וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה כשלא מכבסים את הפיג'מה?

15.1.2015 / 8:39

אתם מכבסים את בגדי השינה שלכם באופן קבוע? סקר שנערך בבריטניה מצא שרוב האנשים זורקים את הפיג'מה שלהם לסל הכביסה רק פעם בשבועיים. ויש לזה השלכות בריאותיות

יו הפנר. רויטרס
מכבס או לא מכבס את הפיג'מה? יו הפנר בפוזה אופיינית/רויטרס

הימים הקרים בשבועיים האחרונים לא השאירו מקום לספק. הפיג'מה חייבת לצאת מהארון. אז אחרי שישנתם איתה כמה ימים בלי לכבס, מגיע סקר שמראה שאולי למרות הקור בכלל עדיף לנו לישון עירומים.

הסקר שנערך על ידי חברת המזרנים הבריטית Ergoflex מצא כי אם גם אתם מכבסים את הפיג'מה שלכם רק פעם בשבועיים, אתם עלולים לפתח מחלות וזיהומי עור, להידבק בחיידקי סטפילוקוקוס שנחשבים אלימים ואף לחלות בדלקת בשלפוחית השתן.

אם אתם שואלים את עצמכם מי לא מכבס את הפיג'מה שלו כל יומיים, התשובה נמצאת בממצאים של הסקר, והיא די מפתיעה. גברים מכניסים את הפיגמה שלהם למכונת הכביסה אחרי 13 לילות שבהם ישנו איתה, ואילו נשים מושכות עד ל-17 ימים מבלי לכבס את הפיג'מה שלהן.

התירוצים להיגיינה הירודה שנשמעו בסקר, שנערך בקרב 2,500 זוגות בריטים בגילאי 18-30, היו שהפיג'מה לא הסריחה, שהיה קשה לאתר מבין מבחר הפיג'מות איזו נלבשה לאחרונה וכמה זמן עבר מאז שכובסה לאחרונה, ושבסך הכל הפיג'מה נלבשה לכמה שעות במהלך הלילה. אף שפיג'מת שני חלקים הייתה הבחירה המועדפת על שני המינים, הם הודו כי בבוקר הם מתעוררים עם הרבה פחות פריטי לבוש, ורובם מאבדים את הגרביים במהלך שנת הלילה.

אישה קופצת על המיטה. ShutterStock
תמשיכו לקפוץ עליהם, ממילא הם מלוכלכים/ShutterStock

"בגדי שינה, כמו בגדים במהלך היום, משתפשפים בעור שלנו שמשיר תאים. תאי העור הללו מלאים במיקרואורגניזמים שבדרך כלל אינם מזיקים. אבל ברגע שהם נכנסים למקומות שהם אינם אמורים להגיע אליהם הם עלולים ליצור בעיות וזיהומים, במיוחד אם הם פוגשים חתכים ופצעים על גבי העור", הסבירה פרופסור סאלי בלומפילד מבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון, שהציעה לכבס את הפיג'מה לפחות פעם בשבוע.

פיג'מה היא לא הבעיה היחידה. גם המצעים שלכם משמשים כר פורה לצמיחה של חיידקים והתפתחות מחלות, וגם בנושא הזה מרבית האנשים, גם אם לא יודו, מחליפים מצעים רק אחרי למעלה משבוע. "שמירה על היגיינת מיטה נכונה ובריאה חשובה מאוד. כולנו לדוגמה נושאים את חיידק האי קולי במערכת שלנו, ולמרות שרוב הזנים אינם מזיקים, אחרים עלולים לגרום לזיהומים אם הם מגיעים למערכת השתן. חיידקים אחרים עלולים לגרום לזיהומים שנגרמים מחיידקי סטפילוקוקוס ונחשבים קשים לטיפול", הסבירה בלומפילד.

עוד באותו נושא

המגבות שלכם מלאות בחיידקים

לכתבה המלאה

לכבס לפחות פעם בשבוע

אז כמה צריך לכבס? את הפיג'מה צריך לכבס פעם בשבוע, או אחרי 3-4 פעמים שלבשתם אותה. אם אתם מתקלחים לפני השינה, אתם מקבלים הארכה. את מצעי המיטה מומלץ לכבס לפחות פעם בשבועיים, אלא אם כן זה קיץ ואתם מזיעים. והכי חשוב? לכו לישון, זה הכי טוב לבריאות.

החשיבות של השינה לחיים שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'מה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully