וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 מאכלים שגורמים לכם להיראות זקנים

11.1.2015 / 7:45

ברשימה החשובה הזו יש אומנם כמה חשודים מידיים כמו מלח, סוכר ואלכוהול, אבל גם כמה עובדות מפתיעות על מזונות שאתם מאוד אוהבים, אבל גורמים לכם להיראות זקנים יותר

פלפל חריף. ShutterStock
שתישאר חריף לנצח/ShutterStock

אנחנו משלמים הרבה מאוד כסף על מוצרי קוסמטיקה, טיפולי פנים ואפילו ניתוחים כדי לגרום לעור שלנו להיראות צעיר ומתוח. בפועל, לא רק לגנטיקה ולחשיפה שלנו שמש יש השפעה על מראה העור, אלא גם למזון שאנחנו בוחרים להכניס מדי יום לפה שלנו.

ההשפעה של מזונות על איכות החיים, אורח החיים ואפילו אורך החיים שלנו היא אחד מהנושאים הכי חמים בעולם הרפואה. המזון שאנחנו אוכלים משתקף לא רק על המשקל שלנו, אלא גם על תהליכים בגוף, שחלקם מקצרים את חיינו וחלקם נראים על פני השטח - העור. לפניכם רשימה של מזונות שכדאי לצרוך בצורה מבוקרת, כדי לא להוסיף למראה שלכם שנים מיותרות.

1. פלפל חריף

הכוונה היא כמובן לכאלה שאוכלים הרבה מאוד חריף, ולא לאלה שבוחרים מדי פעם להזמין מנת קארי במסעדה. פלפל חריף מכיל קפסאיצין שהוא החומר שגורם לבערה בפה שלנו. למרות שמחקרים מצאו כי קפסאיצין יכול לשכך כאבים, חשיפה שלו לעור הגוף, ולעור הפנים (העדין) בפרט, יכולה לגרום לכוויות ולאדמומיות. לפלפל החריף יש נטייה להרחיב את כלי הדם, ואצל אנשים הסובלים מרגישות בעור, או אצל נשים בשלבי גיל הבלות, הוא עלול לגרום לעור הפנים למראה לא אחיד ואדמומי.

2. אלכוהול

אחד הנזקים הכבדים ששתייה מוגזמת של אלכוהול עלולה לגרום הוא פגיעה בתפקוד של הכבד. הכבד הוא זה שאחראי לסילוק הפסולת מהגוף, וכאשר הוא לא מתפקד כראוי, הרעלנים בגוף יכולים לגרום לקמטים ולבעיות עור. בנוסף, צריכה מרובה של אלכוהול יכולה לגרום לבעיות שינה, וחוסר בשינה מתקשר לירידה בתפקודי הגוף ולפגיעה באלסטיות ובחיוניות של העור.

מהצד השני:

10 המאכלים שישאירו אתכם צעירים

לכתבה המלאה
סוכר או מלח על כפית עץ. ShutterStock
מוציא את הלחות מהעור/ShutterStock

3. מלח

מעטים מאיתנו יודעים באמת כמה מלח יש במזון שלהם. הסטטיסטיקות העולמיות מראות כי בממוצע אנחנו צורכים פי 1.5 מכמויות הנתרן המומלצות. המלח שמעלה את לחץ הדם, גורם לריבוי קמטים, בייחוד באיזור העיניים. בנוסף, למלח יש נטייה לייבש את העור, וכדי להחזיר לו את הלחות תצטרכו הרבה מאוד קרמים.

4. סוכר

העמסה של סוכר על הגוף, לא רק משמינה, אלא גורמת לנו להראות מבוגרים יותר. כאשר אנחנו צורכים יותר סוכר ממה שהתאים שלנו יכולים לשאת הגוף שלנו מתחיל בתהליך של יצירת מולקולות הנקראות Glycation שפוגעות בקולגן שמהווה חומר בניין לרקמות בגוף ומעניק לעור נפח ומראה רענן וצעיר. עודף פרוקטוז, גורם לפגיעה בכלי הדם, מה שמשתקף לבסוף גם על העור.

הנזקים של הסוכר לא עוצרים רק בעור, אלא משפיעים גם על מראה השיניים שלנו, שנשחקות ומצהיבות ממילא עם השנים.

אילוסטרציה. ShutterStock
סוכר לא רק מעלה את המשקל, אלא גם את הגיל/ShutterStock

5. קפאין

קפאין הוא חומר משתן וככזה הוא גורם למאגר הלחות בגוף להתרוקן כאשר צורכים אותו בכמויות גבוהות. צריכה מוגברת של קפאין מגבירה את רמת לחץ הדם, כך שהחמצן והדם אינם מגיעים לחלקי הגוף השונים באופן תקין, וגם העור ביניהם, מה שעלול לגרום לו להראות חסר חיים וחיוור. כדי להימנע מחלק מההשפעות המזיקות של הקפאין מומלץ לצרוך לא יותר משתי כוסות קפה ביום ולשתות אותם עם כוס מים ליד.

6. חלב

בשנים האחרונות נראה כי כל תחקיר שני עוסק בחסרונות של מוצרי חלב (הורמונים לדוגמה) או ביתרונותיו (סידן לדוגמה). בין אם הוא בריא לכם או לא, דבר אחד בטוח - לעור שלכם הוא מזיק. הורמוני הגדילה שמצויים בחלב נמצאו במחקר של אוניברסיטת הרווארד מ-2007 כגורמים לאקנה שמופיעה בדרגה זו או אחרת אצל כ-85 אחוזים מהאוכלוסייה. מחקר שפורסם לפני שנתיים בכתב העת של האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, מצא גם הוא כי הסיכון לאקנה ברמה בינונית עד חמורה עלה עם צריכת חלב מוגבר.

על פי סקרים שנערכו אצל בני נוער ומתבגרים, רק מעטים מטפלים בבעיית האקנה בזמן אמיתי. אלו שמזניחים אותה ישארו לרוב עם צלקות על העור.

חלב. ShutterStock
עלול לגרום לאקנה ולפצעים על העור/ShutterStock

7. בשר אדום

אחת ההשערות שנוגעות לנזק שבשר אדום מעולל לעור נסמכת על כך שהוא מעלה את רמות הטסטוסטרון בגוף ולפיכך מאיץ את צמיחת התאים, ועלול לגרום לפצעונים, נקבוביות חסומות ואקנה. הבשר האדום מייצר בגוף רדיקלים חופשיים שגידולם עלול למנוע את הריבוי הטבעי של תאי העור החדשים ולגרום לקמטים ולהזדקנות העור. בנוסף, מחקרים מצאו כי אכילה מרובה של בשר אדום, המכיל כמויות גבוהות של קרניטין, עלולה להקשיח את דפנות כלי הדם ולגרום לא רק למחלות לב ועורקים, אלא גם לקמטים.

8. משקאות מוגזים

רק לפני כמה חודשים פורסם מחקר חדש במגזין American Journal of Public Health שעסק בהשפעה של סודה על ה-DNA שלנו. על פי המחקר, ה-DNA של אנשים ששתו 350 מ"ל משקאות ממותקים ותוססים כל יום, הזדקן ב-4.6 שנים בממוצע.

החוקרים מצאו כי אצל אנשים ששתו משקאות תוססים, הטלומרים (מגני הכרומוזומים משני צדיו המכילים את החומר התורשתי שבגרעין התא) היו קצרים יותר. הטלומרים מתקצרים כל פעם שהתא נחלק, והם משמשים כמעין שעון גנטי מתקתק ואחראים בין היתר על אורך חיי התא ולפיכך על אורך חיינו.

  • עוד באותו נושא:
  • עור
  • קמטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully