וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 דרכים שיעזרו לכם לנצח את ההאנגאובר

1.1.2015 / 7:30

אחרי חגיגות הסילבסטר, הרבה מאוד אנשים מתעוררים עם כאב ראש נוראי, עצבנים ועייפים. רגע לפני שאתם מתקשרים לבוס להבריז, אספנו עבורכם כמה שיטות טבעיות שיעזרו לכם לשרוד את היום הזה בשלום

האנגאובר. ShutterStock
כולנו מרגישים ככה הבוקר/ShutterStock

הסילבסטר מאחורינו, אבל ההדים שלו עוד דופקים לנו בראש. הדרך הכי טובה להילחם בכאבי הראש הנוראיים של הבוקר שאחרי שתיית אלכוהול מאסיבית, היא ככל הנראה פשוט לא לשתות. אלא אם כן זה מים. אבל עכשיו זה מאוחר מדי.

האנגאובר, ובשמה העברי: חמרמורת, נובעת מהתייבשות של הגוף בעקבות צריכת אלכוהול, והיא יכולה להתאפיין לא רק בכאבי ראש חזקים אלא גם בבחילות, צמא, עצבנות ורגישות לאור. למענכם, ולמען הבוסים שלכם בעבודה, הנה כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור לכם לשרוד את היום הזה ולהגיע לסוף השבוע בלי כדורים ותרופות.

1. מים, מים ועוד קצת מים. נכון זה די אלמנטרי, אבל שתיית מים היא ככל הנראה הדבר הכי חשוב שתוכלו לעשות למען עצמכם בערב השנה החדשה ובבוקר שאחריה. המים ימנעו מהגוף להתייבש, וגם אם ערבבתם משקאות, יש סיכוי טוב שהם יצילו אתכם. ההמלצה היא לשתות שתי כוסות מים על כל כוס אלכוהול שהכנסתם לגוף, מה שאומר שלא כדאי לכם לשתות שתי כוסות אלכוהול ברצף אם אתם רוצים להימנע מכאב הראש.

2. ארוחת בוקר קלה. אף שבדרך כלל אנחנו קמים רעבים אחרי לילה של שתייה, מומלץ להתחיל את הבוקר עם ארוחת בוקר קטנה וקלה בעיכול, שכוללת טוסטים, דגני בוקר, ביצים וכוס מיץ תפוזים, או עגבניות שיחזירו לכם את הוויטמינים לגוף.

המאכלים שעוזרים להפיג הנגאובר ברחבי העולם

טוסט הולנדי של פטי פוד. נמרוד סונדרס
ארוחת בוקר קלה לעיכול/נמרוד סונדרס

3. אכלו לפני. למרות שבבוקר שאחרי מומלץ לאכול ארוחה קטנה, בערב לפני שתיית האלכוהול עדיף שתרפדו את הבטן שלכם עם ארוחה גדולה ואפילו שומנית שתאט את ספיגת האלכוהול בגוף.

4. עיסוי. על פי הרפואה הסינית קיימות כמה נקודות דיקור שניתן לעסות ומועילות במקרים של כאבי ראש ואף בחילות. שתיים מהנקודות שיעילות נגד כאב ראש, מצויות בשתי הרקות ובכף היד, בחיבור שבין האגודל לאצבע המורה. על פי ערן חיון, מומחה ברפואה סינית מסורתית, במקרה של כאב ראש הנקודות האלה יהיו רגישות, אך צריך ללחוץ עליהן בלי לפחד ולעסות אותן בעדינות עם האגודלים במשך 3-4 דקות.

5. תמשיכו לשתות בבוקר. זו אולי תשמע לכם כמו שיטה גרועה, אבל כל מי ששתה קצת יותר מדי אלכוהול בחייו וניסה אותה, טוען שהיא עובדת. שתיתם וודקה בלילה? שתו צ'ייסר וודקה על הבוקר, אבל הקפידו לשתות לידו כוס מיץ או מים. השיטה, שנקראת "Hair Of The Dog" אצל אחינו בגולה, קיבלה את שמה ממנהג סקוטי עתיק לפיו היו שמים על פצע נשיכה של כלב, כמה שיערות מגופו כדי לרפא אותו. והסקוטים הם אנשים שמבינים דבר או שניים על אלכוהול.

המחיר האמיתי של כוס אלכוהול בערב

עוד באותו נושא

חוגגים עם אלכוהול בלי להשמין

לכתבה המלאה
בננות. AP
פצצת אנרגיה צהובה/AP

6. מיץ מלפפונים חמוצים. ואם כבר פנינו לעזרה מחו"ל, בפולין ורוסיה נוהגים לשתות את המיץ של המלפפונים החמוצים שמכיל חומץ, מים ונתרן - שהוא אלקטרוליט שהגוף מאבד אחרי לילה רווי באלכוהול שגורם להשתנה מרובה ולאובדן נוזלים.

7. בננות. אלכוהול, כמו כל חומר משתן אחר מרוקן את המאגרים של האשלגן בגוף. בננות, וגם משקאות ספורט, יחזירו את האשלגן ויעלו את רמות האלקטרוליטים בגוף ואיתם גם את רמות האנרגיה.

8. תזיעו את זה. באופן ככלי פעילות גופנית אחרי לילה של שתיה לא רק נתפשת כבלתי אפשרית אלא עלולה לייבש אתכם. היתרונות שלה מלבד שריפת הקלוריות של כל האלכוהול ששתיתם אמש, היא שהיא תעלה לכם את מצב הרוח (אנדורפינים). פעילות אף יותר מומלצת היא סקס, שלא רק מעלה את מצב הרוח, אלא מעביר את הזמן בבוקר יותר מהר. וזמן, הוא תרופה יעילה לכל דבר, גם להאנגאובר.

9. לכו לישון. אם אתם מבני המזל שלא צריכים לעבוד בבוקר שאחרי, והתעוררתם מוקדם עם כאב ראש, עדיף שתחזרו לישון. השינה תגרום לכל התסמינים של הבוקר להיחלש והגוף יוכל לאגור כוחות מחדש.

מה קורה לגוף שלכם כשאתם לא מצליחים לישון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully