וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אנחנו מתחתנים עם אנשים שדומים לנו?

8.1.2015 / 13:00

אנחנו חושבים שיש לנו שליטה על בחירת בן הזוג שלנו, אבל בפועל הבחירות שלנו נובעות ממשתנים פיזיים, סוציו אקונומים וגנטיקה. האם הפכים באמת נמשכים, או שזה מה שנשאר להם?

עוגות חתונה. ShutterStock
חתונה ידועה מראש?/ShutterStock

מצא מין את מינו, או הפכים נמשכים? באיזה מחנה אתם רואים את עצמכם? אם להאמין למדע, אנחנו נוטים להימשך לאנשים שדומים לנו. ואפילו יש לזה שם - הזדווגות חיובית. מחקר שנערך לאחרונה בדק 291 זוגות שנישאו לאחרונה ומצא כי הם דומים בדעותיהם הפוליטיות, עולם הערכים והאמונה, הרבה יותר ממה שאפשר לייחס למקריות.

אף שהיינו רוצים לחשוב שבניגוד לחיות שנמשכות לצבע ולגודל, אצל בני האדם הבחירות הן רציונליות יותר, מחכה לכם הפתעה. במחקר שפורסם במגזין האמריקאי לתזונה קלינית נמצא כי לא רק שאנשים באתרי היכרויות נוטים לבחור בבני זוג מאותו הגזע שלהם, או כאלה עם פנים דומות לשלהם, הם גם נוטים להתחתן עם אנשים שרמת השומן שלהם בגוף דומה. מחקר אחר מצא, שככל הנראה שלא ביודעין אנשים נוטים לבחור בבני זוג שדומים להם מבחינה גנטית.

זוג מתחתנים עושה שטויות. ShutterStock
יש לך משקפיים גם? בוא נתחתן/ShutterStock

אבל רגע לפני שהמין האנושי נשלח למבדקי אינטליגנציה, גם דמיון של תכונות אופי הוא בסיס להימשכות ומחקרים אחרים מצאו למשל כי זוגות נשואים יהיו בדרך כלל נדיבים באותה מידה. גם אנשים עם בעיות כמו התמכרויות או בעיות נפשיות נוטים בדרך כלל להתחבר לבני זוג שגם להם בעיות דומות.

אבל עזבו את הפיזי והרגשי רגע בצד, מפני שככל הנראה הגורם שהכי משפיע עלינו בבחירת בן או בת הזוג הוא המצב הסוציואקונומי שלו. ולא לא רק מדובר בכסף, אלא גם בהשכלה ורקע משפחתי. למרות שגיל הנישואים רק עולה בהדרגה בכל העולם, אנשים רבים עדיין מוצאים את בן הזוג שלהם באוניברסיטה או במפגשים חברתיים.

במחקר שנעשה על דייטינג ברשתות החברתיות, מצאו החוקרים כי למרות שאנחנו אומרים שאנחנו מחפשים מישהו "שישלים אותנו" ויהיה שונה מאיתנו, בפועל נבחר באלו שדומים לנו. החוקרים מצאו כי רוב מערכות היחסים של אנשים ששונים זה מזו הסתיימו לפני שהגיעו לידי החלטה על חיים משותפים.

עוד באותו נושא

למה אנחנו משמינים בזוגיות?

לכתבה המלאה

כמו בטבע

למרות כל האמור, טבע האדם כשמו כן הוא, טבע. כמו שזוג אריות יתחרו ביניהם על הלביאה הכי חזקה ואטרקטיבית, כך גם גברים ונשים. זה החזק בדרך כלל יזכה בבת הזוג החזקה, וזה שנותר מאחור יאלץ ככל הנראה להסתפק בבן או בת זוג שפחות מתאימה לו. נותר רק לקוות שהם לפחות מצחיקים.

חתונה ציון ויאנה. צילום מסך
דימיון פיזי. ציון ברוך ויאנה יוסף ביום חתונתם/צילום מסך
מארק צוקרברג, פריסיליה, חתונה, פייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
קצת קשה להשתוות לכסף שיש למארק צוקרברג בבנק, אבל להשכלה אפשר. מייסד פייסבוק ורעייתו הרופאה פריסיליה/צילום מסך, פייסבוק
לביאות. ShutterStock
והנה עוד זוג פוטוגני/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully