וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחוצים? 4 טיפולים להשבת האיזון

עדן פלד

26.12.2014 / 7:09

בלחץ המטורף של החיים אנחנו צריכים מדי פעם לעצור ולבדוק אם אנחנו מאוזנים נפשית ופיזית. לפניכם כמה שיטות טיפוליות שיוציאו אתכם מהלחץ ויחזירו לכם את האיזון לחיים

איזון. ShutterStock
איזון הוא כורח המציאות/ShutterStock

פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו רצים במרוץ החיים מבלי לעצור רגע ולהביט קדימה ולצדדים. אבל כשם שהשאיפה להצלחה היא חלק מהחיים שלנו, גם האיזון הוא כורח המציאות והוא שומר עלינו בריאים ורגועים. איזון אמיתי מתחיל ביכולת שלנו לעמוד מול המציאות ולהתגבש כישות בעלת דעות ואמונות, ובמקביל, ביכולת ההסתגלות והמוכנות שלנו להשתנות בהתאם למצב ולאתגרי החיים העמוסים.

אם את אמא צעירה בחופשת לידה שמתמודדת עם תינוק בוכה והררי כביסה, או אם אשת קריירה מצליחה עם ילדים בוגרים, ההשפעות של העומס על הנפש והגוף הן דומות. השאלה היא האם הוא יכריע אותנו, ואיך ניתן להלחם בו ולהשיב את האיזון לחיים.

הולותרפיה

הולותרפיה היא גישת טיפול המשלבת פסיכותרפיה - טיפול בשיחה, עם הילינג - טיפול אנרגטי במגע עדין ובלבוש מלא, שמורגש עד שאינו מורגש כלל. השילוב המיוחד יוצר אפשרות להציף את הסיבות לחוסר האיזון ולפתור אותן בשיחה. השיחה מעמיקה את היכולת של המטופל לקחת אחראיות על השינוי ועל התהליך שהוא עובר, וההתערבות האנרגטית של המטפל על מיטת ההילינג מעצימה את המטופל.

פסיכותרפיה

פסיכותרפיה היא גישה המשתמשת בשיחה ככלי טיפולי. היכולת של השיחה לעורר ולאבחן את המקומות שדורשים תשומת לב, יחד עם האפשרות שנפתחת להאיר את המקום באור חדש ולרפאו, הם תמצית הגישה. במרכז הטיפול שיחה ערנית בין המטפל למטופל המתפרשת בכלים טיפוליים כבירור והכנת מרחב מאפשר להיות ולהתבטא. ככל שהאווירה הטיפולית תומכת ומקבלת יותר, המטופל נפתח ומצליח להגיע לחלק הנוסף של הטיפול שמציב כלים שונים להתמודדות ושינוי, ובכך מאפשר לצאת לדרך חדשה.

כשמטופל מעונין לשוב לאיזון, הטיפול ינסה בעיקר לגעת במקור הפרת האיזון. המטפל והמטופל יבחנו האם חוסר האיזון נובע מתנועה רווחת או פלונטר רגעי שעשוי להשתחרר עם שיקוף מדויק. הגדרת הבעיה ומציאת אפשרות חדשה שתחליף את התנועה הזו, יאפשרו להגיע לאיזון.

עוד באותו נושא

צ'י בכיף: הטיפול שיחזיר לכם את האנרגיות

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
מארגן מחדש את האנרגיה בגוף. הילינג/ShutterStock

הילינג

הילינג הוא מגע אנרגטי השואף לארגון מחדש, ניקוי והזרמת תקיעות אנרגטית של האדם. במהלך הטיפול מתקיימת העצמה של מקומות שחסרה בהם אנרגיה, או פינוי עודפים מהמקומות שיש בהם עודף של אנרגיה, שעלולה לפגוע הן בהיבט הנפשי והן הפיזיולוגי.

לאחר שהמטופל הסתנכרן מחדש עם המארג האנרגטי הכללי והוא חש הרפיה ורוגע הוא מסוגל לקבל נקודת יציאה חדשה למציאות כשהוא מאוזן יותר. מכאן ועד לאיזון שוטף בחיים על המטופל לעשות דרך, לכן יש לבדוק אם הוא צריך טיפול אחד או סדרת טיפולים שייצבו את השינוי ואת התנועה החדשה שנלמדה בכלים שהוענקו לו.

תמציות פרחי באך. ShutterStock
עולם קסום ורחב. פרחי באך/ShutterStock

תמציות פרחי באך

ד"ר באך השאיר לנו במתנה את 38 תמציות פרחי הבאך, שכל אחת מהן מאפשרת הצצה לעולם קסום ורחב בפני עצמו. חלק מהתמציות הן תמציות המותאמות לאדם עצמו וחלקן תמציות המתאימות למצב מוגדר, אך רובן משלבות בין השניים.

הטיפול להשבת האיזון מתמקד בשיחה המאפשרת אבחנה מדויקת של התמציות אותן ניתן להתאים למטופל, והפיכתן לכלי מעורר, מאתגר, מקדם ותומך. כל התמציות אינן מבטיחות את שינוי מקור הבעיה כי אם מאפשרות לשפוך אור חדש ולתת דגש למקום מסוים שיש בו חוסר. למשל, תמצית OLIVE שעשויה לאפשר חיוניות ועוצמה פיזית ומנטאלית, יכולה להשלים את האנרגיה שחסרה למטופל, על מנת שזה יעשה את השינוי הכה נחוץ.

להסתגל אל הלחץ ולפוגג אותו

הלחץ הוא היחס שלנו למציאות ולהתמודדות בתוכה. כל אחד מאיתנו הוא זה שקובע בסופו של דבר את מידת הלחץ באופן אישי וייחודי שאינו תלוי בדבר. כשאנחנו שולטים בחיים שלנו ומייצרים אותם כפי שאנחנו רוצים, אנחנו רואים שהמציאות לא היא זו שמייצרת את הלך החיים שלנו, אלא להיפך. ארגון מתאים יותר של מרחב המחיה שלנו הכולל תפריט מאוזן, שימוש בצמחי מרפא כדרך קבע, פעילות גופנית וחשיבה מאוזנת, יוכל להוביל אותנו להשגת המטרה. והרי המטרה היא הדרך.

עדן פלד היא מרפאה בהולותרפיה, נטורופתיה והרבליזם קליני.

לכל הכתבות במדור גוף ונפש בוואלה! בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully