וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך שומרים על העיניים בעידן הדיגיטלי?

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה

1.12.2014 / 9:21

בעידן שבו כל ילד בגיל גן מסתובב בבית עם טאבלט בגודל חצי מגופו, ודורש מהוריו לרכוש לו אייפון 6 פלוס, כדאי מאוד שתכירו את הסכנות הכרוכות בשימוש בלתי פוסק במסכים למיניהם

הורים ילדים אייפד. ShutterStock
תסמנות ראיית מחשב. בקרוב אצל כולנו/ShutterStock

בשנת 2014 אנחנו מבלים את רוב הזמן שלנו מול מסכים מרצדים, ולצערנו, גם הילדים שלנו עושים אותו דבר. הנטייה הזו גורמת מגוון בעיות עיניים, הקרויות בשפה המקצועית "תסמונת ראיית מחשב". איך מצליחים להימנע מזה בלי להתנתק מהעולם?

לכו להיבדק

יש שיגידו שחצי מהדרך לפתרון כל בעיה, הוא הידיעה שהיא אכן קיימת. כיום אפשר לערוך בדיקת עיניים מקיפה במגוון רחב של מקומות ובתי עסק המתמחים בבריאות העיניים. גשו לאופטומטריסט או רופא העיניים הקרוב למקום מגוריכם, ספרו לו על הרגלי השימוש שלכם במכשירים הדיגיטליים השונים, ושתפו והתייעצו איתו לגבי המרחק והגובה הנכון לקריאה וגלישה דרך המסך. לאחר מכן בצעו בדיקת עיניים שתגלה לכם את מצב הראייה שלכם, ומה אפשר לעשות כדי לשפר אותו (אם צריך) ולמזער נזקים עתידיים.

תאורה נכונה

לעוצמת התאורה יש השפעה גדולה על רמת המאמץ הנדרשת מהעיניים שלכם. בניגוד למה שמקובל לחשוב, תאורה חזקה לא בריאה לעין ועדיף תמיד להפחית את עוצמתה. אם אתם מרבים להשתמש בסמארטפונים או טאבלטים, הפחיתו עד כמה שאפשר את בוהק המסך ובכך תוכלו למזער ואף למנוע מצב של עייפות העין, צריבות, וראייה מטושטשת וכפולה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

גודל הטקסט

טקסט קטן גורם למאמץ גדול של העיניים. לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו קוראים כתבות והודעות טקסט ארוכות במיוחד, שלא מיטיבות עם העיניים ודורשות מהן מאמץ רב. הקפידו להיכנס להגדרות המכשיר או המחשב שלכם והתאימו את גודל הטקסט במכשיר כך שיהיה לכם נוח לקרוא ולקבל ממנו מידע כתוב. לא תאמינו כמה קל יהיה לכם לגלוש, לעבוד ולשחק כשתמצאו את גודל הטקסט המושלם עבור עינכם.

אדם צופה באייפד של אפל. יולי 2013. AP
לפעמים פשוט חייבים להתנתק/AP

אל תתאמץ, תמצמץ

אתם יכולים לעזור לעצמכם ולעינכם על ידי ביצוע שני תרגילים פשוטים וקצרים שיפחיתו מהעיניים עומס ולחץ. התרגיל הראשון – נסו למצמץ עשר פעמים בכל 30 דקות. ממחקרים שנעשו בנושא עולה כי בני אדם ממעטים למצמץ כשהם "שקועים" בתוך המסך שלהם, דבר העלול לגרום לגירוי, יובש וצריבה של העין. מצמוץ תכוף ואיטי יסייע במניעת התופעות שציינו. תרגיל שני - כל 20 דקות הזיזו את מבטכם ממסך המחשב והתבוננו באובייקט מרוחק (לפחות כעשרים מטרים מכם) למשך 20 שניות. המבט אל הנקודה המרוחקת ירגיע את שרירי העין ויפחית ממנה תחושת עייפות.

חוק ה"כמה שפחות"

זה אולי קשה, אבל לפעמים חייבים להתנתק. אם לא חייבים או צריכים, אין סיבה סתם לפתוח את האייפון או הטאבלט. הקפידו להשתמש כמה שפחות במכשירים הדיגיטליים, ובכך תעשו טובה לעצמכם ולבריאות העיניים.

הכתבה הוכנה בשיתוף מומחי אופטיקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully