וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוא לתקתוק: כל יום ביומו

התקתקנית

17.1.2015 / 8:18

החלום של התקתקנית היה לגדל שלושה ילדים, רק שאף אחד לא סיפר לה כמה זה קשה, את זה היא גילתה לבד. אבל היא מתמודדת בגבורה בעזרת פטנטים ותוכנית אחת שבועית גאונית. גם אתן יכולות

אמא ושני ילדים מפריחים בועות סבון בחוץ. ShutterStock
יום מחוץ לבית שכולל הפתעות לא חייב לעלות כסף אבל תמיד כיפי/ShutterStock

לא משנה כמה פעמים נדבר על זה, אני תמיד בשוק מזה שאני אמא לשלושה ילדים. שלושה אנשים קטנים שאני אחראית לקיומם, וכשאני אומרת אחראית אני מתכוונת שאני בידורית, מסעדה, חברת הסעות ובנק - לאו דווקא בסדר הזה. וזה בסדר, באמת בסדר. כי החלום שלי היה מאז ומתמיד לגדל שלושה ילדים. רק שאף אחד לא סיפר לי כמה קשה לגדל אותם. את זה גיליתי לבד. וכשאתה לבד, מנסה לארגן את חייך שהשתנו מהקצה אל הקצה עם כל תוספת משפחתית חדשה אתה חייב לאמץ לעצמך פטנטים לתקתוק הדבר הזה שנקרא חיים.

בשיחה צפופה עם בן הזוג שלי, נאמרו מילים כמו יצירתיות, מסגרת, כסף, שעות עבודה וככה הבנתי שמעריכים את כישוריי באופן שבו התיקתוק והפתרונות עלי. השתמשתי בכל הכישרון שאלוהים נתן לי כדי ליצור את התכנית הגאונית הבאה – שבוע מחולק לימי נושא קבועים. טאדדדה !!

אל תעקמו פנים. זה גאוני. זה עובד וישנה לכם את החיים. הנה על רגל אחת מקוצרת מה שקורה בשבוע נורמלי שלא כולל חגים או בלת"מים. לכל יום כותרת חדשה שהילדים מכירים ויודעים ולכן גם מתארגנים בהתאם:

יום ראשון הוא היום העייף של השבוע. למי יש כוח להפיק ולהניע פעילות אחרי סופ"ש? בטח לא לי. ולכן יום זה נקרא יום חברים. ביום הזה הם הולכים לחברים, אחרים באים אלינו והמקסימום שאני צריכה זה חטיפים וחיוך ויש לי זמן לשלם חשבונות (באינטרנט), לשים שתי מכונות ולנקות את חדר האמבטיה והשירותים.

יום שני הוא יום מחוץ לבית ונקרא יום הפתעות. אני דואגת שתהיה פעילות מהנה וכיפית מחוץ לבית. זה לא חייב לעלות המון כסף. טיול שלוליות, טיול חוף, הצגות, טיפוס על קיר ואפילו כניסה משותפת לחוג. מכרתי לקבוצת הרכש שלי שזה יום הרפתקאות ובינתיים הם בעניין.

ביום שלישי – אנחנו במועדון הסרט הטוב. זה יום שבו החלטנו כולנו על סרט, עשינו פופקורן ואפילו אפשר להזמין חברים. אחר כך מדברים, אני מציקה בשאלות, ממציאים סוף חדש או דמות חדשה, עוברים לארוחת ערב... נגמר עוד יום.

יום רביעי הוא יום מטלות. לכל ילד יש מטלה קבועה שהיא אחריותו בלבד. וכשהמטלה נגמרת זה יום שבו כל ילד מתבקש להעסיק את עצמו – משחקים, טלוויזיה, מחשב –מה שרוצים. זה היום והזמן הפרטי שלהם.

יום חמישי הוא היום ההפוך. קבוצת הרכש שלי קובעת מה נעשה ואיך נתנהג (עם חוקי בסיס וזהירות קבועים) והמבוגרים חייבים לבצע. זה יום מאתגר ומצחיק וגם על הדרך מחנך ומקנה המון ערכים.
לשישי ושבת חוקיות אחרת אבל הופ עבר שבוע.

איפה הכביסות הקניות, הניקיונות והסידורים? יופי ששאלתם. חשבונות וקניות באינטרנט- חוסך זמן וכסף. ניקיונות - בכל יום חדר אחר בבית ובישולים פעמיים בשבוע. ביום חברים (ראשון) וביום סרט (רביעי) מטלות של עבודה רק אחרי ההשכבות, אף פעם לא לפני- חוק שכזה. ושישבת זה סיפור אחר.

זה עובד לי ,למה שלא יעבוד עם קבוצת הרכש שלכם בסופו של דבר זה אלבום החיים שלנו, אז למה שלא נהנה מהדרך?

  • עוד באותו נושא:
  • הורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully