וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דואגים? זה סימן שאתם אינטליגנטים

29.12.2014 / 8:45

מחקר חדש מחזק את הדאגנים שבינכם וקושר את התכונה הזו לאינטליגנציה גבוהה. את המשפט 'אין שכל אין דאגות' כולנו מכירים, אבל האם זה גם עובד הפוך?

לחוצה מהפסיכומטרי. ShutterStock
תדאגו, זה טוב/ShutterStock

הדודות הדאגניות שלכם יכולות לזקוף לזכותן לא רק את העובדה שהן יודעות לבשל, אלא גם את עובדת היותן אינטליגנטיות. מחקר חדש של אוניברסיטת אונטריו בקנדה שיפורסם במהדורה הבאה של המגזין Personality and Individual Differences, מצא מתאם בין דאגה וחרדה חברתית לאינטליגנציה.

עורכי המחקר ראיינו 126 אנשים שנתבקשו לענות על שאלות שמודדות את רמת האינטליגנציה שלהם על ידי מבחן האינטליגנציה וכסלר למבוגרים שבודק מרכיבים מעשיים ומילוליים של האינטיליגנציה. בנוסף, נשאלו הנחקרים שאלות שמדדו את רמת הדאגנות שלהם. התוצאות, כאמור, מחמיאות לדאגנים שבנינו.

אף שהתוצאות מצאו קשר בין דאגנות לאינטליגנציה, הן גם הראו קשר הפוך - אנשים שהעידו שהם משחזרים שוב ושוב את אירועי העבר ומהרהרים בו, קיבלו תוצאות נמוכות יותר במבחני האינטליגנציה האחרים והלא ורבאלים, כמו אינטיליגנציה מתמטית ואינטליגנציה רגשית.

לואי סי קיי. GettyImages
אני דואג משמע אני אינטיליגנט. הקומיקאי הגאון לואי סי קי/GettyImages

החוקרים מעריכים כי הקשר ההפוך נובע מכך שאנשים בעלי יכולת וורבאלית גבוהה המתקשרת להבנת הסדר והמשמעויות של הדברים, הסברה, הוראה, למידה ואף הומור, נוטים לזכור אירועים ולרדת לפרטים, מה שמוביל אותם ליותר הרהורים ולדאגה. לעומתם, אנשים עם אינטליגנציה גבוהה שאינה ורבאלית, עשויים להיות חזקים יותר בעיבוד האותות הלא מילוליים מאנשים איתם הם נמצאים באינטראקציה באותו רגע, מה שמוביל לירידה בצורך לעבד מחדש תהליכים חברתיים שכבר עברו.

עוד באותו נושא

לחוצים? 4 טיפולים להשבת האיזון

לכתבה המלאה

דאגנים נמנעים מסיכונים מיותרים

אנשים בעלי אינטליגנציה ורבאלית שבויים בעצם על ידי היכולת שלהם לזכור פרטים, ואילו אלה שאינם, אוספים ומעבדים יותר מידע ברגע הנתון, ואינם צריכים לחזור אחר כך על אירועי העבר שוב ושוב. אם דאגנות נתפשה עד כה כתכונה שלילית, היא טומנת בחובה גם הימנעות מסכנות בריאותיות שאינן הכרחיות כמו עישון, וכעת היא נקשרת גם לאינטיליגנציה. בפעם הבאה כשאומרים לכם אל תדאגו, תדאגו.

עוד בנושא:
סובלים מחרדות? כנסו למיטה מוקדם
אף אחד לא אוהב כשאתם מאושרים
העולם עצוב אז צוחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully