממקרי המוות המוקדמים. בשנה שעברה חוקרי סרטן מאנגליה הצהירו כי חלה התקדמות רבה בטיפול במחלה ומחצית מהחולים בסרטן חיים היום עשר שנים יותר מבעבר.

אם במחצית הראשונה של המאה ה-20 רוב האנשים מתו ממחלות זיהומיות, ובמחצית השנייה הייתה ירידה במוות ממחלות לב, השלב המשמעותי הבא, לדברי החוקרים, יהיה כאשר תירשם ירידה באחוזי המתים ממחלות סרטן. "עד עכשיו הצלחנו לא רע, אבל אנחנו יכולים לעשות יותר", כתבו.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully