וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 דברים בריאים שלא ידעתם על האוכל שלכם

9.12.2014 / 9:44

איזה מאכל אף פעם לא יגרום לכם להשמין, מה המזון האידיאלי לאי בודד, מה הקשר בין גויאבה לתפוזים, ומהו הכוח הסודי של השעועית? 7 דברים שכדאי שתדעו על המזון שאתם אוכלים

חשבתם שפלפל שחור נועד רק לתיבול הסלט? השתמשתם בשעועית עד עכשיו רק כי היא טעימה? כל יום מתפרסם מחקר חדש שנוגע להשפעה של מרכיב זה או אחר בתזונה שלנו על הבריאות, אבל גם אם אתם קוראים נאמנים של המדור, יש כמה דברים שאתם עדיין לא יודעים.

ערך שלילי: כרוב

כרוב. ShutterStock
ערך שלילי, אבל זה חיובי. כרוב/ShutterStock

האם ידעתם שלכרוב ערך קלורי שלילי? זה אומר שהאנרגיה (הקלוריות) הדרושה לפירוק הכרוב עולה על כמות הקלוריות שהכרוב מכיל. או במילים פשוטות יותר: כשאתם אוכלים כרוב, אתם בעצם מרזים. ועל העקרון הזה בנויה דיאטת מרק הכרוב הידועה. מזונות נוספים עם ערך קלורי שלילי הינם: חסה, סלרי וקולורבי.

לא רק תבלין: פלפל שחור

פלפל שחור. ShutterStock
משכך כאבים. פלפל שחור/ShutterStock

אף שאנחנו רגילים לראות אותו בסלט, פלפל שחור הוא לא רק תבלין והוא נמצא גם כיעיל לשיכוך כאבים והפחתת דלקות. כמו כן, הפלפל השחור מגביר את הפרשת מיצי הקיבה, משפר עיכול והחומר הפעיל שמצוי בו, פפרין, אף מסוגל לפרק תאי שומן ובכך לעזור להרזיה. בנוסף, הוא משפר את ספיגת רכיבי המזון על ידי דפנות המעיים.

לבריאות: עוד משככי כאב טבעיים

לקחת לאי בודד: זרעי חמניות

גרעיני חמניות. ShutterStock
מושלמות לאי בודד. זרעוני חמניות/ShutterStock

אם שואלים אתכם מה תקחו לאי בודד, מעתה יש לכם את התשובה המלומדת ביותר. זרעי חמניות. זרעי החמניות נחשבים כמזון הישרדות, פשוט כי יש בהם כמעט הכל: חלבון, שומן, ויטמינים, מינרלים וכשהם מונבטים הם מכילים גם ויטמין C.

ויטמין C: גויאבה

גויאבה. ברני ארדוב
מכילה כמויות גדולות של ויטמין C/ברני ארדוב

למרות העובדה שתפוזים ואשכוליות הם הכוכבים של החורף, בגויאבה אחת יש יותר ויטמין C מאשר בכל פרי הדר אחר. בנוסף, הגויאבה עשירה בליקופן שנמצא גם כנוגד סרטן. גם פה, בניגוד לצבע ולדעה הרווחת, מכילה הגויאבה יותר ליקופן מאשר עגבנייה או אבטיח.

שלא יתקלקל לעולם: דבש

דבש. ShutterStock
לא מתקלקל. אף פעם. דבש/ShutterStock

אחת העובדות הכי ידועות לגבי דבש היא שאסור לתת אותו לתינוקות, אבל את העבודה הבאה בוודאי לא ידעתם: דבש לא מתקלקל. לעולם. גם הוא שינה את מרקמו. כל סוגי דבש הדבורים הם נוזליים ברדייתם, אך במוקדם או במאוחר סופם שיתגבשו. סוגי דבש שעשויים מצוף פרחי אקליפטוס, שיטה או ערמונים אינם מתגבשים, אלא נשארים נוזליים. עובדה מעניינת נוספת היא שצוף הפרחים אף משמש מקור לחומרים קוטלי מיקרואורגניזמים (חיידקים, פטריות ווירוסים) אשר מצויים בסוגי הדבש השונים.

ממיסה שומנים: אשכולית

אשכולית. ShutterStock
שורפת שומנים אחרי הארוחה. אשכולית/ShutterStock

במחקרים אחרונים נמצא כי תוספת של אשכולית לתפריט יכולה להוות אמצעי לירידה במשקל. במחקר קנדי נמצא כי לחומר המצוי באשכולית והקרוי נרינגנין (פלבנואיד) ושאחראי לטעם המריר והאופייני של האשכולית, יש יכולת לשרוף את השומן לאחר הארוחה במקום לאחסן אותו במצבורי שומן בגוף. עובדה נוספת שאינה ידועה למרבית האנשים היא בכך ששילוב של מיץ אשכוליות עם תרופות מסוימות עלול להיות מאוד רעיל. הסיבה היא הימצאותם של מרכיבים מסוימים במיץ האשכוליות הגורמים לעיכוב בפעילותו של אחד האנזימים האחראים לפירוק התרופות בגוף.

מורידה כולסטרול: שעועית

שעועית שחורה. נמרוד סונדרס
כוס שעועית בחודש מורידה כולסטרול/נמרוד סונדרס

את זה ששעועית עשירה בסיבים תזונתיים ומהווה מקור נהדר לחלבון מן הצומח, רובנו יודעים. אבל תופתעו לדעת שאכילת כוס שעועית ביום, למשך חודש, מורידה רמות כולסטרול ב- 19%. הסיבה לכך היא הימצאות סיבים מסיסים בשעועית שמאטים את קצב ריקון הקיבה ומאריכים את תחושת השובע. בנוסף, חומרים אלה מאטים את קצב הספיגה של הסוכר לדם, סופגים רעלים, חומצות מרה, כולסטרול וחומרים מסרטנים ומרחיקים אותם מהגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully