וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הלשון מספרת על הבריאות שלכם?

28.12.2014 / 8:04

הלשון שלכם אדומה, חיוורת או סגולה? יש לכם חריץ ממש באמצע, או שהיא בכלל נפוחה? זה זמן להוציא אותה החוצה ולבדוק ממה אתם סובלים ומה אפשר לעשות בנוגע לזה

לשון. ShutterStock
מראה חיצונית למה שמתחולל בגוף. לשון בריאה/ShutterStock

רוצים לדעת מה הולך לכם בתוך הגוף? תוציאו את הלשון החוצה ותראו. כבר אלפי שנים שהלשון משמשת כמראה וככלי אבחון ברפואה הסינית העתיקה, אך היא נחשבת לכלי יעיל גם ברפואה המערבית.

הלשון היא השריר היחידי בגוף האדם שאינו מחובר בשני קצותיו, והיא משמשת לא רק להגייה של מילים, אלא גם ככלי הטעם העיקרי. אין לשון אחת שזהה לאחרת, לכן הצורה, הצבע, החיפוי, היובש והמרקם שלה שונים אצל כל אחד מאיתנו וכל אחד מהם מסמן משהו אחר.

"הלשון היא כלי אבחוני ברפואה הסינית, ואפשר לקבל מהצורה שלה אינפורמציה חשובה שמשלימה יחד עם בדיקת הדופק והתשאול הרפואי המעמיק את תמונת האבחון", מסביר ערן חיון, מומחה ברפואה סינית מסורתית לגניקולוגיה, פיריון והיריון. "צבע הלשון למשל יכול לתת אינדיקציה על מצב הדם וכמות הדם, ובגלל שהלשון היא שריר, דרך הצבע שלה אנחנו מבינים כמה השרירים בגוף מוזנים בצ'י (אנרגיה מזינה) ודם. דרך החיפוי על הלשון אפשר לאבחן חוסר איזון. בנוסף, הלשון מחלוקת לפי איזורי אסוציאציה וכל אזור משויך לחלק אחר בגוף".

אילוסטרציה. ShutterStock
אזורי אסוציאציה בלשון על פי הרפואה הסינית/ShutterStock

לשון לבנה

אחת מהתופעות הנפוצות ביותר היא לשון שהחיפוי שלה לבן או שמופיעות עליה נקודות לבנות קטנות. מצב של חיפוי לבן עבה לבדו אינו בעל משמעות, אך יש מראה מסויים שנראה כמו קרום של חלב שיכול להעיד על פטרת. בנוסף, יש מחלות עור שמקבלות ביטוי על גבי הלשון כמו ליכן פלנוס אוראלי (OLP), וקרנת בוהקת (לויקופלקיה) שעלולות להתפתח לגידול ממאיר וגורמות ללשון להפוך לבנה.

על פי הרפואה הסינית לשון עם חיפוי לבן מעידה בדרך כלל על ריבוי של תזונה מקררת (כמו גבינות וסלט) והצטברות של ליחה.

מה עושים? על פי הרפואה הסינית מומלץ להמעיט באכילת מוצרי חלב. ירקות עדיף לאכול מבושלים ואם החלטתם בכל זאת לאכול סלט, הקפידו להוציא את הירקות מהמקרר כחצי שעה לפני ההכנה. בנוסף, מומלץ להרבות בשתייה חמה כמו תה צמחים או תה עלים ארומטיים, המטפלים בלחות בגוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לשון יבשה

גם במקרה של לשון יבשה ישנם הרבה גורמים שמובילים אליה. הרבה אנשים נוטים לנשום דרך הפה, אף שהנשימה הנכונה היא דרך האף, וזו אחת הסיבות לכך שהלשון מתייבשת. אצל מעשנים, וגם אצל כאלה שנוטלים תרופות מסוימות, כמו נגד לחץ דם ותרופות פסיכיאטריות, יש ללשון נטייה להיות יבשה.

על פי הרפואה הסינית לשון יבשה וחיוורת מעידה על מצב של חוסר דם, חוסר בנוזלים, או חוסר באנרגייה של ה"יין" (yin).

מה עושים? מוסיפים נוזלים ועוזרים לגוף לבנות דם דרך מזונות אדומים כמו סלק, חמוציות ודובדבנים.

לשון בצבעים

הלשון שלכם אדמדמה ולא ורדרדה? ככל הנראה אתם סובלים מחוסר ויטמינים, אנמיה או קנדידיאזיס. אם הלשון שלכם כבר סגולה, זה עלול להעיד על חוסר חמצן בגוף, ממש כשם שהופכים כחולים כשנחנקים. מחלות ריאה כמו ברונכיטיס או אסתמה יכולות להיות גם הן בין הגורמים לשינוי הצבע.

על פי הרפואה הסינית לשון אדומה מעידה על חום פנימי וחוסר באלמנט מקרר שיכול להתבטא בעציריות, טחורים, ואצל נשים- הידלדלות עצם. אם רק קצה הלשון אדום (איזור הלב), זה יכול להעיד על הפרעות שינה ואף על פסיכוזות ומחלות נפש.

מה עושים? הרגעת הנפש, פיזור של החום מהלב, חיזוק של אנרגיית ה"יין" וחיזוק של יכולת הגוף להזין את עצמו בחומר.

לשון חיוורת

לשון בריאה היא לשון ורדרדה, לכן כאשר היא חיוורת הדבר מעיד על חוסרים, בדרך כלל תזונתיים, בגוף.

על פי הרפואה הסינית לשון חיוורת מעידה על מצב של חוסר דם וחוסר באנרגיה מזינה. אם היא חיוורת ותפוחה זה לרוב מצביע על קושי של הגוף להניע נוזלים. בין היתר מצב זה מעיד על חוסר באנרגיית יאנג (yang) - האלמנט המחמם והמניע.

מה עושים? מחזקים את היכולת של הגוף לבנות אנרגיה ודם על ידי דיקור וגם דרך פורמולות של צמחי מרפא ותזונה בריאה יותר. במצב של חוסר יאנג מומלץ לחמם בעיקר את הגב התחתון בעזרת כרית חמה.

לשון. ShutterStock
אדמדמה בקצה? סימן שאתם במתח/ShutterStock

לשון מחורצת

לשון מחורצת נחשבת לנורמאלית. גם לשון גיאוגרפית שהיא לשון שיש עליה איזורים אדומים מוקפים בהילה לבנה שעוברים ממקום למקום היא נורמאלית.

במקרה זה הרפואה הסינית והמערבית רואות את החריצים באופן דומה, והם לאו דווקא מעידים על פתולוגיה. חריצים קטנים על גבי הלשון בדרך כלל תלויי גיל, או לידות וזה מצב שמעיד על חוסר באנרגיית "יין" . אצל נשים למשל, בגיל הבלות יהיו בדרך כלל יותר חריצים, ממש כשם שהקמטים מתרבים עם הגיל.

לשון תפוחה

ברוב המקרים לשון תפוחה תעיד על תגובה אלרגית או על מחלות מאוד מסויימות.

על פי הרפואה הסינית מצב זה מעיד על בעיה בתנועה של הנוזלים והרבה לחות שמצטברת בגוף בעקבות כך. בנוסף, לפי האיזור שבו הלשון תפוחה אפשר לראות אם מדובר בתופעות כמו בצקות או פגיעה כלייתית.

מה עושים? במצב כזה צריך לשתות הרבה כדי לשתן ולהמעיט במלח. מומלץ לשתות חליטות עלים ארומטיים כמו מרווה שהיא בעלת תכונות מייבשות.

לשון עם סימני שיניים

ישנם אנשים שבעיקר בשינה דוחפים את הלשון חזק על השיניים, כך שנוצרים סימנים. הרבה פעמים התופעה הזו קשורה למצבי לחץ.

על פי הרפואה הסינית כאשר מופיעים בצדדים של הלשון סימני שיניים, זה מעיד על טונוס נמוך שגורם ללשון להיות רפויה בפה. מצב זה מעיד על חוסר בצ'י של הטחול, שאחראי על הפיכה של המזון לאנרגיה זמינה.

מה עושים? הטחול אוהב מתוק וחם. אבל כמובן במידה. מיצים, פירות, מרקים כתומים ג'ינג'ר וסלק יחזקו את הטחול.

  • עוד באותו נושא:
  • לשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully